Moet het ff kwijt, want ik ben op van de zenuwen, nu al . Maar morgen heb ik voor het eerst in 7 jaar een Sollicitatiegesprek. Vind het doodeng, heb me al ingelezen en voorbereid, maar ik ben zo bang dat het fout gaat. En het slaat nergens op, want ik zit in de luxepositie dat ik nog een baan heb, maar ik wil deze baan zo graag. Nou ja ben voor ff weer mijn ei kwijt
Vooral jezelf zijn en geinteresseerd overkomen door vragen te stellen of door te vragen. Succes gaat vast helemaal goedkomen!
Thanx!!! Ja vooral mezelf blijven idd, maar zie me al helemaal zitten met een trillende bovenlip en een kikker in mijn stem...Pfff laat uiteraard weten hoe het morgen verloopt. Het het gesprek om 12uur.
succes morgen! Ik was ook zoooo zenuwachtig! Ik heb toen uitgelegd dat ik zenuwachtig was omdat ik de baan zo graag wou, was geen probleem en heb de baan gekregen! Stel vragen over de organisatie, hoe is de cultuur op de werkvloer? of heel actueel als het bedrijf in een reorganisatie zit, hoe reageren medewerkers erop? staan ze open voor nieuwe collega's? Zijn vragen die ik gesteld heb en die (zo zei mijn manager) overkwamen alsof ik erg goed had bedacht waar ik eventueel zou instappen.
Geen tips, maar wel heel veel succes voor morgen! Ik hoop dat het gesprek goed gaat en je de baan krijgt, zet 'em op!
Dank je! Heb morgenvroeg nog wel de tijd om alles nog door te nemen en me nog beter voor te bereiden. Hopelijk slaap ik vannacht nog een beetje
Wat mij altijd erg helpt is om me in te lezen in de organisatie. Alvast wat antwoorden bedenken op de standaard vragen zoals bijv noem een goede en een slechte eigenschap en dan bij slechte eigenschap iets wat wellicht voor jou nadelig is maar voor het bedrijf voordelig. Dus dat je als je aan het werk bent er vaak zo in opgaat dat je de tijd wel eens uit het oog verliest. Ook bedenk ik inderdaad een aantal vragen zodat je extra geĆÆnteresseerd lijkt. Succes blijf rustig en vertel en reageer enthousiast dan komt het vast goed.
Hey Kirsje, blijf in ieder geval jezelf en tja zeg nou zelf welke werkgever zou jou dan niet willen??? Ben enthousiast en vertel desnoods dat je inderdaad zenuwachtig bent omdat je zo graag de baan wilt. Weet dan wel een antwoord als ze vragen waarom je zo graag de baan wilt hebben?! Verder komt het goed en ik bel je als je terug bent...of misschien is het handiger als jij mij belt ik weet natuurlijk niet hoe laat je terug bent!!! Suc6 vriendinnetje van me!! xxx
Nee, voor mijn plezier doe ik het ook niet nee. Ik ben erg slecht in het verkopen van mezelf . Vaak vinden ze me lief overkomen, terwijl ik ook echt wel mijn mannetje kan staan. Maarja eerste indruk bepaald 90% van het gesprek.... @mowtom, dank je!! Bel je natuurlijk als ik uit het gesprek kom
Heel veel succes morgen! Ben wel benieuwd wat voor baan het is, als je die zo graag wilt hebben! Bij mij vonden ze het leuk dat ik vroeg of er een actieve personeelsvereniging was die activiteiten organiseerde en wat iedereen deed in de lunchpauze.
Ben compleet in shock, heb net nogmaals de vacature uitgedraaid en nu staat er in de vacature dat het een project is voor een half jaar . Dat stond er eerst niet. Wat nu te doen. Heb natuurlijk niets aan. Een project van een half jaar. Wil dat risico natuurlijk niet lopen. Wat te doen, toch naar het gesprek gaan en het uitzitten of de hele afspraak afzeggen?? Pfff nu ben ik nog zenuwachtiger.....
Gewoon gaan en het eventueel melden dat je 2 verschillende vacatures hebt gezien. misschien hebben ze 2 vacatures geplaatst?
Ja ik heb al besloten om te gaan. De vacature vond ik echt op mijn lijf geschreven. Zal het tijdens het gesprek ook zeggen. Wie weet dat er na een half jaar toch overgegaan wordt op een nieuw contract ofzo. Pfff ben op van de zenuwen. Op dit moment lijkt ik al mijn vragen te vergeten en heb ik niets meer op een rijtje. Belachelijk eigenlijk wat zo'n gesprek met me doet vooraf . Maar ja nog 2 uur en dan zit ik aan tafel en zal ik mezelf moeten gaan verkopen!
Komt allemaal goed. Inderdaad veel vragen stellen en veel vertellen over jezelf. Zoals je al zei zit je in een luxe positie. Dat is een erg fijn uitgangspunt....baat het niet, dan schaadt het niet Veel succes!!!
Ja idd, en dat besef ik me heel goed, zeker in deze tijd dus ik ga er gewoon voor en ik zie waar het schip strand. Op mijn huidige werk ben ik in ieder geval ook al aan het strijden voor een kleiner contract, dus dar zit anders ook verandering in. Wordt vervolgd.....