Weg met dat brood! Nog meer kindjes last van?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BVS, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Hallo,

Mijn dochter van bijna 13 mnd heeft iets tegen brood?
    Sinds een maand of 2 wilt ze het niet meer..ze eet een paar stukjes en dan beland de rest op de grond. Idem voor een zacht broodje bruin of wit maakt niet uit.
    Nu was ik afgelopen maandag in de stad en was al vroeg gegaan, dus heb haar het broodje in de buggy gegeven en je raad het al..droog bruin broodje helemaal op. Mijn gastouder vandaag in de auto het broodje gegeven met niks erop..weer op. Eer gisteren boterham gegeven 1 stuk op, pap gegeven eet ze helemaal op.

Wat moet ik hier nou mee? Als ze in d'r eet stoeltje zit eet ze niks of amper. Moet ik maar pap gaan geven zodat ze img wat eet?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    O ja, heel herkenbaar. Als ik mijn dochter in de buggy of bij de televisie een broodje gaf ging het erin, en netjes aan tafel ging ze er alleen mee klieren. Het zat hem in de afleiding denk ik, maar echt ontzettend irritant!
    Ik ging meestal sowieso bijna dagelijks wel een stukje met haar wandelen en dan gaf ik haar wat ze eerder had laten staan zodat er toch wat naar binnen ging. En verder tel tot tien en laat gaan....

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn zoon is ook geen broodeter, nooit geweest. Met het ontbijt krijgt hij pap om dat probleem op te lossen want ik heb om 7 uur geen zin in een hoop strijd. En als hij later muesli of Brinta ofzo wil eten als ontbijt vind ik dat ook prima. Twee broodmaaltijden per dag is nergens voor nodig. Ik merk dat hij 's middags veel beter eet als hij wat later eet. Als hij honger heeft eet hij wel. Als je met je dochter onderweg bent eet ze dan ook wat later? Dat zou het kunnen verklaren. En als mijn zoon een keer wat minder brood eet omdat hij 's middags naar het kdv moet en dus op tijd moet eten is dat ook niet zo erg. Dan eet hij later maar wat extra fruit. Ik zou het gewoon van je dochter af laten hangen. Als ze verder goed groeit is er niks aan de hand.

4. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Toen ik met haar op pad ging was het ook 12 uur. Ze eet s ochtends ook alleen pap want brood gaat m niet worden. Het CB ligt te zeiken dat ze helft helft moet doen, maar ik ga die strijd niet aan. Ze moest leren stukken te eten blablablabla, nou t kind eet goed mee en soms al potjes van 15mnd. Ik volg dus lekker mijn eigen weg maar..als ze onderweg wilt eten dan maar onderweg.

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier al een vrij lange fase dat ze weinig tot geen brood eet. Ik moet zeggen dat het nu de laatste week beter gaat. Hier is het gewoon pech. Eet je geen brood, dan maar niet. Wel probeer ik wat af te wisselen. Soms krijgt ze 's morgen ontbijtkoek en af en toe een krentenbol, gebakken eitje, bolletje.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Herkenbaar. Sinds ze het mag eten al rondlopend of spelend, eet ze het weer beter. Avondeten moet in de stoel, ochtend en middageten dus niet meer per se. Dan pakt ze tijdens het spelen telkens een hapje.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook een periode gehad dat hij al lopend met de buggy of op de fiets of in de auto veel beter at. Met drinken is dat trouwens nog steeds zo.
    Periode heeft hij ook met z'n flessen gehad. Toen hij 8/9 maand was moest hij eigenlijk nog 3 flessen, maar die tussen de middag deed hij nooit. Dus als ik boodschappen moest doen ging ik dat altijd op de tijd van z'n fles doen, dan dronk hij 'm in de auto of de kinderwagen zo leeg.
    Gaat vanzelf wel weer over. Avondeten is hier inderdaad altijd aan tafel, maar verder wijk ik ook wel eens af hoor.
    Ik ga toch ook wel eens buiten de deur eten of eet snel een boterham onderweg of weet ik veel waar als ik haast heb.

8. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Hier ook een slechte brood eter.
    In de ochtend eet ze pap.
    Hier in belgie eet ze tussen de middag warm en in de avond brood.
    Was een tijd echt heel slecht, maar nu sinds een maand of twee eet ze twee sneetjes zonder korst. Had ook al van alles geprobeerd op brood, maar het enige wat nu gegeten word is pindakaas of vruchtenhagel.
    Nou ik vind het best, ze eet ten minste.
    Aan tafel is het nu wel veel beter!

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja hier gaat het ook met fases
    Vooral als dr tandjes doorkomen is het een no go

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Weer zo'n rare reactie van het cb. Ze eet toch brood? Dus ze kan gewoon stukjes eten. Ze heeft er alleen geen zin in. En ook als ze wat ouder is is er niks mis met pap of andere ontbijtgranen als ontbijt. In Nederland wordt erg veel brood gegeten, meer als in veel andere landen. Dus waarom zou je aansturen op persé brood als ontbijt? Ik zeg trouwens al een hele tijd niet meer tegen het cb wat onze zoon allemaal eet. We zitten al vanaf een maand of vier niet meer op één lijn. 😏

11. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja ik maak er maar gewoon een feestje van. Zij een stukje verknijpen en uitsmeren over de tafel en ik met vliegtuig geluiden stop er een stukje in. Ach wordt vanzelf weer beter.

Deel Deze Pagina