Ik zit weer in de prijzen.. Vanmorgen bij de HA geweest.. Mijn bloeddruk schiet omhoog, ik moet prikken voor suikers, want ik kom veel te snel aan (nu al 15 kilo) en ik heb nog een schimmelinfectie ook.. Daarnaast begin ik ook al vocht vast te houden. Mijn ringen kan ik niet meer om en mijn tenen zijn net olifanten voeten.. Mag nu elke week bloeddruk controleren en als de onderdruk boven de 90 komt (hij is nu 120/80), kan ik thuis gaan zitten wachten tot de kleine komt.. Suikers en zouten moet ik vanaf nu gaan vermijden, dinsdag prikken voor de waardes.. Moet nu elke week op controle komen bij de VK.. Was net vanmorgen bij de fysio geweest voor BI en dat gaat nu eigenlijk super, krijg je dit erbij.. Heb uit troost zonet met mijn moeder de halve baby-dump besteld. Maxicosi cabriofix in lilly pink, campingbedje, luieremmer, parasolletje voor aan de kinderwagen, billendoekjesbakje en van mama nog 2 lieve knuffeltjes gehad. Volgende week komt de rest van de bestelling binnen en dan ben ik ook meteen zo goed als klaar.. Maar men, wat voel ik me slecht..
Schimmelinfectie komt vaak voor tijdens de zwangerschap, ik had daar ook erge last van bij beide zwangerschappen. Je krijgt er gewoon een kuurtje voor en dan is het voorbij. Alleen een hoge bloeddruk is wel minder ook zeg! Ik had juist een lage.. Als het maar niet te hoog is voor je anders moet je in het zieknhuis liggen, dat is nog veel erger! Ik lag in het ziekenhuis toen ik zwanger was, maar dan voor andere complicaties.
Kijk er mee uit en neem echt je rust, nadat ze bij mij een hoge bloeddruk hadden gemeten bleken er ook eiwitten in mijn urine te zitten en moest ik ook heel rustig aan doen en medicijnen slikken. Dit was 3 en een halve week geleden en inmiddels is de kleine vorige week gehaald na 2 weken ziekenhuisopname en bij een zwangerschap van nog net geen 31 weken omdat ik het HELLP syndroom had ontwikkeld... Neem dus echt je rust, en luister naar je lichaam en artsen!