Hai Joyce, Nee hier helemaal geen huisdieren zelf dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Maar citroen? Opengesneden of iets dergelijks? Misschien een stomme vraag, maar zoals ik al zei ben er echt niet in thuis, maar wil er wel graag vanaf.
mijn oom en tante hebben hier ook last van hebben peper geprobeerd, maar zonder resultaat. hun hebben trouwens helemaal geen katten.
Hallo Rijkie, Wij hadden precies hetzelfde probleem. Bij ons is het denk ik een soort territoriumafbakeningsgedrag. Er zaten steeds katten buiten voor de voordeur. We hebben op het Internet een soort flitsapparaat gekocht die ook een hoge toon geluid maakt waar katten een hekel aan hebben. Wij gebruiken het binnen. Het werkt op een sensor. Dan gaat je kat echt niet meer op de mat zitten. Ik ben echt blij dat we er nu vanaf zijn, want ik was echt radeloos, heb echt zitten janken. En ben ook naar de dierenarts geweest en heb alle truukjes geprobeerd, maar niets hielp, behalve dit. Ik heb nu niet veel tiojd meer, maar ik zal proberen de link naar de dierenwebshop op te zoeken vanavond. Het apparaat kost EUR 60 maar dan ben je er wel vanaf. En de service van de webshop is ook goed. Succes!
ik heb juist weer van de gedragsterapeut gehoord dat ik dat nou juist niet moest doen, want je hebt katten die juist ergens anders gaat plassen zodra je de kattenbak verhuist.
@ hier... gisteren de deurmat weer schoongemaakt en na gespoten met amoniac, en ik kom vanochtend beneden ligt er gelukkig (nog geen) plasje. misschien is het dat het voor de ene kat niet werkt, en voor de andere kat weer wel? ik hou jullie op de hoogte....
als je het plekje schoon gemaakt heb waar ze geplast hebben dan moet je dat een paar keer achter elkaar doen. omdat hun denken dat het hun "kattebak plekje" is. als je het schoonmaakt dan blijft de geur toch nog hangen... je meot het plekje meerdere keren schoonmaken als je denkt dat het schoon is dan moet je het nog 2 a 3 x herhalen ongeveer, wel met een nieuw sopje iedere x anders heeft het ook geen zin:S omdat je dan de geur van het plasje steeds weer opnieuw uitwrijft ... gwoon een sopje maken met dettol. geen amoniac gebruiken! (hebk toevallig van de week bij cesar milaan gezien gaat dan wel om honden maar goed komt op hetzelfde neer... ) als je dit gedaan heb dan moet je je kattebak verschonen en dan de kat op zijn bak zetten en dan de voorpootjes ff door het grind halen alsof ze graven zeg maar... dan weten ze dat ze daar hun behoeftes moeten doen. hoop dat je er wat aan hebt en dat het lukt!... veel suc6
Ook hier hetzelfde,probleem. N echte gedragsplasser. Echter werd,het bij haar ook n medisch verhaal. Chronische blaasontsteking. Ik heb vorige,week met pijn in mn hart afscheid van dr genomen. Amoniac werkt doorgaans niet, evenals chloor. Je,hebt al veel geprobeerd zie ik. Sluit ook even uit dat ze,geen blaasontsteking heeft. Wat je ook nog kuntvdoen is antistress tabletjes bij je da halen. Of de bachbloesem therapie druppels,proberen. Hier begon het exact t zelfde. Ook na de,geboorte,en nu met mijn 2e zwangerschap weer. Hou het goed in de,gaten. Het is niet leuk, voor jou niet maar voor de poes ook niet. Eventueel heb ik n gedragstherapeut die je zo mag mailen. Kostte mij ook niks.
Ik heb wel eens een spray gebruikt want hier werd ook door onze kater op de mat geplast. Hij was toen alleen nog te jong om gecastreerd te worden en hij deed het echt op rotplekken Maar dus ook op de mat en de hele gang stonk er gewoon naar. Blegh. Heb het toen op de mat gedaan gesprayd en hij deed het toen ook echt niet op de mat. Ik durf alleen niet te zeggen hoe de spray heet want heb hem doorgegeven aan iemand die er ook last van had (en ik had hem ook weer gekregen van iemand die er goede ervaringen mee had).
Wij gebruiken nu deze: Ecodor Geurbestrijding - Huisdieren - UF2000, kattenpis geur verwijderaar & - EcoPet Geur & vlekweg