Huis mooi inrichten, heeft iemand steengoeie tips?

Discussion in 'De lounge' started by Mompelientje, Jan 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Mensen, ik heb een zwaar lelijke ingerichtte huis. Ik word er zo shagrijnig van.

Heeft er iemand leuke ideeen bijvoorbeeld een website waar ik een huis kan inrichten digitaal? Of een goede woonmagazine dat echt is aan te raden?

Voor mij maakt niet zoveel uit want alle ideeen is welkom en alles is beter dan de zwaar lelijke ingerichtte huis van mij en mijn man. Er moet wat aangedaan worden alleen hoe en wanneer en hoe bereid ik zoiets voor?

We hebben wel mooie houten meubelen en een grijze bank. Maar de muur mag wel een likje verf, het heeft namelijk jaren 70-80 behang en de keuken is ook van jaren 70...

Geld is geen issue maar het moet geen PC hooft of een kasteel worden... (oftewel sjiek de friemel) als je begrijp wat ik bedoel, maar gewoon een mooie gezellig ingerichte huisje met veel licht.

Het is namelijk een 2 kamer appartement.

Ik zal de foto's uploaden en dan mag jezelf beoordelen! :)

Liefs, Josje

2. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Ben benieuwd naar de foto's..

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    ben benieuwd naar de foto's :)

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Op de site van VTwonen hebben ze een digitale roomplannen: ideaal! Je kunt de muren, vloer en plafond een kleur geven, de meubels er in plaatsen en verschuiven, etc.

Maar misschien is het handig om eerst een stapel woontijdschriften te kopen en uit te scheuren wat je mooi vindt. Dan kun je collegas maken en van daaruit beslissen wat je met de muur, vloer, meubelen, etc wil.

Succes! Ben stiekem wel een beetje jaloers want inrichten en decoreren is zoooo leuk :D

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,047
    2,914
    113
    't Gezellige Brabant
    Lichte muren doen een woonkamer groter lijken. Je kunt kleur aanbrengen d.m.v. accesoires. Zo kun je de kleur ook nog eens makkelijk veranderen als je het zat bent zonder dat daar dan gelijk de kwasten weer aan te pas komen. En veel schuiven. Probeer je meubels eens op verschillende manieren in te passen in de ruimte. Het kan je weer nieuwe ideeën opleveren. En een veel gemaakte "fout" is teveel prulletjes en dingetjes neerzetten. Hiermee vul je de ruimte onbewust veel te veel.

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    De tip die kan geven: hou je muren licht (het liefst wit of off white) en werk met accessoires. Als je het na een tijdje zat bent dan kun je de accessoires zo vervangen en dan heb je weer een andere uitstraling. Ik werk veel met houte panelen die ik behang met een behang en dat weer aan de muur hang. Ben ik na een tijdje zat dan behang ik het weer met een ander motiefje. Dat kost veel minder tijd dan je muren te overschilderen. Lichte muren zorgen voor veel licht.

8. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Heb je hyves of facebook? Wordt dan lid van de action hyves of huisje kijken! Daar staan hele leuke tips op.

9. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    ben ook nieuwsgierig naar je foto's kunnen wij het gaan beordelen
    misschien valt het allemaal wel wat mee..maar vind jij het niet mooi.

ik zou alles idd licht houden en dan 1 muur een kleur behang etc.
    ik vind zelf grijs/roze acc. heel mooi staan

10. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

Nov 25, 2011
    1,102
    0
    0
    N-H
    Het idee van panelen behangen kwam ik eens tegen op internet. Echt super leuk. Maar ik kwam er destijds niet helemaal uit hoe ik dat aan moet pakken.
    @Kiwi Wil je eens uitleggen hoe je dat doet of een link naar een goede uitleg geven?

11. Vraag me ook af hoe je hout moet behangen. Wel leuk idee, krijg direct allerlei plannen!

12. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    #12 Mompelientje, Jan 8, 2012
    Last edited: Jan 8, 2012
    Het huis was van de stiefvader van m'n man. Mijn man heeft drie jaar geleden het appartementje gekocht.

Er is niet veel aan verandert, behalve de toillet en badkamer tegels zijn nieuw. Mijn man heeft het gewoon zo gelaten.

