Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik met kerst moet werken. s Avonds komt mijn familie (totaal 6 personen) eten.Ik vind het fijn om ze toch naar ons te laten komen ivm met de kleine en we vieren het al jaren bij ons. Nu zou ik graag een lekker recept willen hebben van een hoofdgerecht wat ik de avond van te voren kan klaarmaken en die dag zelf bv zo in de oven kan zetten om het af te maken. Heeft iemand een lekker recept voor me???
Heel saai misschien, maar een rollade? Met bijvoorbeeld witlof ham/kaas uit de oven en aardappelbolletjes/kroketjes? Heel makkelijk en van tevoren te bereiden!
Misschien heel erg stom maar ik heb zoiets nog nooit gemaakt.Ik ben altijd bang dat hij te droog word.(komt doordat mijn moeder vroeger ook van die taaie en droge rollade maakte.Hoe maak je die lekker klaar een dag van te voren?
Ik heb altijd de rollade van de C-1000. Die is regelmatig in de aanbieding en erg lekker. Ik ben ook altijd erg ruim met de boter Gewoon aan alle kanten aanbakken, daarna iets water toevoegen en zachtjes laten pruttelen. Regelmatig keren en ff bedruipen met zijn eigen vet. Bij mij issie nooit droog.
enige wat ik zo snel kan zeggen is als toetje teramisu ( is de volgende dag lekkerder dan net gemaakt , goed koel zetten ) en zelfgemaakte appeltaart is vaak ook de volgende dag heel erg lekker als toetjes , warm hem ietjes op in de magnetron of oven ,, wat ijs of slagroom bij serveren en klaar,, heerlijk en simpel. maar ja je wilt een hoofd gerecht weten mmmmm mmmmmm nop komt mij even niets te boven schieten,, veel oostere recepten die kan je klaar leggen in ochtend, vaak moet het vlees een paar uren marinenen in de koelkast en dat staan vaak binnen 1 uur op de tafel wat je ook kan doen omdat je moet werken vragen aan iedereen een recept te maken voor die avond..de een het vor gerecht de nadre weer het hoofdgerecht enz enz .. zo heb je ook niet zoveel aan je hoofd
Je zou ook voor een keertje een lekker chinees buffet kunnen doen... Verschillende chinese gerechten ophalen bij de chinees, met saté, kroeppoek, loempiatjes. Erg makkelijk omdat je het ophaalt...alleen ff leuk neerzetten.
Even op zoek naar de boeken van julius jaspers. Allemaal lekkere gerechten die je de dag zelf zo af kunt maken. studiobazar.nl dacht ik.