Ik moet echt even wat kwijt hoor.. Mijn vriend gaat binnenkort voor zijn werk naar Argentinië, met het vliegtuig.. Ik heb het er normaal gesproken al niet op. Maar nu al helemaal niet met al die vliegtuigen die neer storten.. Word er helemaal verdrietig van. En kan mij er nu al zo druk om maken (hij vliegt in de week van 10 aug) Hoe gaan jullie ermee om? Ik en mijn dochter kunnen hem niet missen hoor.. Word er gewoon gek van en als ik er ineens aan denk krijg ik meteen depressieve gevoelens
Hier hetzelfde Ik probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten.. Vliegen is doorgaans een heel veilige manier van reizen. Maar ik snap je heel erg goed. Je denkt er toch aan..
Ik snap je, maaaaarrr.... Relativeren! Wij zijn vandaag toevallig teruggekomen van vakantie, en als je ziet hoeveel mensen en vliegtuigen er gaan, is dat enorm... Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is met de vliegtuigen de laatste tijd, en áls er een neerstort heeft dat een flinke impact. Maar het blijft zo dat vliegen statistisch gezien veel en veel veiliger is dan autorijden, en dat doet hij misschien ook voor zijn werk? Ik wil je gevoel niet wegwuiven hoor, probeer je alleen te helpen .
Nee het is allemaal zo wat jullie zeggen hoor!! Ik weet het.... Hij rijd geen auto, hij fietst altijd naar zijn werk.. Die is heel dicht bij! Dus vandaar.. En we hebben geen auto. Ik weet dat er meer ongelukken op de wegen gebeuren dan in de lucht. Die rampen hebben een enorme impact. Dat is zeker waar. Ik probeer positief te blijven, maar krijg van binnen enorme angst. Ik vind het fijn jullie positieve berichtjes te lezen!
Ik ben ook altijd een beetje angstig om te vliegen dus ik begrijp je wel! En nu al helemaal! En inderdaad, statistisch gezien is vliegen veel veiliger dan autorijden. Maar dat verandert helemaal niks aan je gevoel spijtig genoeg. Ik zou zeggen probeer er niet teveel over te piekeren op voorhand en zoek op de dag zelf voldoende afwisseling. En voor je het weet staat hij weer voor jullie neus .
Loslaten, makkelijk gezegd, i know, maar ongelukkem kunnen overal gebeuren, ook bij je om de hoek en ook met de fiets. Probeer er niet aan te denken, anders maak je jezelf helemaal gek. Toen mijn man de eerste keer voor zijn werk moest vliegen vond ik het ook erg spannend, maar inmiddels vliegt hij bijna elke maand wel 1 of 2 keer ergens heen en weet ik al niet beter meer, komt echt goed, vliegen is nig steeds een heel veilige manier van vervoer.
Ik kan mij voorstellen als je gewend bent dat je man normaliter op z'n fietsje naar z'n werk gaat en jullie geen auto rijden zelfs, dat dan zo'n redelijk verre vliegreis opeens een heel groot 'angstigs' iets is. Maar toch, om het even te relativeren....de kans dat je man zou overlijden op z'n fiets op weg naar het werk is 10 duizend maal groter dan dat hij door een vliegramp om het leven zou komen. Dus als je het nuchter zou relativeren kan je beter angstig zijn voor z'n dagelijkse woon-werk verkeer dan voor de aankomende vliegreis. Houd dat in je achterhoofd wanneer je man binnenkort vertrekt, er zal echt niks gebeuren. Wij vliegen héél veel en ik stap echt vele malen liever in het vliegtuig dan in de auto of op de fiets met al die onvoorspelbare weggebruikers om mij heen, brrrr. Maar het zal in jullie geval misschien ook de angst voor het onbekende zijn en dan drie vliegrampen in één week voedt die angst ook nog eens natuurlijk. Sterkte meid, probeer het een beetje los te laten.
Maar het is toch wel zo dat vliegtuigongelukken vaker verkeerd aflopen dan auto-ongelukken? Heb het nu dus niet over het aantal ongelukken, want die zijn met vliegtuigen idd minder.
De kans om neer te storten met een vliegtuig is 1 op 12.000.000 ! De kans om met de auto te verongelukken 1 op 3000 ! Relax! Het komt goed!
