We hebben een hele leuke jongensnaam waar we allebei helemaal weg van zijn, namelijk Dex. Nu hebben we geprobeerd om overal bij stil te staan, wat betreft gekke afkortingen of vervelende aanpassingen aan de namen, maar zelf komen we niet op rare zaken. Ja... dat Dex en sex rijmen, maar dat is te overzien lijkt ons. Maar... misschien dat we er inmiddels blind voor zijn en dat jullie op zaken komen waar we nog niet bij stil hebben gestaan. Daarom willen we vragen of jullie mogelijke nadelen zien aan de naam Dex. Dan kunnen we kijken of die opwegen tegen het gevoel die we nu bij de naam hebben. Thanks!
Ik denk dat het rijmen op sex het grootste nadeel is. Is inderdaad te overzien (hoewel zal aan zijn gedrag liggen later...). In het begin zal het vooral de associatie met GTST zijn, maar dat gaat ook wel weer over.
Hoi, Inderdaad denk ik dat Dex snel geassocieerd wordt met Dex uit GTST. Maar daar is niks mee dus lijkt me niet erg. Als jullie het rijmen op sex geen probleem vinden lijkt het me een geschikte naam. Er zijn alleen ook nog wel veel andere dingen rondom sex erbij te verzinnen en daar moet jullie Dex dan wel tegen kunnen. Sorry ga nu wel even fout doen, maar dan is het wel 't duidelijkst.... Dex Sex Dex Latex Dexie erectie Dex heeft sex met z'n ex Dex heeft sex een heks Maar goed, de naam Lex kwam vroeger best vaak voor en daar kan dat ook allemaal mee... En zoals hier wel vaker wordt gezegd; op iedere naam is wel iets te verzinnen. Maar op de een wel meer dan op de ander. Succes met overwegen. Ik vind het eigenlijk wel een stoere krachtige naam. Alleen in de puberteit kan die ff lastig zijn. Groetjes (oeps het is een lang verhaal geworden...sorry)
Leuke naam ! En ach als ze het associeren met Dex uit goede tijden dan is dat heel niet erg want is een leuke jongen
Hahahah.. hier een andere generatie want ik moet gelijk aan Dynasty denken.. Dex Dexter! Ontzettende glibber van een vent en die associatie zal ik dus altijd blijven houden of die van " Hierrrrrr Dex!" oftewel een hond. Nee sorry, ik vind het geen mooie naam maar zoals ik al zei.. ben ook een ouwe doos en helemaal niet hip
Dex ik vind het wel een leuke naam, heb er verder ook geen nare associaties mee (gtst kijk ik niet) Effe rijmen.....zodat je niet voor verrassingen komt te staan Dex ---- ik sta perplex Dex----- pupilreflex Dex-----zuigreflex Dex-----prijsindex Dex-----schuldcomplex Dex-----hardcoresex Dex-----gevangeniscomplex Dex-----airbags Dex----beheks
Ik vind Dex ook geweldig, vriend alleen niet Ik kijk geen gtst meer dus wist niet dat die naam daar ook gebruikt word. Over rijmnamen had ik eigenlijk nog niet eens nagedacht komt hij vast wel overheen hoor. Maarja Dex word het bij ons niet
Tuurlijk heeft elke naam wel iets maar om bovenstaande reden zal ik t niet doen. Kinderen vinden woorden als sex etc erg interessant en als de naam van jouw zoontje met slecht 1 letter afwijkt zal die dat (ben ik bang maar hoop t niet) zeer regelmatig gaan horen. Denk wel eerder op de basisschool en niet in de pubertijd. Succes!
Ik moest gelijk aan de vliegende panters denken bij dit topic, http://www.youtube.com/watch?v=Zdp3OQWjzas
GEWELDIG! Ik had het nog nooit gezien, maar lig echt dubbel. Zegt genoeg ook... er valt overal wel wat op te verzinnen. Het is voor ons geen reden om de naam Dex niet te nemen doordat het rijmt op sex, zoals ook al gemeld. Het gaat vooral om andere vervelende dingen die de naam Dex zou kunnen geven, waar we niet bij stil hebben gestaan. Heel fijn dat jullie meedenken in ieder geval... Meer dan twee weten namelijk meer dan twee
dex dont have sex with your ex it will make your life complex my dex be cool and just relax!dex dont have sex! (van dat liedje)
Dex uit GTST?! Wie is dat?! Zie je, het valt wel mee met die associatie, en zeker als hij eenmaal 'groot' is. En dat rijmen, ach, er is op alle namen wel iets te verzinnen toch? 't Is een lekkere stoere naam! Gewoon doen dus!
ze hadden nog meer van dat soort liedjes oh fred come to bed cause my max had sex with his sexy ex oh fred... het was een beetje jaren 90 dance hoe heten ze nou....
meis maak je niet druk, met bijna iedere naam is wel iets geks te maken mijn achternaam bijvoorbeeld is bakker heel vaak werd er gezegt bakker is wakker of bakker krentekakker.... lekker boeiend!