Eten van de marktstandjes..

Discussion in 'Gezondheid' started by Mus, Sep 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    Vanmiddag was er hier bij ons een markt. Natuurlijk zijn er dan ook allerlei lekkere hapstandjes! Viskraam, loempiakramen, belegde broodjes, en indische hapjes.

Ik heb nu twee lempers meegenomen van de laatste stand. Maar mag ik dat eigenlijk wel hebben? Is dat niet gevaarlijk? Voor de mensen die lemper niet kennen; het is een rolletje plakrijst gevuld met gekruide kip.

Ook zat ik naar de viskraam te kijken... wel lekker! Maar ik durf bijvoorbeeld dan geen haring ofzo te nemen (dat mag officieel wel toch?) Maar ja.. is het dan wel genoeg gekoeld, etc.

En belegde broodjes.. de rauwkost.. is dat wel goed genoeg gewassen?

Zovel om je druk over te maken, wat kun je nou wel en niet eten?? Misschien stel ik me ook wel aan... maar wat doen jullie?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik haal rustig iets bij een marktkraam. Maar dan alleen producten die goed verhit zijn. Een loempia bv. Ik zou niet zo gauw iets halen wat koud is, rauwe groenten oid.

Wat ik ook niet doe is in de supermarkt een stukje kaas pakken. Maar dat doe ik ook niet als ik niet zwanger ben hoor.

3. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    En zo'n afgekoelde lemper? Plakrijst met kip erin.. zou dat wel kunnen denk je?

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ff verwarmen en dan opeten!
    ik eet die dingen altijd loeiheet, hihi

5. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    lemper ken ik niet, maar ik ga meestal op mijn gevoel af... je kunt vaak al wel zien hoe schoon een kraampje is. Weet wel dat dat geen garantie is, maar toch. Voor mijn gevoel kun je anders weinig meer.
    Misschien denk ik te gemakkelijk, maar de kans dat je iets oploopt is wel erg gering...
    Neem geen rauw vlees of andere risicoproducten hoor! Dat dan weer niet.

Share This Page