Geschil met aannemer. Welke rechten hebben wij ?

Discussie in 'De lounge' gestart door amber1978, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Vorig jaar maart hebben wij stormschade gehad aan onze opbouw.
    De opbouw van onze achterbuurman is op de onze gewaait.
    Met als gevolg dat wij een lekkend dak hadden en de zij platen van onze opbouw beschadigd zijn.

We hebben de aannemer gebelt die onze opbouw gemaakt heeft. Hij heeft een noodreparatie gemaakt aan het dak.
    En hij heeft een offerte gemaakt voor de rest van de schade. DIe hebben wij ingediend bij de verzekeringsmaatschappij. Dat is allemaal goed gekeurd.

Dus wij waren overtuigd dat het allemaal goed zou gaan komen.
    Nu een jaar later is schade nog steeds zoals ie was.
    we hebben de aannemer geschreven, gemailed en gebelt. 9 van de 10 keer kregen we geen respons. EN als ie dan wel opnam maakte hij een afspraak met ons en kwam die vervolgens niet na. ( zo'n 8 afspraken om te komen repareren kwam ie niet na, de laatste keer vorige week vrijdag)

Nu na een jaar hebben wij de aannemer een aangetekende brief gestuurd dat we af zien van de herstelwerkzaamheden en dat we het alten maken door een ander.

Nu belde hij gisteravond ineens zelf op om vandaag de schade te komen maken. Hij vertelde zelfs dat hij de aangetekende brief niet had gehad.
    Ik heb hem gezegd dat hij hier niet welkom is en dat we klaar zijn met hem zoals uitgelegd in de brief.

Hij begon over betaling van de platen en alle andere onkosten die hij heeft gemaakt. Ik heb hem vertelt dat wij niets gaan betalen aan hem.
    Alleen de noodreparatie wil ik betalen omdat hij daar daadwerkelijk iets voor gedaan heeft en verder is het voor mij klaar.

Heeft iemand hier verstand van ?

Staan wij in ons recht ? Wij hebben nooit een offerte of iets anders getekend.

2. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Hij heeft geen poot om op te staan.
    Je hebt een kopie van de brief bewaard en het getekende afleveringsbewijs?
    Helemaal toppie!
    Je hebt hem zeer ruim de tijd gegeven om langs te komen en aan het werk te gaan.

En welke kosten zou hij gemaakt hebben?
    Buiten de noodreparatie?
    Laat hem voor je ook maar 1 cent betaald een gespecificeerde rekening voor de noodreparatie opmaken, en laat die rekening even nakijken bij een ander klusbedrijf uit de buurt, liefst 2 of 3.
    Dit om te voorkomen dat je langs deze weg alsnog belazerd wordt.

Een offerte is niet bindend, het is een voorstel tot iets.
    En als meneer hier niet mee akkoord gaat, jammer dan.
    Als het enigszins mogelijk is, probeer je telefonische gesprekken op te nemen, en geef dat ook aan dat je dat doet.
    Dit om narigheden in de toekomst te voorkomen.

3. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Bedankt Daisy !

4. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Klinkt als een 'typische' aannemer. Wil niet generaliseren maar helaas zijn veel aannemers toch gewoon onbetrouwbare types, althans dat is mijn ervaring. Ze laten dingen zo lang mogelijk liggen, en als je er dan als klant klaar mee bent, komen ze opeens op de proppen en willen ze er ook nog geld aan verdienen. Ik zou inderdaad zeggen: bewaar dat bewijs van de aangetekende brief goed, onderteken niks van hem, en laat hem maar bewijzen dat hij nog geld van jullie krijgt! Op papier welteverstaan... volgens mij heeft hij inderdaad geen poot om op te staan.

Heb je rechtsbijstandverzekering? Zo ja: Zij zouden je hier ook heel goed mee kunnen helpen als hij hiermee verder gaat.

Succes!
    groetjes
    mamatoB

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

Deze vraag kun je ook aan de juridische afdeling van de ConsuWijzer voorleggen.
    Hebben ook een website.

;)

6. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Of bij Das je goed recht ;) :p

Deel Deze Pagina