Ik ben al een tijdje op zoek naar een zomerjas, maar ik kon er maar geeneen vinden. Dinsdag liep ik even naar binnen bij de Sissy-Boy en daar heb ik er een gekocht. Maar achteraf weet ik toch niet helemaal zeker of het wel is wat ik zoek (ik voel me een beetje overgehaald door de verkoopster), dus ik wil hem misschien ruilen. Ik op zoek naar de bon, maar die kan ik nergens meer vinden. Volgens mij heb ik hem in de kinderwagen gegooid en mijn zoontje heeft hem vast ergens in een hoekje verstopt, dus hij is weg. Ik heb wel met de pin betaald, dus ik kan bewijzen dat ik hem daar gekocht heb. Mijn vraag is dan ook: heb ik nu wel het recht om te ruilen? Heel vaak staat namelijk op de bon dat je alleen mag ruilen met bon, maar dat is natuurlijk zodat ze weten dat je het niet gejat hebt. Heeft iemand een idee?
ken je die reclame nog van tv met dat kleine jongetje die die auto komt ruilen? maar ook geen bon had en wel een afschrift! die mocht ook ruilen is wetelijk bepaald
Als je hem met pin betaald hebt, kun je ook een afschrift meenemen. Heb ik ook weleens gebruikt als aankoop bewijs
Ja dat kan met een afschrift heb ik ook wel is gedaan met schoenen precies het zelfde verhaal ik voelde me ook overgehaald.8)
Heb het ook een keer gedaan bij de Hema. Die vrouw bij de klantenservice wilde het niet terugnemen omdat ik geen bon had. Dat was ook net in die tijd dat die reclame op tv was. Daardoor kwam ik ook op het idee. Dus ik met mijn afschrift naar de Hema. Wilde ze het nóg niet terug nemen. Manager erbij, en toen kreeg die vrouw een beetje op haar donder van haar baas omdat ze zo moeilijk deed
Zoals de rest al zegt, met een bankafschrift (bewijs van afschrijving) heb je voldoende om je jas te gaan ruilen.
Ik werk in een winkel en als je gewoon een bankafschrift meeneemt dan kun je (in iedergeval bij ons) gewoon ruilen.
LOL Och die vrouw dacht waarschijnlijk dat ze deed wat van haar verwacht werd... als je het zo bekijkt best sneu
Ruilen is geen recht maar een gunst. Ze hoeven je niet geld terug te geven of een tegoedbon. Je kunt het wel proberen met een afschrift. Maar ze hoeven het niet te doen.
Klopt, bosi. Alleen als het stuk is (niet door jouw schuld), mag je het terugbrengen. Maar dan valt het onder de garantie. Da's wat anders.
Klopt wat Bosi zegt. Een beetje redelijk personeelslid doet niet moeilijk en zoekt je bon ahv je pinafschift even op in de pc....
Heeft het personeel helaas vaak niets over te zeggen. Als het het beleid van de keten/manager/eigenaar is, da kan zoiets zelfs je baan kosten... Gelukkig doen de mééste winkels er niet moeilijk over, dus ik zou het sowieso proberen.
ik werk zelf in een winkel en krijg er afentoe wel de kriebels van hoor, dat ruilen!!! doe ik zelf eigenlijk nooit. ben je soms iemand een hele tijd aan het helpen, en maar heen en weer lopen voor iemand, en dan 2 dagen later, ja wil ze toch niet! nou dan kan ik wel ontploffen. en ruilen vind ik dan nog tot daar aan toe maar dan willen ze hun geld terug!! ik vind het een gunst hoor. zeker weten. en wel binnen een bepaalde tijd ruilen, niet na 3 weken ofzo. kan echt niet... en een grote mond dat je krijgt als je er wat van zegt.. ttssss... (klink wel erg gefrustreerd..sorry)
Ik sta dan zelf ook op de vloer, maar ik herken je frustraties niet hoor. Misschien een andere baan zoeken?
Ik sta ook in de winkel. Maar bij ons is het ook zo dat als je geen bonnetje meer hebt je gewoon kunt ruilen ( stukje klantenbinding). Ik weet wat we in de collectie hebben en je ziet ook wel of het nieuw of gedragen is (bij kleding het kaartje eraan). Bij ons hoeft de klant echt niet met een bankafschrift te komen vindt ik zo persoonlijk. Maargoed, dat is wat Bosi333 eigenlijk al zegt bij elke winkel anders! Maar niet geschoten is altijd mis, zou ik ook zeggen.
ik werk ook in een winkel en ik doe nooit moeilijk mits iemand idd een bankafschrift heeft of precies weet op welke datum/tijd de jas in dit geval gekocht heeft. Wij kunnen alles terughalen in ons systeem. @charlie, Soms wordt ik ook wel eens gek van dat geruil maar dan denk ik altijd maar het is mijn geld niet en ik zou het zelf ook wel heel erg fijn vinden als ik iets kan ruilen of terug brengen.
Dit geldt alleen voor dingen die stuk zijn gegaan of niet werken zoals het hoort. Een beetje fatsoenlijke winkel ruilt het alsnog. Maar juridisch heb je geen poot om op te staan.
nou dat heeft niks met mn baan te maken want daar heb ik het naar mn zin maar je hebt er echt klanten tussen zitten die doen het echt expres. en dan ben ik het wel eens zat. als je iets koopt waarom vind je het dan later weer niet goed?? en dan bedoel ik mensen die komen, ik zoek een zwarte, en dan verkoop je een zwarte, en dan de volgende dag, ik wil geen zwarte???? nou dan snap ik er niks van. maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik bedoel, zo moeilijk is het toch niet om te bepalen of je iets leuk vindt of niet? Als je nou bijvoorbeeld een broek koopt voor bij een jasje, en thuis blijkt de kleur niet te matchen, oke daar kan ik in komen. Maar dat je iets de ene dag leuk vindt en de andere dag ineens niet meer zo, dan ben je wel ERG besluiteloos...