nuchter blijven; 's avonds wakker maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jolanthe, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolanthe

jolanthe Lid

3 feb 2007
    48
    0
    6
    Ons dochtertje (15 maanden) moet vanaf vannacht 24.00 u. nuchter blijven. Nu zitten we een beetje in twijfel. Zullen we haar wakker maken rond 23.00 u om een flesje aan te bieden of niet.
    Zou het veel verschil maken met het hongergevoel morgenochtend als ze vannacht nog iets drinkt?

Ben ook wel een beetje bang dat ons eigenwijsje toch niets drinkt als ik haar wakker maak en dat het dan 'voor niets' is geweest :cool:.

Iemand ervaring?

Gr. Jolanthe

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn dochtertje is geopereerd met 6 mnd, 1 jr en 1 jr en 8 mnd en ze moest altijd nuchter komen. Wij hebben haar nooit wakker gemaakt. Ik neem aan dat je kindje heel vroeg geholpen wordt, dat doe ze in ons zkh altijd met van die jonge kindjes. Dus we lieten haar meestal zo lang mogelijk slapen, kleren aan en direct naar het ziekenhuis. Maar nooit extra wakker maken, we proberen altijd het normale ritme zoveel mogelijk te houden bij ziekenhuis opnames.

Succes!

3. jolanthe

jolanthe Lid

3 feb 2007
    48
    0
    6
    Oke, dankjewel. Waarschijnlijk laten wij haar ook lekker slapen. De nachten zijn hier al maanden vreselijk en net sinds een weekje gaat het eigenlijk heel erg goed. We zijn ook een beetje bang dat te doorbreken door haar nu zelf wakker te maken. Enige is dat ze om 6.00 u. altijd wakker wordt met erge honger, maar daar komen we dan ook wel weer overheen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn neefje is 2 keer geopereerd deze winter. Met 14 en 17 maanden. De ene keer was de operatie in de ochtend. De tweede keer om 12.00 melden. En beide keren heeft mijn zus hem niet wakker gemaakt.
    De eerste keer was echt 's ochtends, dus vanuit bed zo de auto in. En voordat hij fatsoenlijk wakker was, waren ze al bij het ziekenhuis. En daar was zoveel gedoe dat hij het eten niet direct nodig had.
    De 2e keer wel wat op laten blijven, zodat hij rond 21.00 nog wat eten kon krijgen en de dag erna wat uitsliep. En zelfs dat ging goed. Een hele ochtend nuchter dus, alleen wat meer bezig met afleiden en actief meespelen.
    Dat jochie is echt een hongerig ventje, dus daar verbaasden we ons best over.

5. jolanthe

jolanthe Lid

3 feb 2007
    48
    0
    6
    Wij moeten er om 8.00 u al zijn, dus dat is inderdaad vroeg.
    @deepfreeze; fijn om te lezen, dan zal het met ons vreetzakje ook wel goed komen!

Deel Deze Pagina