Ik zoek…..

Discussion in 'De lounge' started by Miracle79, Oct 31, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Een boek wat mij helpt dingen wat meer los te laten. Ik ben sinds een jaar werkzaam in de zorg tussen alleen maar vrouwen. Waar ik voorheen echt in een mannenwereld werkte en alles lekker ongecompliceerd was is dat nu wel alles. En poeh wat heb ik dit onderschat zeg.
    Alles wat je zegt moet je eerst zorgvuldig afwegen en iedereen heeft wel een mening over elkaar, echt heel naar.
    Ik merk dat ik dingen die soms gezegd worden moeilijk los kan laten ondanks dat ik echt wel mijn mannetje sta en voor mezelf opkom. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een boek met wat tools om te leren dingen los te laten. Want ik ben er klaar mee dingen mee naar huis te nemen en er vervolgens over te piekeren of mij er verdrietig door te voelen.
    Wie heeft de gouden tip?!

2. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

Apr 14, 2020
    2,453
    1,830
    113
    Dharmann video's kijken op YouTube. Het zijn wel mooie verhalen en hierdoor ben ik ook anders gaan kijken naar bepaalde zaken.

Assertiviteitstraining volgen, je staat je mannetje wel maar nu nog leren filteren. Loslaten is erg lastig en dat lukt ook niet altijd.

Opschrijven in een dagboek of op je pc. Tikken en verwijderen,of verbranden.

Je zo min mogelijk bemoeien met die vrouwen. Je hebt er vaak wat rotte appels tussen zitten en deze veranderen nooit. Blijf bij jezelf! Je bent goed genoeg! Laat je humeur niet verpesten door een paar vrouwen. Ik ben wel nieuwsgierig wat ze jou dan zeggen of doen? Je kunt ook aangeven dat je het niet prettig ervaart.

Succes

Miracle79 likes this.
  3. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Ja blijf bij jezelf heb ik al een aantal keer gehoord van o.a. mijn leidinggevende en dat probeer ik ook echt te doen. Maar hoe meer complimenten je van behandelaren of leidinggevende je krijgt, hoe harder bepaalde collega's je onderuit willen halen lijkt het wel. Ik werk echt vanuit mijn hart met als doel de beste zorg geven aan de zorgvragers zoals ik ook zou willen dat ikzelf of mijn naasten verzorgd zouden worden. Ik bijt wel van mij af maar het gepraat achter je rug om is lastig omdat je jezelf gewoon nooit overal tegen kunt verdedigen en je hebt er geen invloed op hoe mensen je zien. Dat zijn de dingen die ik lastig vind om mee om te gaan, als er een beeld ontstaat wat niet juist is.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Vechtsport

Ik ga echt noooooit meer in een vrouwenteam werken. Gelukkig weinig vrouwen in de IT!

De dynamiek en communicatie wijze vind ik echt vreselijk in een vrouwenteam. Ik zit beter op mn plek tussen de mannen.

Miracle79 and Dubbelgeluk like this.
  5. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik houd mezelf t volgende voor:

Jouw "probleem" is niet mijn "probleem"
    -m.a.w ik wil wel een luisterend oor bieden, ondersteunen waar mogelijk maar wil er niet v wakker liggen.

Misschien is het boek ' wie heeft mijn kaas gepikt' iets wat helpend kan zijn.

Dit boek lezen kregen wij ooit als opdracht binnen de instelling waar ik voor werk. (Zorg)

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Ik ben bezig in het boek ‘leef meer, denk minder’. De titel past ontzettend goed bij mij.

Miracle79 likes this.
  7. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    hahaha nou ik kom dus ook uit de IT en inderdaad, dat was een stuk relaxter!

8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Thanks, had 'm voorbij zien komen op Bol. Ga 'm eens proberen

9. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Oh die ben ik nog niet tegen gekomen, ga 'm gelijk even opzoeken. Thanks!

10. Chechi

Chechi Niet meer actief

Het boek Patronen doorbreken. Het is een zelfhulp boek schematherapie, wordt veel gebruikt door psychologen ook ter ondersteuning van behandeling.

Share This Page