hoe betrouwbaar is het aangifte progamma belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

;) ik hoor jullie denken is ze weer 8)

maar toch.ik ben bezig aangifte te doen over 2008.ik heb alles ingevuld en alle vragen naar waarheid beantwoord.;)
    dus nu het ik het eindscherm ik krijg een aardig bedrag terug.en vriendje moet 57 euro terug betalen. maar voor dat ik heb opstuur in hoeverre klopt deze berekening? hoe betrouw baar is dit.

tis natuurlijk wel zo dat het niet zo moet zijn dat ik in ene heel veel moet bij betalen ofzo;)

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Doorgaans klopt het wel hoor.
    Ik heb nog nooit gehad dat mijn voorlopige aanslag anders was dan de definitieve.

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    k doe t ook altijd zo , en nog geen probleem mee gehad :)

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Op het programma stond er bij mij dat ik 371 euro terug zou krijgen.
    Maar kreeg een aanslag dat ik 148 euro moest betalen.
    Dus ik gebeld. Zeiden ze dat 1 van mijn werkgevers te weinig belasting had afgedragen.

Heb maar betaald....zou niet weten hoe ik dit precies moest nagaan.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ja ik krijg het omdat ik geen inkomsten heb gehad dus dat klopt dan wel. ik denk ook wel dat het klopt van mijn vriend want die heeft nog ander inkomsten gehad. dus die moet iets bij betalen.maarja dat is maar een schijntje vergeleken bij wat ik dus terug krijg!

ik denk dat ik er dus wel vanuit kan gaan dat het klopt zo.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Tja... Ik ben waarschijnlijk niet de aangwezen persoon om hier antwoord op te geven, maar zij zijn dus finaal de mist ingegaan met dat stomme programma van de belastingdienst.... Wij moeten echt een paar duizend euro terug betalen...

Mijn man is ondernemer en moet in een ander programma aangifte doen dan ik. Nou weet ik niet precies wat er mis is gegaan, maar ik geloof dat het programma van mijn man heffingskorting rekent terwijl hij daar geen recht op heeft... En dat dus van een paar jaar, en tel uit je winst...

In het programma staat ook ergens dat je "geen rechten kunt ontlenen aan deze berekening" Belachelijk, want je hebt helemaal geen andere mogelijkheid als dat programma om je aangifte mee te doen. Hoe moet je dan als "leek" weten of het goed is? En erger nog, als de belastingdienst je een aanslag toestuiurt, of *die* wel goed is? Je kunt dat zelf bijna niet controleren...

hmmm... BEn een beetje boos, geloof ik.... :D

*loopt naar buiten om af te koelen*

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

oja dat is ook makelijk als ze dat aangeven!

gelukkig is dat hier niet het geval.hier geen eigenzaak oid

Deel Deze Pagina