Slaapkamer kleur

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Wij zijn in ons nieuwe huis aan het klussen voor de woonkamer hebben we een groenige tint uitgekozen. Nu nog op zoek voor onze slaapkamer, ik weet niet goed wat ik daar wil. Dus welke kleur hebben jullie op je slaapkamer? En nog andere leuke tips om de slaapkamer op te leuken?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben de kleur Lei van Histor.

MSL12 vindt dit leuk.
  3. Manque

Manque Niet meer actief

Wij hebben schroten tegen 2 vd 4 wanden, die ik donker grijsblauw heb geverfd met matte muurverf. Ziet er echt heel leuk uit. Het is een beetje deze kleur:

En dan tegenover twee witte muren met ouderwets glasweefselbehang. Gecombineerd met een berkenkleur laminaat en verschillende tinten ecru linnen voor het bed en de gordijnen.

In your eyes vindt dit leuk.
  4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Prachtige kleur! Zoiets wilde ik ook en op het laatste moment voor een lichtere blauwtint gekozen. Toch wel een beetje spijt van nu ik hem weer zo zie.. :oops:

Manque vindt dit leuk.
  5. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Gewoon 9010

6. Manque

Manque Niet meer actief

#6 Manque, 5 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2018
    Je kunt er altijd overheen schilderen ;)
    Ik ben er echt blij mee, het ziet er heel klassiek uit, gecombineerd met wit en verschillende tinten ecru. Ik twijfelde in het begin omdat het zo donker was. Ik was bang dat het de toch al niet zo grote kamer (14m2) klein zou laten lijken, maar dat is gelukkig niet zo.

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Wij hebben 3 muren 9016 en 1 muur flexa bleu berry dream

8. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Wij hebben een combinatie van 9001 en 9010, daar kan je echt niet de mist mee ingaan. Voor toch wat meer kleur hebben we 1 wand behangen in de kleuren donkergrijs/zilver/blauw.
    Wij hebben eens een stylist naar ons huis laten kijken en zij gaf als advies om door je hele huis dezelfde kleurtinten aan te houden. En inderdaad, dit schept echt veel rust en maakt er een geheel van. Tenzij je Pippi heet, dan kan je natuurlijk ook kiezen voor bonte combinaties (stiekem dromen we denk ik allemaal van haar huis :D).

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    1 crème kleurige muur en 3 taupe muren.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.256
    113
    Hetzelfde als de benedenverdieping, hadden beetje veel over :D lichtgroen, krijg het niet goed op de foto

11. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Wij hebben de slaapkamer neutraal wit. Heb eerder alle kleuren wel gehad in de slaapkamer: rood, groen, paars, blauw. En ik moet zeggen, van drukke en donkere kleuren kom ik minder goed tot rust. Vandaar de keuze voor neutraal. Als ik hier op uitgekeken ben, neem ik een zachte lichte kleur zoals lichtblauw.

Je hebt tegenwoordig van die kleurtesters voor op de muur. Kun je een stukje uitproberen hoe het staat. Lijkt me wel handig:thumup:

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.040
    2.906
    113
    't Gezellige Brabant
    Wat wij hebben lijkt het meest op taupe denk ik. Het bed leisteenbruin/grijs en de vloer licht/naturel eiken. Het geheel is heel mooi en lekker rustig. De kozijnen waren bruin en die hebben we zo gelaten omdat het niet misstaat.

13. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Je hebt nu van Histor Kleurbedenktijd.
    In het ergste geval moet je het nog een keer verven. (Maar heb je wel de 2e x gratis verf, mits je aan de spelregels houdt)

14. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Grietjenb en Manque vinden dit leuk.
  15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hmmm dat is volgens mij wel precies de kleur die wij zoeken! Zou je misschien een foto willen sturen (via pb) hoe t er in t echt uitziet?? Ben erg benieuwd hoe ie dan oogt zeg maar...:) snap ook wel als je t niet wilt, no hard feelings ;)

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Flamingooo vindt dit leuk.
  17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik zag toevallig dat de flexa creations in de aanbieding is nu en ik had nog 2 testers liggen :D
    Dus meteen even op de muur gesmeerd hier en daar.

De lichte is denim drift en de donkere is faded indigo :)
    We willen in elk geval zo’n donkere kleur, en welke t dan uiteindelijk moet worden?
    Destijds voor de verhuizing zoooveel kleurstalen gehaald, maar t is echt onmogelijk in een hoop gevallen vind ik om van zo’n klein kaartje nou te bepalen welke nou echt mooi zal zijn...

Ben daarom wel heel erg blij met die testers! Goede uitvinding!

18. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Hague Blue van Farrow & Ball is ook erg mooi als je een diepe donkerblauw wilt :)

19. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    De kleur circuit van de gamma laten mengen in matte muurverf. Lijkt meer taupe op de foto maar is iets grijzer in het echt. Onze kamer is niet zo groot dus wilde het licht houden.

Bijgevoegde bestanden:

20. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wij hebben op de slaapkamer een grote cirkel achter het bed geschilderd in de kleur cotton van VTwonen. Beetje roze, maar dan niet kinder-roze maar meer poeder. Erg mooie kleur. Beneden heb ik recent een wandje geschilderd in de kleur Green Tea van Flexa, die is ook erg mooi.

Deel Deze Pagina