Ik ben zo boos!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani11, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

En dat kan ik nu helemaal niet gebruiken zo op het einde van mijn zw. Maar net kwam een vriendin van me op visite en die is toevallig ook bevriend met een stelletje waar mijn man en ik ook mee omgaan. Nou kwam mijn vriendin dus die vrouw van het stelletje vanmiddag tegen en die begon te klagen over mn man en mij. Mijn man heeft vorig jaar een herseninfarct gehad en is nog steeds thuis en aan het revalideren, hoe graag hij ook wil werken hij mag en kan het niet. Blijkbaar vinden hun dat belachelijk en zeiden tegen mijn vriendin dat mijn man zich niet moest aanstellen want ja haar vriend had ook weleens hoofdpijn en pijn in zn been en wij waren verwend want wij hielden alleen maar van dure dingen en als hun bij ons op kraamvisite zouden komen dan hoefden we niet meer te verwachten dan een paar sokjes van hun hoor! Nou waar ze dat vandaan halen snap ik echt niet.....Nooit hebben ze 1 keer gevraagd hoe het tijdens mn zwangerschap ging terwijl ik wel altijd naar hun moest luisteren en vragen hoe het met hun gaat en ik zou van de week op de koffie komen, maar omdat ik last had van harde buiken en erg moe was had ik afgezegd nou dat was helemaal belachelijk, want zij was ook weleens moe pffffff

wat moet ik hier nou mee, daar ben je dan al 14 jaar bevriend mee (met hem dan want zijn vriendin kennen we pas een half jaar maar zij zegt alles wat hij zegt, van hem zul je niks horen) en dan moet je dat zo achter je rug om horen, ik durf er ook niks van te zeggen want dan naai ik mn andere vriendin eraan en dat wil ik niet.....Zij zegt dat het puur jaloezie is want hun willen ook kinderen enzo....het ergste vind ik wat ze van mn man zeggen, hij heeft toen 3 weken in het ziekenhuis gelegen en toen hebben ze hem ook nooit opgezocht of wat dan ook en dan wel oordelen terwijl wij een hartstikke moeilijk jaar achter de rug hebben en nog, want hij heeft nog steeds uitval. ik ben er kapot van en ben toch al emotioneler nu, zit maar te malen en te huilen.....ben me van geen kwaad bewust vind het echt erg dat je mensen zo leert kennen. ik laat het maar gewoon doodbloeden denk ik want voor mij is het gelijk klaar....

sorry moest dit ff kwijt :(

2. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Klinkt niet echt als echte vrienden dat stelletje...gauw afkappen die handel! Hoe rot het ook is!

3. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kan me voorstellen dat je dit even kwijt moest. Wat een rotstreek zeg! Hier hebben jullie toch ook niet voor gekozen! En als zij niet zwanger kunnen raken kunnen ze dat best op een andere manier melden.....

Succes!

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    :$ Wat een .........wijf zeg!! Wie weet bedenkt ze dat wel in dr eentje en heeft ze dr vriend onder de duim dat ie niets durft te zeggen. Vreemd figuur.

Niet verdrietig om zijn meis, dat zijn geen vrienden;)
    Sterkte voor je man trouwens, dat is niet niks en erg voor hem/jullie dat hij niet kan en mag werken!

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Jeetje wat een verhaal :(
    Ik zou denk ik ook een punt achter deze 'vriendschap' zetten.
    Blijkbaar geven ze niet genoeg om jullie om interesse/steun te tonen terwijl jullie door een moeilijke periode heengaan.

Maar ik kan je niet echt veel advies/raad geven omdat ik niet in deze situatie zit, ik wil jullie in ieder geval heel veel sterkte wensen!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

he gadver wat moet je hier mee aan de ene kant zou ik ze toch confronteren maarja dan is je andere vriendin waarschijnlijk de klos.

moeilijk. ik zou ze voorlopig wel links laten liggen/ alleen die vriend contacten en haar niet

7. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsss, held. Zo achter jullie rug om van die dingen zeggen die ze nooit recht in je gezicht durven zeggen. Trouwens wie zijn zij om te beoordelen over je man. Ik zou er helemaal klaar mee zijn. Gewoon geen contact meer opnemen en het idd dood laten bloeden. Met deze mensen valt toch niet te praten, dan is het waarschijnlijk oh sorry, bla bla maar dan gaan ze net zo hard weer achter jullie rug om roddelen en klagen. Sterkte hoor, het is niet leuk om zo erachter te komen hoe ze werkelijk zijn.

