Ik zit zo in twijfel..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 kids, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo damens.

ik heb even jullie advies nodig.

Onze dochter gaat 2 dagen per week naar een gastouder en 2 dagen perweek past mijn moeder op.

Ik zou mijn dochter graag naar een peuterspeelzaal doen ivm dingen leren en met andere kindjes te spelen.

Maar wordt het dan niet teveel voor dr?
    want je bent verplicht 2 dagdelen af tenemen. en ik ben dus bang dat het zoveel wordt.

Wat doen jullie? of wat zouden jullie doen.
    Of zeggen jullie peuterspeelzaal is niet nodig.

ik zou alleen maar peuterspeelzaal doen omdat ik denk dat ze het leuk vindt om met andere kinderen te spelen en werkjes tedoen enz enz.

alvast bedankt.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

Dagen dat je moeder oppast psz doen

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hangt er van af: zijn er bij de gastouder veel andere kinderen?
    Doet ze veel met ze?

Mijn dochter heeft noit op een psz gezeten en doet het prima op school. Ik ben gastouder dus kwam ze genoeg in aanraking met andere kinderen en ik doe vanalles met ze.

4. Loe

Loe Niet meer actief

de dagen dat je moeder oppast, 'sochtends of 's middags psz doen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Ik zou dan inderdaad op de dagen dat je moeder oppast, of als het te regelen valt met de gastouder op dagen dat je dochter bij haar is, de psz doen. Tenzij de gastouder al meerdere kindjes heeft, dan lijkt me dat ze daar ook dingen leert/activiteiten doet en met andere kindjes kan spelen?

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn ervaring is dat het vooral in het begin best vermoeiend kan zijn, de psz. Dan is het wel lekker dat ze daarna lekker rustig kunnen bij komen. Lekker hangen of naar bed.
    Ik zou er daarom voor kiezen om het doen op de dagen dat ze bij oma is. Lijkt mij persoonlijk wat fijner om bij te hangen ed.

Verder lijkt het me wel een goede combi, omdat een psz toch meer een voorbereiding is op de kleuterschool.
    Ze hebben daar ook kringmomenten, fruit eten, werkjes maken, feestjes vieren e.d.

Ik vind het echt een leuke en goede voorbereiding.

Deel Deze Pagina