Hier in de wijk vliegen een hoop halsbandparkieten , (en ook onze vogel die is bevrijd door mn jongste zoon ) mijn kinderen vinden die beesten helemaal leuk en gister kwam een buurvrouw met zo'n ding aanzetten hij lag in haar tuin ,leefde nog wel maar is helemaal tam niet bang zelfs niet voor onze hond ., niet gewond ofzo . alleen vliegen lukt hem niet zo goed . mijn vriend heeft hem in n kooi gedaan en eigenlijk vind ik t wel sneu voor t beestje zouden jullie hem los laten of in die kooi houden aangezien hij dus niet kan vliegen ? hoorde net 1 vogel schreeuwen en hij reageerde erop vind ik het nog zieliger
Zet hem lekker buiten met de kooi, en zet de kooi open kan hij zelf bepalen wat hij/zij wil../ hier hebben we een grasparkieten en staat met dit warme weer altijd vlak bij de deur of op het balkon en fluit ook de hele dag terug..
Ik wist niet eens dat die in de natuurlijk leefde. Maar als hij niet goed kan vliegen zou ik hem niet loslaten. Dan valt hij gegarandeert ten prooi aan katten of andere dieren.
ok ja we zijn er nu achter wat t probleem is , zijn onderste lip ( onderste snavel haha weet niet hoe het heet , vogelvoer eet ie niet maar n stukje zachte kiwi wel . dus als hij wel kon vliegen zou ie niet normaal kunnen eten lijkt mij .