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja maar je hebt het niet van hun zelf gehoord ik vind dat je het ze eerst moet vragen want via via horen mensen altijd van alles.Als ze het echt hebben gezegd zijn het wel *** mensen!

9. Dani11

Dani11 Niet meer actief

klopt daar heb je ook weer gelijk in...maar ik kan me niet voorstellen dat mijn vriendin die ik dus bijna dagelijks spreek en die wel altijd interesse toont dat ze zoiets verzint, maar goed ben nu even te boos maar moet even bedenken hoe ik het precies ga aanpakken.

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh, wat een rotopmerkingen! Waar mensen al niet over roddelen, en dan ook de dommigheid nog! Je man heeft toch geen migraine of hoofdpijn.... dat beseft ze zich toch wel? Wat een stomme doos!
    Maar eerlijk gezegd, als ik die vriendin van je zou zijn en ik zou zulke giftige verhalen over je horen zou ik het wel anders aanpakken. Zeker nu je op het einde van je zwangerschap loopt. Waarom vertelt ze je dit? Je wordt er alleen maar overstuur van, en als ik je verhaal zo lees kan je dat nu even niet gebruiken. Ik had het gesprek afgekapt en duidelijk gemaakt dat dit soort praatjes onterecht en gemeen zijn, en ik had het jou misschien niet verteld. In ieder geval niet nu, je hebt wel wat beters aan je hoofd.

Wat betreft die roddeltante.... Je hebt de komende tijd 1001 excuses om afspraken af te zeggen, dus die relatie kan je makkelijk dood laten bloeden.
    Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je vriendin te zeggen dat je deze opmerkingen van die vrouw echt niet pikt en dat je er wat over gaat zeggen. Dan kan je haar altijd nog een dag of twee de tijd geven om aan die roddeltante uit te leggen dat ze het aan jou doorverteld heeft. Doet ze dat niet, dan heeft ze in ieder geval een kans gehad. Ik denk dat dat mijn oplossing zou zijn... ik zou iemand graag confronteren met haar eigen domme en kortzichtige opmerkingen. Dan hoef je meteen geen excuses meer te maken om niet af te spreken.
    (Er zijn trouwens serieus wetenschappelijke studies geweest over het thema wraak. Het schijnt dat het heel heilzaam is, maar dan moet het "slachtoffer" wel snappen waar de wraakactie door komt. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar als ik echt boos ben zorg ik tegenwoordig dat mensen het ook te weten krijgen en ook waarom. Het werkt wel :).)

11. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    nou dat klinken niet als vrienden zo achter je rug zitten roddelen ( en ik haaaat roddelen )

mijn oom heeft ook een hersen bloeding gehad nou dat heeft 5 jaar geduurd voordat hij weer aan het werk kon. Wat raar dat ze zo denken beetje vervormde ideeën van dingen en het leven.

xxx

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik zou het toch gewoon vragen aan ze zodra ze stil vallen weet je genoeg. Want ik heb ooit eens een hele goeie vriendin gehad(dacht ik) en daar ging ik iedere dag mee om en die vertelde ik alles echt alles...ik vertrouwde haar tot dat ik haar aan een andere vriendin van mij voorstelde. Ze ging ineens allemaal dingen zeggen wat die andere had gezegd wat echt helemaal niet waar was echt de ergste dingen. Ze was dus heel erg jaloers en ik wist van niks.

Maar ja buiten dat er zijn ook echt mensen die zo'n dingen zeggen en een schop onder hun hol kunnen gebruiken!

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    misselijk zeg

maar ja wat je ermee doet... wil je zulke mensen nog over de vloer?
    aan de andere kant, wat heeft je vriendin gezegd toen er zo gepraat werd? en hoe is het op dit onderwerp gekomen? dat zou ik ook willen weten. ze komt het je vertellen, maar om op zoiets te komen, het komt niet zo uit de lucht.
    als iemand dit over mijn vriendin zou zeggen zou ik die persoon op zijn plaats zetten en melden dat ze of dr mond moest houden want dat ik dat niet zou doen als ze door zou gaan
    succes met de laatste loodjes, geniet er nog even van en laat mensen je geluk niet vergallen er zijn belangrijke dingen

14. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Bah! wat een vervelende nare VRIENDEN? (HOEST!) weg ermee!

Deel Deze Pagina