Even een vraagje voor mensen met ocd

Discussie in 'De lounge' gestart door crystals, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Hai ik heb sinds een tijdje echt super leuk contact met iemand die lijd aan ocd. Nu wil deze persoon zich niet hechten aan mensen die te dichtbij komen en verbreekt vaak het contact als dit dus wel gebeurt. De persoon is bang een last te zijn en de ocd door te geven en er zullen vast meerdere redenen zijn. Maar ik kreeg dus vandaag te horen dat wij ook te close zijn en eigenlijk dat deze persoon ook meer afstand wilt gaan nemen. Ik vind dit ontzettend jammer! Maar weet ook niet zo goed wat ik dan wel moet doen ik kan iemand niet dwingen.... Wat is nu het beste? Iemand tips of advies of ervarings verhalen?

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.386
    8.891
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf ocd. Ik heb zelf niet dat ik het contact verbreek als iemand te dichtbij komt, maar heb me wel heel lang ervoor geschaamd. Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan welke vorm van ocd je hebt (zijn zoveel verschillende vormen en maten van). Het gevoel hebben een last te zijn herken ik wel heel goed. Het kan ook zo zijn dat diegene bang is dat iemand waarmee hij/zij heel hecht is een persoon gaat worden waarop hij/zij de dwang gaat richten. Ik heb bijv al sinds mijn 4e ocd, en eerst altijd in het 'algemeen'. Toen mijn vader overleed ben ik mijn dwang gaan richten op mijn moeder ('s nachts kijken of alles goed gaat , 30x per dag bellen etc). Is diegene wel in behandeling hiervoor? Ik ben in 2016 16 weken opgenomen geweest in een speciale kliniek hiervoor wat heel fijn was. Is deze persoon evt 'date materiaal'? Want vergis je niet hoe heftig en ingrijpend het is/kan zijn als partner/ouders van...

3. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Dankjewel voor je reactie, het was ind iemand die ik erg leuk vond. Maar deze wilt nu dus niet echt contact meer..

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.386
    8.891
    113
    Vrouw
    Oh wat rot... Enige wat je kunt doen is diegene laten weten dat je er voor hem/haar wil zijn... Kan ook best zijn dat diegene in het verleden al eens heeft meegemaakt dat iemand het toch niet kon handelen en weg is gegaan. Dat daarom die angst er is.

5. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Heb zelf ook ocd maar herken het niet helemaal. Het is bij mij wel veel minder geworden de afgelopen jaren maar het gevoel blijft altijd aanwezig om controle te behouden en te organiseren en opruimen. En daar zeg ik helaas soms afspraken voor af omdat ik niet altijd een paniekaanval kan voorkomen.

6. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.481
    6.094
    113
    Vrouw
    Wat je zelf ook aangeeft, je kan iemand niet dwingen wel contact te houden. Geen ervaring met ocd perse, maar ook wel eens in het date verleden te maken gehad met een jongen die niet lekker in zijn vel zat. Ik gaf aan er voor hem te zijn, maar hij wilde liever toch afstand..

Hoe goed en lang ken je deze persoon al? Ik zou hem ruimte geven en wel aangeven dat je er voor hem bent en je niet zomaar wegloopt voor zijn angst.

7. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Best wel goed eigenlijk maar het is niet anders ben ik bang. Ergens hoop ik dat de persoon zich nog gaat bedenken maar ik zie het somber in. Vind het ook zo ongelooflijk rot. Ik ben namelijk niet de enige die op afstand wordt gehouden ook familie en vrienden de persoon in kwestie wilt gewoon niemand meer zien

Deel Deze Pagina