Nav het mac donalds topic; Vanaf welke leeftijd krijgt jouw kind junk food? Denk aan mac donalds, kfc of bijvoorbeeld patatjes.. Ben benieuwd
Toen hij 1 was kreeg hij wel eens 1 patatje. En sinds hij 2 is ook wel eens net zoals ons als maaltijd.
Twee weken geleden heeft ze haar eerste happy meal op! De hamburger welgeteld twee hapjes, de patatjes gingen naar de grond, het danoontje beviel... Maar de milkshake van papa was het beste wat haar ooooooit overkomen was, haha! (ze is nu 21 maanden) ze had wel eerder patatjes op, maar ze is er niet zo'n fan van.
Wij eten het alleen zonder de kinderen als we een dagje samen weg zijn, voor we ze dan weer ophalen..
Met anderhalf zijn we een keer bij de Mac geweest op vakantie, vond ze niet echt wat. Wij ook niet maar waren de weg kwijt haha. Nu eten we wel regelmatig patatjes maar die maak ik zelf. Verder krijgt ze wel s een hamburgertje die bak ik ook zelf
Vanaf een jaar af en toe een frietje als we zelf ( zelf gebakken) frietjes aten en vanaf 2 gewoon mee eten. McDonalds en dat soort zaken komen we zo goed als nooit
Jeetje wat vroeg allemaal. Dan zal ik wel een uitzondering zijn met mijn denkwijze.. ik ben gek op junkfood maar het is en blijft rotzooi. Ik zou mijn kind eerder een gezonde snack geven op die leeftijd.. tot dat hij oud genoeg is om er zelf naar te vragen en te snappen dat het luxe is, dan het op zo'n jonge leeftijd al normaal te maken.. ik vind zo'n jong kindje junkfood geven een teken van luiheid dat je geen zin hebt om te koken oid.. (mijn mening, wil niemand beledigen) ik zou denk ik niet voor 3 jaar mijn kind meenemen naar de mac. Maar kan me goed voorstellen dat als hij oudere broertjes en zusjes heeft, dit niet te doen is..dus daar valt ook zeker wat voor te zeggen...
Ik vind 1 jaar ook nog wat te jong voor patat eigenlijk. Zou ik zelf niet doen in elk geval. Vanaf een jaar of 2, 3 denk ik?
Op haar 1e verjaardag kreeg ze een happy meal. eten niet vaak patat of iets anders, maar als we het eten eet ze lekker mee.
mijn oudste en middelste pas toen ze bijna 2 waren (patat) en dan een paar stukjes. Mijn jongste heeft met zijn 14 maanden al wel wat patat gehad. Hij eet dan eerst zijn eigen prakkie en krijgt dan een paar stukjes
Ik vind, als mijn vriend of wij ergens een frietje gaan eten, dan wil onze dochter ook mee proeven. Dan wil ze echt niet haar eigen eten op eten. Hier komt het ook niet elke week voor. Verder krijgt ze alleen volkoren brood, fruit en groente op een dag. Tussendoortjes eet ze niet eens. Ze is niks te dik, en ziet er heel gezond uit. Ik vind dat ze best kunnen leren dat ze af en toe wat mogen. Trouwens, de laatste keer, 2 weken terug, at mijn vriend een patatje, en ik een boterham met kaas, nou ze wilde geen friet, maar mijn brood. En ze geeft ook zelf heel goed aan of ze genoeg heeft, ook van de lekkere dingen.
Maar waarom luiheid wij eten eens in de 2/3 weken frietjes die maak ik zelfze zijn zoutloos. Ik doe er groentes bij en een hamburgertje of een vers worstje.
Nee, de Mac...daar hoop ik mijn kindjes zo lang mogelijk uit weg te houden. Ik ben er vroeger als kind hooguit 2x geweest met kinderfeestjes of zoiets. En dan vond ik het eten daar oprecht niet lekker. Maar wij halen wel eens frietjes en ons zoontje eet maar wat graag wat wij ook eten. Dus die eet mee. Ik probeer er dan wel voor te zorgen dat er ook iets van groente bij is. Bij ons in de buurt kun je bij de frieten zelfs een schaaltje warme groenten bestellen bij je frietjes. De eerste keer frietjes kreeg hij rond anderhalf (ongeveer).
Nou dit dus, en bovendien is dat niks ongezonder dan gebakken aardappelen of aardappelen met jus bijvoorbeeld.