Vanmiddag vieren wij Sinterklaas en spelen met de volwassenen het dobbelspel. Wat vertellen jullie daarbij aan de kids die erbij zijn? Wij doen ook met een cadeau van jezelf erbij, maar ik ben bang dat mijn zoontje die spullen herkent. Gewoon vertellen dat we dat zelf gekocht hebben of heeft de Sint dit ook gebracht? Ik vraag mij dus af hoe anderen dit aanpakken? Misschien maak ik het lastiger dan het is, maar ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Wij doen dit niet voor sinterklaas maar ik denk nu dat ik eerlijk zou zeggen dat Sinterklaas er speciaal voor kinderen is. Wij zijn groot en regelen iets voor onszelf.
Wij hebben gisteravond met de volwassenen en grote kinderen Sint gevierd (met lootjes en gedichten). En zoon van 5 kon niet slapen en zat daar uiteindelijk gezellig bij. Ik heb gewoon gezegd dat Sinterklaas voor jonge kinderen is en dat wij er zelf een feestje van maken. Uitgelegd over het lootjes trekken en gedichten en hij snapte prima dat dit dus iets anders was als pakjesavond.
Bedankt voor jullie reacties. We hebben het inderdaad losgekoppeld van pakjesavond voor de kinderen. Was prima duidelijk