Inplaats dat ik een gedeelte van zijn huis betaal (hij zegt ons huis, maar hij heeft betaald), zetten we geld opzij zodat we iets moois kunnen maken. Wanneer we een kiendje krijgen, moeten we een groter huis zien te vinden, want op een 2 kamer appartement gaat nog net (met z'n drietjes in de slaapkamer hihihi), maar zou toch enig zijn als m'n toekomstige kiendje een eigen slaapkamer krijgt toch?

Dus ben van plan om het huisje zoveel mogelijk aantrekkelijk te maken want we willen groter wonen :)

Oh, foto's komen zo. Even stofzuigen :p

13. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Wat ik zou doen als ik jou foto's zie...
    Roze kussentjes op de bank, vloerkleed weg...
    Tv kast zorgen dat ie dicht is, of een andere want dat kan bij deze niet. Oogt al meteen netter;)
    Muren wit maken, mooie foto's oid ophangen, leuke roze met grijze prulletjes in huis zetten (grijs van de bank en roze van de dan kussentjes). Ziet het er gelijk een stuk gezelliger uit (ohja, ik hou van roze:p)

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik zou in elk geval eerst de muren inderdaad een flinke lik witte verf geven en als de portemonnee het toe laat ook een leuke laminaatvloer er in, dat maakt een ruimte al zoveel mooier.
    Verder ben ik wel van eenheid in meubels, ik zou zelf nooit kiezen voor een bruine salontafel en een wit tv meubel er tegenover. Misschien kan je die spelapparatuur en dvd's weg werken in een ander kastje...

15. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Ik denk dat het handig kan zijn van eens te bekijken welke kleuren je graag ziet en die zouden passen in je interieur. Zo kan je gerichter dingen gaan kopen. Anders is het nogal moeilijk. Als geld geen rol speelt dan zou ik toch eens kijken voor een andere vloer, volgens mij kan die heel wat doen. Misschien ook eens kijken voor een ander tv-meubel. Nu komt het nogal over als een allegaartje van vanalles en nogwat. Moest je beslissen om toch geen ander tv-meubel te kopen dan kan je al heel wat doen met mandjes toestanden. Je moet maar eens kijken in de ikea. Je ziet je rommel niet meer in je tv-meubel en alles "lijkt" opgeruimd. Voor de rest eens kijken welke kleuren je graag ziet en een likje verf op de muren. Ennn enkele leuke accenten kunnen ook al veel doen. Enkele leuke kadertjes aan de muur, een zwevende plank met enkele dingen op.... Veel succes alvast.

16. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou ook het vloerkleed weg doen.
    Als je de muren wit wil houden, even een nieuw likje verf er overheen doet ook wonderen.

Leuke kussentjes op de bank, en om het makkelijk te houden de gordijnen in dezelfde kleur als de kussentjes. Ook ik vind inderdaad een eenheid van meubels mooier, persoonlijk zou ik in jouw huisje eerder voor grijs gaan, dit kleurt dan mooi op jullie lichte vloer. Of witte meubelen, maar dan met een andere vloer..

17. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Als je de muren wit houd, zou ik sowieso al voor een andere kleur gordijnen gaan om zo tot een beter contrast te komen.

18. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Ik zou de salontafel opschuren en wit verven. Soort van whitewash effect. Dat vind ik persoonlijk mooi. Het tv meubel oogt rommelig. Daar zou ik een andere voor in de plek kiezen. En inderdaad vloerbedekking eruit en laminaat oid leggen. Andere gordijnen en accecoires met kleur. Paars of roze lijkt heel mooi bij grijs.

19. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Misschien is een muur in een lichte grijstint wel mooi, dat kleed moet iig weg haha

20. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    mocht je voor nieuwe meubels willen gaan heb ik als tip:
    Tv kast die dicht kan, oogt veel netter
    als je meerder houten meubels hebt probeer het in 1 kleur te houden (oogt rustiger)

Verder zou ik het vloerkleed wegdoen, je hebt tapijt liggen geloof ik???
    en je kan bijvoorbeeld ook kleur toevoegen door andere gordijnen enz

Share This Page