Hallo dames, Ik loop al een paar maanden bij een MDL arts vanwege problemen na mijn bevalling. Ik heb een sub totaal ruptuur gehad en kreeg een fistel. Mijn endeldarm blijkt nu achteraf beschadigd en mijn kringspier werkt niet meer goed. Afgezien daarvan is er omdat ik ook veel buikpijn had begin mei een echo van mijn boven buik gemaakt. Op de echo hebben ze een toevals bevinding gedaan. Ze hebben een plekje op mijn lever gevonden. De radioloog zegt in het verslag dat het waarschijnlijk om een leverhemangioom gaat. Omdat dit niet zeker is moet het over een half jaar nogmaals worden bekeken. Dit was in mei allemaal al bekent. Telkens zet ik het van me af maar elke keer als ik voor onderzoeken aan mijn darm naar het ziekenhuis ga, komt de onzekerheid en angst weer boven. Ik heb hier herhaaldelijk ook met mijn MDL arts over gesproken. Die zegt dat ik me niet druk moet maken. Hij zegt ik kan niet 100% garanderen dat het niet kwaadaardig is maar daar ziet het niet naar uit. Ook niet gezien je leeftijd. Hij is soms niet zo tactisch in zn bewoordingen. Maar die voorbeelden laat ik even voor wat ze zijn. Ik zoek mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en mij iets kunnen vertellen hoe het is verlopen. Alvast bedankt
Als we over hetzelfde praten dan heb ik hetzelfde, een vlekje op je lever? Bij mij hebben ze nl twee maal (met twee jaar er tussen) ook een vlek op m'n lever gezien. Ze zeiden dat een hoop mensen dit hebben en dat het onschuldig is. Hoefde niet gevolgd te worden. De tweede echo was ivm hevige buikpijn in mijn zwangerschap. Ik kreeg toen opnieuw een echo van mijn buikorganen. Edit: de buikpijn kwam toen niet van m'n lever af en had daar ook niets mee te maken.
Ik weet niet of het hetzelfde is. Ik moet in november weer een echo laten maken. Ze vermoeden een hemangioom.
heb het ook, was niets ergs, ze moest het wel melden, maar word niet meer verder naar gekeken. kan er 100 mee worden dus ach. heb zoveel goedaardige hobbels en bobbels. maak me er niet druk om
Klopt. De reden dat ik me er druk om maak is dat ze er niet zeker van zijn en het over een half jaar nog een keer moet worden nagekeken
zover ik weet kunnen ze soms wel wat groeien en wat klachten veroorzaken. maar als er Echt een vermoeden zou zijn dat er iets is, dan kijken ze direct. zo had ik bij een MRI een vlekje in mijn hersenen, werd binnen een uur door de radioloog/arts gebeld of ik terug kon komen de volgende dag omdat ze iets hadden gevonden. bleek gewoon een litteken gelukkig, maar de artsen kijken vaak tig keer of het niets is, dan 1x te weinig
Ik heb twee hemangiomen in mijn lever. Ook per toeval ontdekt, tijdens een echo van de lever, die om andere redenen werd gemaakt. Daarna door een CT-scan geweest ter bevestiging. Mijn arts omschrijft het als een kluwen adertjes, die op elkaar groeien. Het is totaal onschuldig, het kan geen kwaad. Als ze niet zo groot zijn, heb je er geen last van en leveren ze geen klachten op. Het kan niet kwaadaardig worden. Mensen met een hemangioom in de lever, hebben er meestal meer dan één. Heel veel mensen hebben dit, maar over het algemeen komt dat nooit aan het licht en worden ze soms per toeval ontdekt. Ze worden bij mij niet extra gecontroleerd. Succes!
Heb er ook 1. Wel een vrij grote maar het kan geen kwaad. Bij de laatste echo konden ze hem niet meten ivm lever vervetting. Hier schrok ik ook behoorlijk van. Dit is gekomen door veel medicijngebruik helaas. Tegen mij word ook steeds gezegd dat de hemangioom niet kwaad kan. Dus we gaan daar maar gewoon vanuit
Een hemangioom is geen tumor, het is een propje bloedvaten bij elkaar. Dus dat is inderdaad iets anders.
Bedankt voor de reacties! Ze zijn nog niet zeker wat het is maar het lijkt het meest op een hemangioom. Ze willen over een half jaar kijken of het groeit en of t idd geen adenoom ofzo is. Ik schrok best wel eerlijk gezegd