Twijfel! Nieuwe baan of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke12345, 15 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Ik werk al behoorlijke tijd bij dezelfde werkgever (2 minuten fietsen vanaf huis) en ondanks dat ik het best wel naar mijn zin heb is het toch aan het kriebelen om wat anders te gaan doen. Om eindelijk werk te gaan doen waarvoor ik gestudeerd heb.

ik heb nu wat heel leuks gevonden, interessant, leuk, uitdagend. Ik heb al gesprekken gehad en alles is positief. Behalve de reistijd:(
    Het is bijna 1,5 uur enkele reis en daar zit een veerboot bij in. Als ik die mis dan moet ik een uur wachten.
    De baan zou voor 3,5 dag zijn, dus rond de 12 uur reistijd per week.

Thuis nog 3 tieners, zijn best heel zelfstandig. Mijn man is regelmatig naar het vaste land voor zijn werk en dus ook niet in de buurt.

En nu twijfel ik dus ontzettend, word er gek van! Ga ik voor mijn eigen ontwikkeling en uitdaging of kies ik voor rust in m’n gezin en meer thuis zijn?
    Iemand hier ervaring mee?

2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Oeeh lastig! Ik weet van mezelf dat ik niet langer dan een half uur kan reizen als ik ook moet werken. Weet jij dat al van jezelf hoe je dat zult ervaren? Ik heb namelijk met stage (inmiddels jaren terug) een soort burn-out gehad, alleen maar door het vele reizen en daarna nog te moeten 'werken'.

3. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Nog even een aanvulling. Na ongeveer een jaar zal het werk wel wat meerook thuis kunnen en op locaties dichterbij huis. Ik hoef dan geen 4 dagen meer naar kantoor maar bijv 2.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    O dat is wel heel lang. Ik heb toevallig een topic geopend over reistijd.
    Is zo’n functie speciaal? Of is er kans op wat meer in de buurt in de toekomst.

5. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Nee dat zou voor mij geen optie zijn. Als ik het nu goed had ging ik niet 3 uur per dag reizen en 12 uur per week mijn gezin niet zien

Eefje00 vindt dit leuk.
  6. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Nee dat weet ik eigenlijk niet. Heb vroeger wel bijna 4 uur per dag gereisd voor school. Maar in de trein maakte ik huiswerk en was het gezellig. En toen hoefde ik thuis bijna niks te doen dus was prima toen. Nu met de kinderen is het toch een ander verhaal.

7. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Niet perse speciaal maar dit is wel de dichtstbijzijnde locatie waar ik dit werk kan doen. En die zal niet dichterbij komen helaas.

8. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Oef, 1,5 reistijd enkele reis is wel echt heel veel. In mijn geval zou dat heel snel mijn werkplezier in de weg gaan staan. Dan lever je echt wel een groot deel van je dag(licht) in en dat zou geen baan mij waard zijn op lange termijn.
    Maar, gezien je tekst, ga ik er even vanuit dat je op een eiland woont? Dus misschien wel gewend bent aan wat meer reistijd? Mijn max zit op 30 minuten zonder file en ik kom ook van 2 minuten fietsen. Dan vind ik eerlijk gezegd die 2x 30 minuten op een dag al zonde :|

maartje84 vindt dit leuk.
  9. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.070
    1.565
    113
    Als ik het goed lees woon je op een van de waddeneilanden, dan heb je sowieso natuurlijk als sneller te maken met langere reistijden.
    Ik weet niet hoelang de overtocht met de boot is, maar wellicht dat je in de toekomst dan ook wat kunt werken op de boot. Dan ben je tijdens het reizen toch nog productief bezig.

Lastige beslissing. Hoe gemakkelijk is het voor je om straks weer een andere baan te vinden als dit toch niet zou bevallen?

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Oh nee dat zou ik persoonlijk niet doen. De reistijd zou ik echt te lang vinden, helemaal voor het aantal werkuren. Dat je over 1 jaar meer vanuit huis kan doen is wel een pluspunt.. zou je niet kunnen overleggen dat dat al bijv over 6 mnd kan?

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heb je familie in de buurt van je nieuwe baan wonen waar je eens per week kan overnachten?

