Ik zit met een dillemma. Wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door nana33, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou het ook heel zwaar vinden maar toch even op mijn tanden bijten.

Als het echt een mooi geldbedrag is én ik kan het goed gebruiken dan zou ik er zeker voor kiezen om hem te laten gaan.

Misschien is het zelfs voor jou ook goed dat je, je over deze angst heen moet zetten.
    Het duurt nog even voor het zomer is dus je zou nu alvast hulp kunnen vragen mocht het nodig zijn.

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik zeg doen!

3. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit dus. :) Wij zouden zoiets geen van beiden zien zitten. We zijn nu bijna 10 jaar samen en vrijwel altijd samen (eigen zaak aan huis). Ik denk niet dat er geld genoeg is om ons voor twee maanden uit elkaar te krijgen. ;)

4. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man is vaak lang weg, dus ik zou het doen! Maar ik ben ook gek op shoppen dus ja.... :D

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik denk dat je aan dat alleen slapen nog wel zou wennen, maar ik zou het niet doen. Of er moest wel heeeeel erg veel geld tegenover staan. Ik zou vooral bezorgd zijn dat er iets emt de zwangerschap zou zijn en daarnaast vond ik de laatste maanden de verzorging van mijn kindjes toen ik zwanger was echt wel zwaar. Ik moet er niet aan denken dat ik er alleen voor zou staan. Maar goed, dat zou ik doen....

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Doen!

en zeker nu je al vooraf weet dat jeeen poos alleen bent kan je met familie en vrienden afspraken maken zodat jij die tijd ook goed door komt!

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Poeh ik weet niet wat ik zou doen hoor... Ik zou het echt niet leuk vinden en het extra geld zou me niet kunnen overhalen (meer inkomsten = extra belasting dus minder terug voor kdv enz enz dus hoeveel hou je dan uiteindelijk eraan over) maar de ervaring is natuurlijk super. Als mijn vriend het zou willen en het echt als een kans zou zien dan sta ik achter hem natuurlijk. Maar zou dan zelf alles op alles zetten om toch die kant op te kunnen gaan zodat je niet 6tot 8 weken alleen thuis zit.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Zeker doen!!!
    Mijn man is militair en is sowieso alleen de weekenden thuis, en soms heeft hij oefeningen van een paar weken.
    Ook hebben we een uitzending van 2 maanden en van 5 maanden achter de rug.
    De eerste week is het lastig en daarna gaat gewoon alles zijn gangetje.
    Leuke dingen doen met vriendinnen, af en toe bij je ouders of bij een vriendin eten....de tijd is achteraf altijd snel gegaan.

9. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Zeker doen. Hier een man die regelmatig lange tijd weg moet. Tja in het begin is dat slikken, maar na een paar dagen vind je je modus wel. Niet zozeer doen vanwege het geld, maar ook vanwege de ervaring voor je man (en een beetje voor jou) je bent in september uitgerekend? Dan zou ik daar ook niet over twijfelen.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Pff lastig hoor! ik zou zeggen DOEN. Maar weet niet of mijn man zo lang zonder Ivan kan :)

11. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik zou het ook doen. Twee maanden zijn zo om. En een extra geld bedrag is hier altijd welkom. Daar zouden we dan weer mee kunnen investeren in dingen voor ons huishouden/gezin.

12. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hier nog zo een bangerik die niet alleen durft te slapen. Elke keer als mijn man een weekendje weg (1 keer per jaar haha) is regel ik altijd wel iemand om ergens te gaan slapen. Als het om weinig (tot 5000 euro) geld zou gaan zou ik het ook echt niet doen, tenzij je het geld natuurlijk echt nodig hebt. Maar als ik denk aan een jaarsalaris (dan denk ik al snel richting de 20000-30000 euro) dan zou ik echt wel gaan twijfelen. Maar dan zou het toch echt niet langer dan een week of 7 moeten gaan duren. denk dat ik het voor 3 maanden of langer er niet over zou hebben. Vooral niet omdat je zwanger bent. Ik heb vanaf 18 weken last van mijn bekken en zou het niet trekken alleen thuis. Vooral niet met mijn rennende peuter erbij in huis. Waar moet hij heen trouwens? Ik zou dan kijken of ik 3 weken onbetaald verlof op zou kunnen nemen, zodat je ergens er tussen in daar lekker langs kan gaan! Als dat zou kunnen, dan zou ik het wel doen! succes met beslissen!

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als hij daar dan toch zo schrikkelijk veel geld kan vangen, kan je dan overigens niet gewoon een maand mee en onbetaald verlof nemen? Bijvoorbeeld de eerste maand?
    Dat je maar een maand alleen zit.

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Nou, we hebben het er eens heel goed over gehad en samen een lijstje gemaakt en we gaan er gewoon voor! Het geld weegt toch wel het allerzwaarst in deze beslissing. Het voelt gewoon zo fout om dit niet aan te nemen. Wat nou als we over een jaar of twee ineens een grote financiële tegenvaller zouden hebben, dan baal ik als een stekker dat ik zo'n bange poeperd was en we daardoor het geld zijn misgelopen ;). Sommigen merkten terecht op dat er zoveel vrouwen zijn die hun man soms maandenlang moeten missen, dan moet ik toch niet klagen over één keer twee maanden. En idd 2 maanden is ook weer niet super lang en wie weet is het wel therapeutisch voor mij. Dan moet ik wel over mn stomme angsten heenkomen, waar ik anders toch nooit iets aan zou doen :p.
    Bedankt voor jullie adviezen!

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Succes meis gaat helemaal goed komen!

16. Alf

Alf Niet meer actief

Verstandelijk: aanpakken. Maar ik snap je gevoel heel goed.

Hier heb je natuurlijk niks aan.. :)

17. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Ik zeg ook doen. Vooral omdat je man het ook graag wil. En die paar maanden overleef je echt wel.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Nog even een tip, ik weet niet wat je ontvangt aan toeslagen, maar die zou ik even stop zetten. Als je namelijk zoveel in een keer meer gaat verdienen dan kan je zometeen de hele bups terug betalen.

Deel Deze Pagina