Keuze model bank hulp gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 21 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Onlangs een topic geopend dat we op zoek waren naar een nieuwe bank. Onze huidige bank heeft losse kussens bij zowel de zitting als rugleuning. Nu is onze bank ook wel echt op maar wat we vooral zien is dat de kussens bij de rugleuning ook wel behoorlijk zijn ingezakt. Daarom dachten we we gaan nu opzoek naar bank met vaste kussens dan kan het niet meer inzakken of wel?

Nu hebben we 2 modellen op het oog, de een heeft de vaste kussens wat we eerst dachten zoiets moeten we hebben, maar wat we mooi vinden aan type 2 misschien toch wel het wat speelsere/ openene, geen groot blok gevoel. Al komt dat misschien ook wel doordat bank 1 nu sowieso in andere opstelling staat.

Wat zouden jullie kiezen en waarom? En heeft een vaste zitting meer voordelen dat het niet inzakt of maakt het niet uit?

Bijgevoegde bestanden:

2. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.381
    1.324
    113
    Vrouw
    Ik zou de bovenste kiezen. Vind ik de mooiste en lijkt me heerlijk om savonds in te hangen! :)

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.262
    8.710
    113
    Vrouw
    Volgens mij maakt een vaste zitting niet veel meer uit qua inzakken. Ik vind de bovenste bank het mooiste.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Wij hebben losse kussens en hebben daar enorm veel spijt van dus ik zou sowieso die met vaste kussens nemen.

5. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63

Ook spijt vanwege inzakken of andere reden?

6. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Wij hebben vaste kussen en die kunnen ook wel degelijk inzakken. De bank die wij hebben lijkt wel op de eerste foto toevallig. Ik denk wel dat het minder snel inzakt dan losse kussens. Maar mijn man zit altijd op (schijnbaar) exact dezelfde plek als altijd. Hierdoor zie je toch wel een lichte indrukking waar hij zit. Aan ‘mijn’ kant is dit minder omdat ik eigenlijk altijd met een los kussen in mijn rug op de bank zit.

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Omdat we eigenlijk constant moeten opschudden, verleggen, beter leggen.
    Het was de eerste en zonder enige twijfel ook de laatste met losse kussens.

Luna86 vindt dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Bovenste! Onze eerste bank had losse kussens en dat doen we nooit meer. Altijd rommelig, kinderen laten ze nooit netjes liggen. Maar goed, het is voor iedereen anders/ persoonlijk..:

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Wij hebben al heel veel verschillende banken gehad. Ook met losse kussens en dat was toen heel vervelend, maar schijnbaar vergeten want we hebben er nu weer eentje met losse kussens. Onze achterste kussens hebben een rol aan de achterkant waardoor deze goed blijft zitten en in vorm blijven. De kussens die er weer voor zitten moet ik 2 maal daags opschudden en omdraaien :rolleyes: wel vervelend maar hij zit echt heerlijk!

Op de foto afgaand zou ik voor bank 1 kiezen maar eigenlijk alleen omdat ik die mooier vind.

10. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Denk dat het inzakken niet perse met losse of vaste kussens te maken heeft maar meer met wat voor vulling in de bank zit, Polyether of koudschuim want dat maakt ook nog wel verschil.

Wij hadden ooit een bank met losse kussens en vonden dat vreselijke irritant, steeds weer opschudden en goed leggen. Nu al jaren een bank met vaste kussen en die is nu wel aan vervanging toe en dus weer een bank gekocht met vaste kussens.

11. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    De bovenste, mooier en losse kussen zijn heel irritant, als je net lekker hangt schuiven die weg.

Deel Deze Pagina