In mijn omgeving zie ik toch bij zulke lange dagen dat er vaak voor gekozen wordt om eens per week in de buurt van het werk te overnachten.

Kun je die dagen wat meer uren maken en de reisdagen wat minder.

En ook niet onbelangrijk, zijn er wel volwassenen waar je kinderen terecht kunnen als er echt wat is?

12. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    Oei voor zoveel reistijd zou het echt mijn absolute droomjob moeten zijn met een heel goed loon, en dan nog niet denk ik. Dat is gewoon meer dan een volledige werkdag dat je bezig bent met reizen naar en van je werk per week. Een volledige dag die je niet kan besteden aan je gezin of jezelf maar waar je verder, buiten misschien wat reisonkosten, ook niks voor terug krijgt. Of het moet je idee van me-time zijn om zo lang onderweg te zijn in je eentje zonder iets aan je hoofd.

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Dat zou echt voor mij een no go zijn, maar jij bent zoals ik het lees iemand die op een van de waddeneilanden woont. Dus dan is het sowieso iets wat gebruikelijker is binnen gezinnen, misschien eens overleggen met andere vrouwen op het eiland, hoe zij het ervaren?
    voor mij zou het belangrijk zijn dat de kinderen weten wat te doen bij calamiteiten, en bij wie ze terecht kunnen in geval van "nood" mocht er iets zijn gebeurt, dat ze bij een buurvrouw, of buurman terecht kunnen.

het zijn slechts een paar dagen, en tzt kun je meer thuiswerken, dat is ook fijn. mocht het allemaal helemaal niet bevallen, kun je dan weer makkelijk werk dichtbij huis vinden?

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Is het mogelijk om 1 nacht vlakbij werk te overnachten zodat je reistijd bespaart? Dan eerder beginnen zodat je eerder naar huis kan?
    Of 2 dagen langer werken zodat die halve dag weg kan?

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit soort dingen zijn voor iedereen heel persoonlijk natuurlijk, maar voor mezelf: ik zou nooit nooit nooit een baan kiezen met drie uur reistijd op een dag! Zo jammer van de tijd. Zeker niet als de huidige baan ook gewoon leuk is. Ik werk om te leven en niet andersom.

16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik zou dit niet willen. Maarja dat betekent niet dat jij t niet moet doen! Kan je geen langere werkdagen maken, bijv 9 uur of zelfs 10, zodat je een dag minder hoeft te werken? Je hebt sowieso een proefmaand, maar kan je makkelijk terug in de buurt aan de werk als dit t niet is? Heb je voor je idee nu 12 uur over per week? Of denk je help waar haal ik dan tijd voor de rest vandaan?

Succes!

17. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.093
    1.812
    113
    Vrouw
    Vanwege de reistijd zou ik het niet doen en verder kijken voor een leuke baan dichterbij huis.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.145
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vond het te lange reistijd. Ook voor 2 dagen na een jaar.

Nellie4 en Syane vinden dit leuk.
  19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Is dat in de spits? Als de routeplanner aangeeft dat het anderhalf uur is, dan doe je er misschien gemiddeld 2 of 2,5 uur over in de spits.
    Vooral voor een halve dag zou ik geen zin hebben in zoveel reistijd.

Wat een ander al schreef, misschien kun je ook overnachten in een hotel ofzo eens per week.

20. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Bedankt voor al jullie reacties, dat geeft weer stof tot nadenken allemaal.

Een nacht daar blijven zou kunnen maar heeft niet mijn voorkeur. Ik slaap toch het liefst in m’n eigen bed.

Het nadeel aan wonen op een eiland is idd het langere reizen overal naartoe. Ik heb echter altijd hier gewerkt, dus had juist eigenlijk geen reistijd, heb altijd werk gehad een km rond om m’n huis. Dus dit is wel even de hele andere kant!

Ik ben ook wel van het ‘ik werk om te leven’ en niet andersom, en toch vind ik het zonde dat ik nooit wat met mijn opleiding heb gedaan. Zo jammer alleen dat dat niet in de buurt kan.

Ik vind het fijn om ervaringen van anderen te lezen, zowel positief als negatief en jullie redenen om het wel of niet te doen.

Soof1992 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina