Ik zit met iets: lees aub.

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zohra

zohra Niet meer actief

wat ik vreemd vind is dat jij niet bij je vriendin thuis mag komen, oke ze hebben geen tijd maar ze heeft we tijd om bij jou te komen.
    kun je niet eens onverwachts bij ze langs gaan onder het mom van.... zodat je de thuis situatie eens kan bekijken.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ben ik nou de enigste wie denkt dat dit misschien allemaal een beetje overdreven is.

was ze niet gewoon boos op haar man en moest ze even gal spugen? dat hij misschien wat lomp is?
    mij is het ook weleens gebeurd dat ik mijn kindjes onbewust pijn heb gedaan, en ik denk iedereen wel toch?
    bv achteruit lopen en dat dat de kleine ineens achter je staat en dus omvalt, of van dat soort lompe dingetjes..

was het niet gewoon een foutje dat hij de slab verkeerd om heeft gedaan en dus een rood nekje had?

of is hij op basis van een rood nekje ( door misschien een foutje van hem) gelijk een kindermishandelaar..

( dan wil ik niet weten wat mensen over mij denken? met af en toe de blauwe beentje van mijn dochter wie gevallen is. of het rode huidje van mijn zoontje) ( als zoonlief ze eigen stoot heeft hij gelijk een rode blult en daar hoeft er niet veel voor te gebeuren)

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    @ikkelies10

Nee hoor je bent niet de enige die dat denkt hoor. Ik heb bij de oudste de eerste dag een slabbertje omgedaan en dat kind keek me raar en ze haalde ook een beetje anders adem toen had ik pas door dat ik het slabbertje te strak had gedaan.

4. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende

Ik denk dat dat slabbetje dan wel heel strak was aangebonden, een rode striem krijg je niet op 2 secondjes. En als jij dat overdreven vindt is dat jouw probleem, ik vond het wel erg!

5. Ja ik ook! En ik zou mezelf achteraf voor mn kop slaan als ik niks gedaaan zou hebben en het zou mislopen...

Ik zou allereerst mn vriendin er echt op aanspreken!

6. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    sterkte...

zou het zelf nog een keer met de vriendin erover hebben en anders amk bellen voor advies.. of eventueel de huisarts van je vriendin

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    je kan het amk altijd bellen voor advies, zonder dat je een melding maakt of iemand beschuldigd. En een melding is ook nog geen beschuldiging, je laat alleen je zorgen blijken. Als je je echt zorgen maakt, kun je ze altijd bellen. Anoniem is echt anoniem en ze nemen je daar heel serieus.

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nou mijn zoontje krijgt dat wel van 2 seconden hoor..
    als je een t-chirtje over ze hoofd aan moet trekken ( wat niet eens heel strak zit) is hij al rood!
    misschien hu zoontje ook!

maar de vader word dus op 1 foutje ( een beginners foutje zullen we maar zeggen) betempeld als kindermishandelaar!

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heb gister het topic al gelezen maar toch even over nagedacht.. Ik denk dat je met alleen een rode striem van een slabbetje geen melding 'moet' maken.. Voor hetzelfde geldt was ze boos op haar vriend o.i.d.
    Wel zou je bij het amk (evt. anoniem) om advies kunnen vragen.. Bijv. op welke dingen je moet letten.. Maar als je niet welkom bent bij haar thuis wordt het denk ik vrij lastig..
    Ik snap je dilemma.. Ik zou in elk geval bij je vriendin aangeven hoe je er over denkt en misschien door kunt vragen? Misschien vertelt ze je nog wel meer..

Maarre: ik snap de andere kant van meiden van hier ook wel..
    Gisteravond wilde ik L. de fles geven.. Voor de fles zijn pyama aangetrokken.. Na de fles wilde ik hem in bed leggen en zag ik een rode striem rond zijn nekje lopen.. bleek zijn pyama ineens te klein te zijn.. En dat is in nauwelijk 15 minuten gebeurd.. Wat ik wil aangeven is dat een slabbetje te strak om doen, niet wil zeggen dat er gelijk een kind wordt mishandeld.. Bij ons was het gisteravond echt niet expres en puur over het hoofd gezien...

Maar goed, bel het AMK en vraag advies wat je hier mee aan moet.. Zij kunnen je dat vast wel vertellen..

elk geval succes/sterkte, want het lijkt me heel moeilijk om momenteel in jouw schoenen te staan..

10. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    misschien dat het zo snel rood wordt door en het "schuren"en het warme weer? Hoop dat het niet weer gebeurd en gewoon een "beginnersfoutje "was.

Collega van mij had haar kindje een knuffel gegeven, zo`n poppetje met een rondje ofzo en maakt een ratelgeluid ofzo ( balletjes erin) had het kindje dat om de pols gedaan, maar wel hlemaal rood geworden, nu gelukkig mt billenzalf weer weg gegaan.

11. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Heb ik gezegd dat hij een kindermishandelaar was? en als ik het nog niet weet hoe het gebeurd is, hoe kan jij dan met zekerheid zeggen dat het geen kindermishandelaar is, je kent hem niet eens, ik wel!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Maar waarom zou je dan overwegen om de kinderbescherming er bij te halen.. je geeft nu zelf toe dat je niet weet hoe het gebeurd is.. Het enige wat je dus weet is dat het van een te strak vastgeknoopt slabbertje komt.. Als je kijkt naar mijn voorbeeld eerder, zie je dat zulke dingen kunnen gebeuren, ook zonder opzet..

Lijkt me verstandig om eerst eens met je vriendin te praten wat er daar aan de hand is.. en dan kijken of je überhaupt het AMK moet bellen..
    Mocht het idd zo zijn dat de man zijn kindje mishandelt dan zou ik zeker een melding doen..

13. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    idd mee eens!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mee eens!