Flauwvallen tijdens huilen.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by moonlight159, Sep 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Vanavond viel onze oudste en moest hierdoor gigantisch huilen (waarschijnlijk was hij heel erg moe, door de drukke dag). Hierdoor huilde hij zich achter adem en viel hij flauw. Ik vond dit zo'n eng gezicht! Normaal blaas ik hem in het gezucht als ik zie dat hij geen adem krijgt, maar dit werkte niet.

Iemand hier ervaring mee?

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    breath holding spell..google daar maar eens op.

Enorm eng...maar komt vaker voor en kan (meestal) geen kwaad.

3. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Antares, bedankt voor je tip! Zeer verhelderend :)

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    :) deed mijn dochter ook.....zeeer eng! daarom bij elke uithaal van ons boyke blaas ik ook in zijn gezicht. Werkt 99 van de 100 keer goed!

Wel goed in de mond en neus blazen zodat de reflex van adem halen word ingezet, enkel het gezicht is niet geneog.

5. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Waarom gebeurde het bij jouw dochter zo vaak, als ik vragen mag?

6. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    die was driftig....is ze nog..alleen weet ze nu hoe er mee om te gaan ;)

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Mijn dochtertje doet dit als ze huilt wanneer ze erg pijn heeft. Ze is nog nooit flauwgevallen maar raakt wel in paniek als ze geen adem meer kan halen. Erg zielig.
    Noem het altijd "bevriezen".

Antares, bedankt voor de tip over het blazen.

8. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja, dit gebeurde al wel heel erg vaak, maar nu lukte het hem niet om eruit te komen, terwijl we wel in zijn gezicht bliezen.

@ antares: wat lijkt me dat vervelend als je kindje dat doet uit drift doet. Gelukkig gaat het nu beter.

Ik vroeg vandaag nog aan hem, of hij wist wat er gebeurd was, maar hij had het er alleen maar over, dat hij zijn teen gestoten had.
    Ik ben blij dat hij het zelf niet bewust heeft meegemaakt!

9. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    dan heeft het geen indruk gemaakt blijkbaar :D

Wat ook wel eens helpt, klinkt heel sneu.....maar ik kneep haar ook wel een heel hard in de hand, de muis van haar hand. En dan echt hard, zodat ze afgeleid werd....maar ja driftbui is wat anders als bij pijn......

Succes als het nog eens gebeurd, en weet zogauw hij het bewustzijn verliest gaat hij ademen...reflex!!

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Van onze huisarts moest je het hoofdje (alleen haren natuurlijk) onder de koude kraan stoppen door de schrik halen ze weer adem

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Wat een vreemd advies... mijn kind raakt in paniek en ik bied haar dan juist veiligheid door haar bij me te pakken als ze het heeft. Hoofd onder koude kraan zou traumatisch zijn. Echt zielig, ze huilen al van pijn.
    Sorry, verbaas me echt over het advies van je huisarts...

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Als het kind niet in paniek is vind ik het niet vreemd hoor en het kind had ook geen pijn die werd uit kwaadheid blauw en viel om.

13. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik kan me dan zo voorstellen, Stampertje, dat het kind dan nog kwader wordt. Dat het van het één in het ander valt.

Al gebeurde het hier absoluut niet uit kwaadheid. Ik denk trouwens niet eens dat ik tijd had gehad, om überhaupt bij de kraan te komen, zo snel ging het.

Ik had het vandaag nog met m'n collega's tevens leidster van zijn groep (ik werk op een kdv) erover. Zij deed dit vroeger uit kwaadheid meerdere keren per dag, haar moeder liet haar dan (op aanwijzen van de huisarts) gewoon gaan. Hoe meer aandacht ze hiervoor kreeg, hoe vaker ze het zelf opwekte.

Share This Page