Mijn man en dochter zijn gisteren met het vliegtuig vertrokken. Toen ik de bloemenzee van MH17 zag liggen moest ik wel even slikken (huilen deed ik al vanwege het afscheid ) Maar ze zijn goed aangekomen.
Ik begrijp je gevoel en angst volkomen.. Mijn vriend gaat 11 augustus naar Amerika voor 2 weken...en ik ben er bets gespannen voor. Kan thuis via een site zijn vliegtuig in de gaten houden en zie wanneer hij geland is,dan heb ik even rust!!
Ik snap je helemaal. Ik ben sowieso al als de dood om te vliegen. Ooit eens een vluchtje naar parijs gemaakt. Nog geen 45 min. Maar, NOOIT meer Maar, ze zeggen dat minder dan 1 % verongelukt. Wereldwijd is de kans 1 op 1,6 miljoen vluchten. MAAR, daar zitten ook alle slechte maatschappijen bij. Dus ook de kleine vliegtuigen in afrika die nauwelijks onderhouden worden en op de zwarte lijst staan. De maatschappijen die niet op de zwarte lijst staan, dus de "goed bekendstaande", hebben zelfs maar een kans van 1 op 4 miljoen. Heeeele kleine kans dus. (Maar ondanks dat krijgen ze mij never nooit meer in een vliegtuig)
Ik kan het me voorstellen, heb ooit 1 x gevlogen en vond t al eng, in het najaar ga ik naar spanje met de kinderen ik vindt het helemaal niks..
Brr, kan het me inderdaad best voorstellen hoor. Mijn vriend vloog de dag na de MH17 ramp terug vanuit Turkije. Kan je vertellen dat ik die uren ook niet geheel gerust thuiszat... Was blij toen hij veilig geland was! Zorg dat je die dag wat te doen hebt, zodat je afleiding hebt en spreek af dat hij een berichtje stuurt/belt zodra hij geland is?
Ah, dankjewel voor jullie positieve berichtjes allemaal.. Doet me wel goed en kan het beter relativeren nu! nikki88; ja het is wel zo inderdaad.. Net die vliegrampen allemaal in je achterhoofd, maakt het ook niet gemakkelijker nuchter na te denken! Maar, als ik weer zo een angst krijg, dan denk ik wel aan jullie berichten dat het vast goed zal aflopen! Hij moet me zeker direct smsen/bellen/mailen als ie veilig geland is, zodra hij kan!
Herkenbaar hoor. Ik heb vandaag mijn man op het vliegtuig gezet. Ik moest in de vertrekhal steeds denken aan de mensen die 1,5 week geleden daar liepen om op reis/naar huis te gaan. Bah. Ik weet ook wel dat de kans dat er iets gebeurt echt heel klein is, maar ik zal blij zijn als hij over een week weer terug is.
Meid,je moet blijven relativeren. Mijn man zit voor zijn werk regelmatig hoog in de lucht.Op het moment dat het gebeurde zat die in Mexico en moest ook nogeens terug.Hij zit zelfs regelmatig in Rusland voor zijn werk. De kans dat je een ongeluk krijgt met de auto is velen malen groter en daar sta je toch ook niet ieder moment bij stil. Ik begrijp je wel maar laat je niet bang maken.
Jij ook sterkte marb!! Het is inderdaad helemaal een raar idee in die vertrekhal.. Komt inderdaad goed, maar je denkt er toch aan. Anouk2005; Ik denk als je man/vriend vaak vliegt, dat je het dan wat meer gewend bent inderdaad. En het is wel waar wat je zegt, ongeluk met auto is vele malen groter. Het doet me in ieder geval goed
Op zich vliegen we allebei wel vaker. Vorig jaar was hij in de zomer ook een week weg en heb ik me geen seconde druk gemaakt. Het komt nu gewoon even heel dichtbij. Ik ga gewoon de hele week leuke dingen doen met de meiden. Komt wel goed.
Klopt! Het komt ineens zo dichtbij.. Mijn vriend was drie jaar terug voor 2 weken naar Amerika voor werk. En toen maakte ik mij ook wel een beetje druk. Maar niet zo erg als nu, met die vliegrampen.. Inderdaad wat leuks gaan doen helpt misschien wel! Ik zou die week een paar dagen met mijn dochter naar mijn ouders gaan. Al heb ik niet zo heel veel zin, maar heeft ook wat andere redenen. Maar ik ga op het moment daar denk ik toch maar. Jij ook alsnog een fijne week met je dochters.