Morgen oudjaarsdag.... De rozijnen en krenten heb ik al laten wellen. Morgen weer beslag draaien en bakken maar! Spannend deze keer, want ik gebruikte altijd de oliebollenmix van Honig. Nu voor het eerst doe ik het met een ander recept. Hopelijk worden ze lekker. Wie gaat er ook zelf bakken?
Yep ik bak ze morgen ook, maar alleen naturel bollen zonder vulling en appelbeignets. Dochter is allergisch dus dan maar zelf bakken zonder ei
Onze Duitse buren zijn gek op NLe oliebollen Ik ga morgen het eea bakken, oliebollen, appelbeignets en ik denk ook appelflappen en appelbollen. Onze vrienden vroegen vnl om appelbeignets
Ik haal ze wel bij de kraam. Mijn ouders bakten ze vroeger wel eens en kon je na een week nog ruiken in huis. Dat wil ik dus niet.
Wij gaan morgen bakken. Ik heb bij een molen in de buurt meel gehaald. De eerste keer dat ik het daar vandaan heb, maar ik heb goede verhalen gehoord. Bakken doen wij buiten op de veranda. Haardvuurtje erbij en het is nog hartstikke gezellig ook.
Jaaa hier ook. Elk jaar weer een hoogtepunt. Hoe ze ook worden, mijn eigen bollen smaken altijd fantastisch!
Wij ook met de oliebollenmix van Koopmans met en zonder rozijnen. Mijn schoonvader wou het niet meer doen dus hebben we vorig jaar de traditie overgenomen. We maken ook nog appelbeignets! Hmmm
Ja wij ook! Heerlijk, gelijk voor de hele familie. En appelbeignets en appelflappen ook, die zijn nóg lekkerder!
Ik! Gewoon met koopmans mix hoor.. Voor het eerst zelf thuis, vorig jaar samen met schoonmoeder op op het vakantieadres gebakken.. Nu komen er wat buren 's middags proeven en schoonouders, schoonzus en zwager 's avonds, dud hey wordt een flinke berg! Ik las dat je de geur zo weer kwijt bent door wat azijn met een kaneelstokje aan de kook te brengen in een pannetje.. Ga dat dus maar proberen
Dit jaar ga ik ze zelf niet maken, maar haal ze gewoon bij de kraam. Oviebollen heb ik eergisteren gemaakt, ik vond ze niet lekker.
Dit jaar kan ik het niet wachten helaas. Drukke dag. Maar als ik ze bakte dan deed ik dat met honig. En dan ipv water mixte ik ze met bier. Heeeeerlijk!
Vorig weekend gedaan met een pak oviebollen uit het kerstpakket. Succes en vooral sterkte (en haal even wat oliebollen bij de kraam, onze oviebollen hebben heel snel de prullenbak gehaald )