Ik zoek een leuke spijkerbroek...

Discussie in 'De lounge' gestart door Roze78, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    My God heeft ook mooie jeans, maar je moet echt zoeken naar maat 34. Bij Bataviastad hebben ze ze wel, maar bij de jeansboer om de hoek gaan ze niet verder dan maat 32.

Heb vandaag een erg mooie zwangerschapsjeans van Esprit gekocht. Nooit geweten dat die zulke vrouwvriendelijke spijkerbroeken maakten, misschien moet ik na de bevalling ook maar eens een Esprit-winkel binnen lopen....

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Levi's Store heeft smalle spijkerbroeken maat 25 ;)

3. sam1985

sam1985 Lid

5 mrt 2009
    18
    0
    0
    G-star en LTB

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nee ik had het over confectie maat .. dus spijkerbroek maat 24 ;)

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier ook Garcia. Maten lopen sowieso door tot 36 (mss nog wel verder) en ze voeren ook lengtematen, heeeeeeel fijn met mijn korte pootjes (30). Ik koop ze bij JeansCentre..

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

uhh nee dat ligt niet aan jou! ik moet ook altijd dagen zoeken voor een normaal zittende broek.. en dat zijn nou niet echt bepaald leuke modellen!

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Vergeet er inderdaad nog bij te vertellen dat je bilspleet met de Garcia's privé blijft ;)

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik ga tegenwoordig maar naar de Miss Etam. Daar hebben ze verschillende collecties met pasvormen. Die zitten altijd goed bij mij. Soms ook broeken van Only, soms wil dat ook nog wel eens lukken.

Waar ik ook altijd tegen aan loop is passende blousen kopen. Als een blouse goed aansluit om me taille, dan krijg ik de bovenste knoopjes weer niet dicht. Koop ik een grotere maat gaan de knoopjes dicht, maar ziet het er van onder weer niet uit. Echt een ramp!

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    alles zo herkenbaar! Incl de bilspleet en blouse drama's!
    Ik heb damesmaat 40/42 spijkerbroeken zijn gewoon niet normaal te vinden! Als ik er 1 vind koop ik er vaak gelijk 2! hahahahaha

Zo zie je maar dat de mode vooral gericht is op het ideale lijntje, erg jammer, en erg vreemd voor een land zoals nederland waar de gemiddelde vrouw toch echt maat 42 heeft!
    Soms denk ik wel eens: Moet je jezelf met een maatje meer verstoppen? Mag je er niet hip bijlopen?

Of ik kijk toch echt in de verkeerde winkels! hahahah Winkelen was voor ik zwanger werd(maat 38/40 gewoon geweldig en deed het echt voor mijn lol! Nu wordt ik gewoon depri in de stad! hahahaha

kus miek

10. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik liep ook altijd tegen dit probleem aan. Ik heb nu spijkerbroeken van Benneton en die zitten super.

Liefs, mussie

11. Niet meer actief

Voor mijn zwangerschap had ik spijkerbroeken maat 30, nu drie maanden nadat ik bevallen ben 34... Beetje balen dus. Ben wel hard aan het werk om alles er weer af te krijgen. Daarom wilde ik ook geen dure broeken kopen. Ik heb een aantal betaalbare spijkerbroeken bij H&M gekocht, waren geloof ik 40 euro en de pasvorm is super! Had ik echt niet verwacht, want vroeger droeg ik alleen maar G-star. Dus H&M vind ik zeker aan te raden, al moet je wel even zoeken naar de 'grotere maten'.
    Ik snap trouwens niet dat de wat grotere maten zo moeilijk te krijgen zijn. Vroeger was shoppen een feest, had maat 36 en kon overal slagen. Nu zit ik op maat 40/42 en is het drama. Terwijl ik mezelf echt niet gigantisch dik vind. En dan snap ik echt niet waar de dikkere mensen hun kleding kopen. Moet zeggen dat ik weiger om de Miss Etam binnen te lopen, daar vind ik mezelf nog te jong voor, ook al hebben ze best leuke dingen zie ik af en toe in de etalage haha. Meer een principe kwestie :) Maar wie kent dit probleem, vanaf maat 40 is er gewoon weinig leuke kleding te krijgen... Nu maar heel hard gaan trainen voor mn maatje 36...

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb trouwens mijn spijkerbroeken bij V&D vandaan

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb nu 1 van Indian Rose.. vond ik eerst altijd VEEL te duur, maar toen ik er 1 paste.. wilde ik m niet meer uit doen. Het is geen laag model ofzo en ook geen ' wortelbroek'. Ik weet niet welke het is maar hij heeft een groene knoop.
    Verder heb ik als 2e broek een Gstar gekocht met iets uitlopende pijpen maar deze is opzich wel laag. Moet er altijd een lang hemd bij dragen. Verder geen spijkerbroeken.

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb zelf bij ONLY gewerkt en daar kunnen ze ook losse broeken bestellen...als het een supply broek is dan (en broek die vast in het assortiment zit)
    En geloof me...maatje 25 verkoop je heel erg vaak!
    maat 34 misschien 1 keer in de maand...ik geloof dat sommige modellen zelfs ook in 36 besteld kunnen worden...maar dat is erg groot hoor!
    inch-maat 34 is al een 46 (ongeveer)
    En daar komt dan ook nog bij dat elke model en elk merk anders valt...heerlijk hoor :(

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sarah, sorry maar het klopt echt niet wat jij zegt over die inch maten hoor...Het is inch maat + 8 en dan heb je de nederlandse confectie maat. Dus maat 34 is maat 42. Zelf zat ik na mijn zwangerschappen in maat 36 en zo'n ongelooflijk dikke derrière had ik nu ook weer niet. Maat 36 komt overeen met confectie maat 44, niet zo heeeeel erg groot lijkt me...En klopt ook, want als ik een broek of rok in nederlandse maat kocht, dan was maat 44 inderdaad goed...

Deel Deze Pagina