Ik zoek een nieuwe spiegelreflex camera maar welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 21 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Hallo,

Ik heb al jaren een Nikon d5200 maar helaas wordt deze minder.
    Hij doet het niet altijd even goed meer dus ben op zoek naar een nieuwe.
    Wat is een goede opvolger voor deze Nikon of is er iemand die ervaring heeft met Canon? Die zijn ook iets goedkoper heb ik het idee. Hier in de mediamarkt stond echt niks aan camera’s helaas
    Ik ben benieuwd!!

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik had een Nikon van zo'n 12 jaar oud en heb een paar maanden geleden de Canon Eos 2000d gekocht bij de mediamarkt. Wat een verschil! Niet alleen qua fotokwaliteit, maar bijvoorbeeld ook dat je tegenwoordig via WiFi of nfc je foto's kan exporteren. Verder is de camera ook een stuk lichter.
    Maar ik denk dat al deze dingen tegenwoordig gelden bij elke spiegelreflexcamera.

3. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Is er veel verschil in gebruik tussen Nikon en Canon? De prijs is ook wel oké zag ik.

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Belangrijk is dat je ze beide eens in de hand hebt. Ik zou ze dus altijd gaan proberen.
    Ik heb zelf een Canon 6d en Canon d6.

5. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.066
    447
    83
    Ik ben 3 jaar geleden overgegaan van nikon naar canon, grootste voelbare verschil is dat de sluiterknop net even anders geplaatst is.
    En eerlijk? Ik kan er niet aan wennen.
    Verder is de canon een wereld camera en zeker de wifi/nfc functie is heerlijk!

Weet niet of er een kameraexpres in de buurt zit daar kan je voelen met modellen

6. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Deze heb ik ook en vind het een prima camera :)

Cin85 vindt dit leuk.
  7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    Spiegelrelfexen zijn op zijn retour. Bij ons bij de fotoclub zijn ze ruim in de minderheid. We hebben bijna allemaal een systeemcamera. Ze zijn zoveel lichter en daarom zoveel makkelijker om mee te nemen. Kwaliteit is minstens zo goed, misschien zelfs al beter.

Ik heb bu een Fuji systeemcamera. Echt goede kwaliteit, maar het menu is zoveel anders dan de canon, nog steeds wennen.

8. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik zou (als je toch wil investeren) gaan kijken naar een systeemcamera.
    Enige nadeel is dat je eventuele lenzen misschien niet meer kan gebruiken.
    Ik heb altijd met Canon spiegelreflex camera gefotografeerd. Heb nu de Sony A6000 en ben er echt heel erg blij mee.
    Ja, lenzen zijn in verhouding vaak ook iets duurder, afhankelijk van welke brandpuntsafstand je wilt hebben, maar ik heb er geen moment spijt van gehad.
    Mijn vader idem, die moest wel erg wennen maar die is ook nog steeds heel erg blij met zijn systeemcamera.

Deel Deze Pagina