Ik ben eigenlijk altijd de rust zelve. Maar ik herken mezelf de laatste weken echt niet terug. Ik ben gastouder en heb best een aantal kinderen over de vloer en ik merk dat ik veel slechter tegen het gehuil van baby's kan. Ook het gedrag van mij zoontje (momenteel best lastig, omdat hij niet speelt, alleen maar aan het uitproberen heel de dag) kan ik niet meer concequent straffen. De ene keer blijf ik wel rustig, de andere keer word ik heel boos en soms krijgt hij zelfs een tik op z'n vingers (iets waar ik normaal juist op tegen ben). Ik merk dat ik er meer last van heb op de dagen dat ik werk. Verder zit ik lichamelijk ook niet lekker in m'n vel. Heb veel last van m'n rug en bekken. Ben ook best moe van alles wat ik moet doen. Mijn man werkt gewoon fulltime en is 's avonds bijna altijd aan het overwerken. Daardoor komt alles wat verder moet gebeuren (opvoeding, huishouden, sociale contacten) om mij neer. In het weekend bijslapen zit er ook niet in helaas. Als ik langer dan 7 uur op bed lig, krijg ik ontzettend veel last van m'n rug en moet ik er gewoon uit. Voor m'n man wel lekker natuurlijk, die kan beide dagen dan lekker uitslapen. Wat ik nu met dit topic wil, weet ik eigenlijk ook niet. Misschien gewoon van me afschrijven. Of misschien herkennen jullie je wel in mijn verhaald en hebben jullie tips.
Het kan verschillende oorzaken hebben. Je schrijft dat je weinig van je oppaskindjes en je eigen kind kunt hebben en dat je op je werkdagen meer last van hebt. Ik zou ff langs de huisarts gaan.
Misschien eens langs de huisarts. Ik had ook allerlei klachten die wel lijken op die van jou. Ik zit nu al vier weken overspannen thuis. Sterkte.
Voor je rug en bekken zou je eens langs de manueel therapeut kunnen? Hielp bij mij enorm! Ik ga daarnaast nu ook naar acupuncturist ook daar heb ik veel aan. Misschien een idee?
Ik zou ook even langs de ha gaan. Het is echt goed dat je alles herkent, en je er iets aan wilt doen. Jij bent ook maar een mens en soms heb je periodes dat het je even te veel word ( kan verschillende oorzaken hebben ). Voordat je echt je geduld verliest is het verstandig om even langs de ha te gaan. Goed van je dat je het zelf al herkend.
Geen echte tips maar herken het wel. Ik heb sinds de bevalling erg veel last van stemmingswisselingen, de pil verergerde dit dus ben daar mee gestopt en heb er nu nog een paar dagen per maand last van, aankondiging van de menstruatie...en ben afgekeurd dus het is ook in combinatie met lichamelijke pijnen. Misschien even naar de huisarts ja en er goed over praten met je partner, niet opkroppen...
Dankjewel voor de reacties! Zwanger ben ik niet. Gebruik ook geen pil, dus dat kan het ook niet zijn. Voor m'n pijn loop ik bij een osteopaat. Helpt altijd wel even, maar helemaal er vanaf, kom ik niet. Soms denk ik weleens; wat zeur je nu? Je hebt alles wat je hartje begeert. Maar het is ook niet zo zeer dat ik ontevreden ben. Ik kan het soms allemaal even niet meer aan....