Ik zit met een probleem. Ben een alleenstaande jonge mama en werk 4 dagen per week. 33 uur per week (3 dagen van 9 tot 6 en een dag van 8 tot 6) Ik vind het zo zwaar om zoveel te moeten werken en zoveel van mijn kleine te moeten missen, dat ik het bijna niet meer trek. Ik zou zo graag minder gaan werken, maar hoe moet ik dat dan financieel doen? Heb geen partner geen allumentatie, geen alleenstaande ouderkorting (woon nog bij mijn ouders) en met dit loon red ik het niet als ik minder ga werken. Wie kan mij helpen en heeft er tips? Minder werken is dus geen optie, omdat ik met 4 dagen werken amper aan de 950 euro kom.
kun je misschien wat werk thuis doen ofzo? of is dat niet mogelijk.. tis idd een moeilijke situatie. anders weet ik het ook niet goed..
misschien thuis werken idd. bijvoorbeeld als nagelstyliste. ken iemand die dat doet en daar belachelijk veel geld mee verdient!
Ik weet niet wwlke opleiding(en) je gevolgd hebt en welk(e) diploma('s) je hebt.. maar misschien is een andere baan een optie.. in een andere branche.. Callcenter werk misschien? ( Ik las volgens mij elders dat je in een winkel werkt, dus lijkt me dat je iig verkoop-ervaring hebt..) Ga desnoods eens vrijblijvend bij een uitzendburo langs en informeer wat voor mogelijkheden zij voor je zouden kunnen hebben.. Of idd. een opleiding als nagelstyliste doen.( Zit je in een gebied waar je makkelijk mensen naar jou toetrekt??, ik zit hier qua gebied ongunstig..). Als je er vaardig in bent kun je zo 50-60 euro voor een nieuwe set acryl/gelnagels vragen.. ( Ik vraag me af, daar zit ik zelf nl. ook mee... wil je in de slaapkamer naast die van je ukkie met die acryldampen bezig zijn...) bij gel heb je die stank ( ik vind die acryldampen stinken )iets minder) en vaak is t ook zo "waar een wil is, is een weg"... heel veel succes!!
Als nagelstyliste moet je het wel kunnen, het lijkt makkerlijker dan het is. En idd, je zou dan wel in de stank van de acryl zitten. Dat is voor mij ook de reden dat ik het niet in huis doe. (Ik ben bijna 2 jaar nagelstyliste)
Ik moet eerlijks zeggen dat ik erg weinig geld vind wat je verdient! Ik werk 20 uurtjes en verdien meer dan jou terwijl ik in de zorg werk. Kun je niet iets anders zoeken wat meer verdient zodat je één dag minden hoeft te werken? Heb je een opleiding afgerond? groetjes
misschien is het ,mogelijk om een avond te gaan werken? dat doe ik ook dan heb ik overdag lekker met me mannetje en als hij naar bed gaat ga ik te werken.
Opleiding nagelstyliste is niet goedkoop hoor, dus dat lijkt ook niet een heel handig idee. Dan moet je wel eerst geld hebben voor de opleiding en de spullen die je nodig hebt. Wilde het eerst ook gaan doen, maar hoorde toen van een nagelstyliste dat het heel duur is. Heb je al naar andere banen gezocht die meer opleveren? Wat je nu verdient is namelijk niet veel voor 4 dagen! Succes
Even de vraag die je misschien al vaker hebt gehoord; je woont nog thuis, dat las ik goed toch? Waar geef je dan die kleine 1000e per maand aan uit dan? Misschien zou je eens een lijstje voor jezelf kunnen maken waar je het aan uitgeeft, dus echt ALLES opschrijven. Dan kun je zien of je nog wat kan besparen. En je verdient trouwens wel vrij weinig met je werk zeg.. Jeetje. Ik werk max 24-26u, ben net begonnen (na studie), en krijg per maand tussen de 950 en 1000 euro. Ik werk in de kinderopvang. Kun je ook nog eens proberen als dat wat voor je is..? Veel vacatures, verdient dus wel ok, ik werk als invalkracht, kan zelf aangeven wanneer ik beschikbaar ben en als ik had gewild, kon ik mijn kleine meenemen naar de babygroep!