iemand DÉ gouden tip?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaNiess, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hallo lieve mensen.

Hier was ik weer eens met een topic....
    Ditmaal met de vraag wie voor mij gouden tip heeft tegen duizeligheid.

De duizeligheid die ik al een paar dagen heb is gewoon niet leuk meer, ik kan niet eens normaal functioneren, en dat met een manneke van 13 maand in huis. Dus moet ook voor hem zorgen en het huishouden doen enzo.. Maar het voelt gewoon niet veilig om dingen te ondernemen, veelte bang dat er wat gebeurd. Ben hier ook mee naar de huisarts geweest, maar mijn huisarts weet niet wat het is.. Mijn gynaecoloog denkt dat het een bijwerking kan zijn op mijn Mirena die ik vorige maand heb laten plaatsen, en daardoor meer dan 2 weken constant bloed heb verloren.

Nu ben ik dus benieuwd wat jullie allemaal doen tegen duizeligheid..

Ik drink en eet voldoende en regelmatig.
    Zoute dingen vind ik niet echt lekker.
    Heb voldoende rust overdag..

Wie oh wie heeft tip voor me... want vind dit niet leuk meer! Ga morgen maar weer de huisarts bellen om te vragen of ze willen prikken op mijn HB gehalte.

:(:(:(

Alvast bedankt voor het lezen en reageren.

2. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Naar de huisarts gaan en inderdaad bloed laten prikken voor bloedarmoede of zo. Ik heb dus niet de tip maar geef je alleen als tip ga naar huisarts en blijf zeuren het is jouw'n lichaam. Misschien ook wel iets van de ziekte van meniere (maniere). Sterkte!

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Zou kijken of extra ijzer helpt (roosvicee ferro, floradix, gedroogde abrikozen etc.), voor zout misschien zoute dropjes? Hoe is je bloeddruk? Ook voldoende drinken iig.

4. MHMW

MHMW Niet meer actief

Oh dit is erg vervelend, ik herken het! Ik heb het nu tijdens mijn zwangerschap ook weleens door een te hoge bloeddruk. Ik ga dan meestal rustig zitten of liggen. Een dextro wil ook nog weleens helpen. Op vaste tijden eten, voldoende drinken en buitenlucht. Vertrouw je het niet, neem contact op met je huisarts en vraag om een bloedonderzoek. Succes ermee.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Misschien kun je ook even naar je oren laten kijken.

6. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Mijn bloeddruk is van het weekend nog gemeten en is keurig 120/85 en druivensuikers gebruik ik ook al..

Denk eigenlijk zelf dat het inderdaad ook wat met het ijzer te maken heeft, aangezien ik in januari ook nog een operatie heb gehad.. en daarbij een bloeding heb gekregen en toen was mijn HB gedaald naar de 4,1 en toen wel bloedtransfusie gehad, maar dat hielp niet aangezien ik op dat moment nog aan de bloedverdunners zat (longembolie opgelopen na operatie),, dus ging via boven in,, en via de katheter kwam het bloed er weer uit.. En daarna issie eigenlijk niet meer opgekrikt... Af en toe wel duizelig geweest, maar nu sinds ik die Mirena heb de duizeligheid er weer,, en al 2x ongesteld geweest waarbij het gewoon meer dan 2 weken duurde het constant bloeden,, waarvan 1x met de Mirena.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    misschien je evenwichtsorgaan?

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Kan ook je evenwichtsorgaaan zijn. Ik heb na de bevalling een ontsteking eraan gehad en toen ik kon ik een week echt helemaal niks als in bed liggen. Heb er daarna zeker nog een half jaar last van gehad, durfde niet auto te rijden of te fietsen, maar langzaam kwam alles weer terug.

9. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Maar hoe kwam je daar achter dan? En wat houd het eigenlijk in? :) heb je er ook iets voor gekregen?

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik denk dat je nu zelf al je antwoord gegeven hebt! ;)

11. fafje

fafje Niet meer actief

verse jus d'orange bij elke maaltijd, neemt je ijzer beter op..( als dat het is)

12. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Mijn vader had dat ook ontsteking aan het evenwichtsorgaan.. En hij moest het volgende doen.. van de huisarts :)..

Hij moest voor zijn bed gaan staan met zijn rug erna toe.. En zich dan op het bed laten vallen en daar tien minuten blijven liggen. Steeds wanneer het zo erg was dat hij niet zoveel meer kon moest hij dat doen. En beetje gek maar het hielp wel..

13. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    je zou voor nu zolang je nog niet bij de dokter bent geweest
    bij de kruidvat Cinnarizine kunnen halen....mijn moeder heeft het ook wel eens en ze werken bij haar perfect.
    Suc6 ermee!

14. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Dames, bedankt voor de tips. Heb toch maar de huisarts gebeld vanmorgen. Kan vanmiddag om 16.10 terecht om te prikken op mijn HB.. Ben benieuwd,, tot nu toe niet erg duizelig, maar wel hele erge koppijn vandaag. :(

15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hoe is het afgelopen?

Ik denk gelijk aan je ijzer (ivb met veel bloedverlies enzo)

Maar ook iets aan je evenwichtsorgaan kun je ook duizelig van worden.

16. Female

Female Niet meer actief

Idd, ik ben ook heel vaak duizelig (heel irritant, vooral met bukken, in de tuin werken etc.) en bij mij is het blijkbaar ook mijn evenwichtsorgaan.
    Er zijn ook heel simpele, onschuldige pilletjes voor.

Deel Deze Pagina