Sollicitatie - 2e gesprek

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 24 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.477
    113
    Ik heb onlangs een erg leuk sollicitatiegesprek gehad via zoom en ben uitgenodigd voor een 2e gesprek op locatie. Dit gesprek zal met precies dezelfde mensen zijn als het eerste gesprek en nu vind ik het erg lastig om me op dit gesprek voor te bereiden. Werkelijk alle ‘normale’ vragen zijn tijdens het eerste gesprek al aan de orde gekomen en we zijn ook inhoudelijk al aardig de diepte in gegaan. Ik heb niet het idee dat er een casus of iets dergelijks aan de orde zal zijn, maar wat dan wel? Wat gaan we dan nog bespreken met elkaar? Het is geen arbeidsvoorwaardengesprek, want volgens mij is er nog een kandidaat ‘door’. Ik ben benieuwd of iemand hier P&O ervaring heeft en mij op weg kan helpen.
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat fijn! Hopelijk kunnen we je snel feliciteren met de nieuwe baan.

    wat voor soort functie is het.

    Het kan zijn dat ze je graag een keer in het echt willen zien. En dan kijken of ze nog steeds hetzelfde gevoel bij je hebben. Misschien vertellen ze wat over het inwerktraject. Dat soort dingen.
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.610
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat is fijn nieuws!

    Als er nog een kandidaat is gaan ze waarschijnlijk wat persoonlijke vragen stellen.
    Aan de hand van jouw antwoorden en van hoe jij op je gemak bent (dito bij de andere kandidaat) zullen ze dan een keuze gaan maken.
    Vooral dat op je gemak zijn is toch iets wat ze beter kunnen beoordelen aan de hand van jou face-to-face zien dan nav. een gesprek via Zoom. Er moet wel een zgn. 'klik' zijn van beide kanten.

    Ook vertellen ze in een 2e gesprek vaak nog iets meer over het bedrijf zelf (in een 1e gesprek komt vaak de functie aan bod).

    Persoonlijk zou ik toch 1 of 2 vragen nog proberen te bedenken van tevoren.
    En kom je daar echt niet uit, dan zou ik gewoon goed m'n oren de kost geven tijdens het 2e gesprek, op het einde een korte samenvatting geven wat zij verteld hebben (dan weten zij meteen dat je goed geluisterd hebt) en dan een vraag stellen over de info die je dan net van hun verkregen hebt (vragen stellen laat zien dat je je interesseert).

    Succes alvast en laat even weten wat de uitkomst is :)
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.477
    113
    Het gesprek heeft inmiddels plaatsgevonden en het was eigenlijk een erg gezellig gesprek. Vergelijkbaar met het eerste gesprek dat we gehad hebben, redelijk ontspannen, ook wel inhoudelijk, maar vooral heel prettig qua sfeer. Nu even afwachten, want ik weet natuurlijk niet hoe leuk de andere gesprekken zijn geweest, maar ik heb hier in ieder geval een prettig gevoel over.
     
    hummeltje5 en Oilell vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina