Wij zijn bezig met het kopen van een huis, en moeten beslissen bij welke bank we een hypotheek af gaan sluiten. Ik ben hier en daar offertes aan het aanvragen, maar wie heeft ervaring/advies? Iemand toevallig kort geleden een huis gekocht en waarom juist bij die bank? Ik lees me te pletter en reken me dood, dus ben er zelf ook echt mee bezig, andere ervaringen zijn natuurlijk ook altijd handig om te lezen! Alvast bedankt!
ik weet alleen dat je momenteel bij de abn amro (bijna) geen hypotheek meer kunt krijgen.. mijn man werkt daar en er is een soort hypotheken stop gezet.. dus dat scheelt je misschien al moeite
Waarom ga je niet naar een onafhankelijke hypotheekadviseur en laat je een paar offertes maken? Of inderdaad zoals nu een aantal offertes opvragen en kijken waar jullie het voordeligst terecht kunnen. Succes! Overigens zitten wij bij Florius (via een hypotheekadviseur) en bevalt prima.
Bij de sns bank is er een plafondhypotheek, als de rente omlaag gaat,ga je mee omlaag,gaat ie omhoog,ga je maar omhoog tot een bepaald max. Klinkt ook interessant. Maar zoals Zora ook al aangaf,als je twijfelt ga naar een tussenpersoon die voor jou een paar aantrekkelijke offertes maakt en je de voor/-na delen uitlegt.
Regel je hypotheek bij een onafhankelijke hypotheek adviseur! Die hebben er verstand van en die weten ook welke hypotheek het beste bij jullie past. Banken enz. proberen je nog weleens wat aan te smeren, namelijk. Succes!
Wij zijn ook via een tussenpersoon aan de slag gegaan en deze heeft idd ook een offerte aangevraagd bij Aegon, die volgens hem het voordeligst is voor onze situatie. Alleen..... deze man (van huis en hypotheek) werkt niet samen met alle banken (bijv niet met een rabo of dsb bank), bovendien krijgt hij verschillende beloningen voor de verschillende hypotheekvormen die hij adviseert. Dus onafhankelijk kan hij op papier wel zijn, maar als hij een hogere beloning krijgt wanneer wij een spaarhypotheek nemen bij een bepaalde bank en geen lineaire hypotheek, dan vraag ik mij af in hoeverre deze beste man ook echt objectief is. Maar goed... dat is een ander verhaal. Vooralsnog heeft hij dus zeker een offerte aangevraagd, die ik naast andere offertes wil leggen om vervolgens een beslissing te nemen. Vandaar dat ik graag ook jullie ervaringen blijf lezen!
Wij zijn ook bezig met een hypotheek. Hebben het al eens eerder gedaan. Wij gaan naar verschillende onafhankelijke hypotheeradviseurs. Als je zegt dat je nog naar iemand anders gaat, vragen ze vaak of je terugkomt. Dan komen ze met een mooier aanbod. Hoe duurder het aanbod wat zij geven, hoe meer provisie. Dat geld ook voor eventuele verzekeringen. Ook kun je vragen aan de hypotheekadviseur of hij nog wat kan doen aan de maandlasten. Zij verdienen er namelijk ook veel aan. Maar laat vooral duidelijk weten dat je naar verschillende personen gaat. Let op de rente. De ene bank vraagt bijvoorbeeld 5.5 rente en de andere maar 5. Dat scheelt erg veel in de maandlasten. Als de hypotheekverstrekker aan je vraagt wat je zelf denkt te willen besteden per maand. Pak dan dat bedrag en doe er wat vanaf. Hij zal namelijk altijd dan proberen rond dat bedrag te gaan zitten. Succes! Spannend he!
@Silli78Ok, dat zal ik dan eens doen, met nog een ander in zee gaan en hem dat even onder zijn neus wrijven, haha Inderdaad erg spannend, voor ons de eerste keer (dwz, dat we in NL een huisje kopen ) Jij ook veel succes! @Moesje1: ok, dan weet ik dat vast! Dank je
Als je wat meer zekerheid wilt over de onafhankelijkheid van een adviseur, kun je ook vragen of hij een product kan aanbieden zonder provisie, waarbij jij hem zelf rechtstreeks betaalt, bijvoorbeeld op uren-basis. Bij de Hypotheekshop zijn ze hier erg mee bezig (geweest). Let echter wel op dat je je geen 'overbodige' verzekeringen laat aanpraten, want ook hierop krijgen ze provisie (vooral bij koopsom!!). DSB werkt niet met tussenpersonen volgens mij, maar sowieso zijn de meeste tussenpersonen niet gecharmeerd van DSB. Het is een bank met een zekere reputatie... Daar zou ik zelf in ieder geval nooit van mijn leven naartoe gaan, als waren ze de laatste op aarde. Dan maar huren
klopt, onze tussenpersoon moest ook niets hebben van DSB. wij ook niet trouwens. we wilden per se geen hypo bij de bank van becam leningen en meer van die onzin. wij hebben een hypo bij reaal, omdat dit 4 maanden terug de enige was die we konden krijgen. we begonnen met 20 mogelijke hypo's maar door de crisis trokken de banken zich bijna allemaal terug. ik zou het zeker niet zelf uitzoeken want er komt veel meer bij kijken dan je zou denken. ik zou idd een tussenpersoon zoeken.
Hier ook sinds kort een goede hypotheek af laten sluiten via een tussenpersoon, waren eerst bij de hypotheker zelf geweest maar waren hier niet over te spreken...wat een slechte service daar zeg! Ben zelf via internet op zoek gegaan en kwam uit bij PQ Finance, deze vind ik echt een aanrader! Er komt dan een persoon bij je thuis die rustig alles met je kan doorbespreken. Onze hypotheek loopt nu via de ABN amro bank.
Wij hebben een financieel adviseur die al onze financiële zaken in beheer heeft. Hij heeft ons toendertijd ook geholpen met onze hypotheek. Hij heeft bij ruim 50 geldverstrekkers offertes aangevraagd, en daar hebben we er uiteindelijk 1 van gekozen. Zelf zou ik dat nooit van mijn leven zo allemaal uitgevonden hebben.
Vanaf april dit jaar is het verplicht voor adviseurs om transparant te zijn over hun beloning. Je zou daar niet om hoeven te vragen maar als ze je het niet vertellen dan zou ik dat wel doen. Dan kun je ook meteen zien of ze je de 'beste' adviseren. Hier kun je er wat over lezen Welkom bij Vakblad De Hypotheekadviseur
Jazeker! Wij zijn bij De Hypotheker geweest en Huis & Hypotheek. Ze kwamen met dezelfde resultaten, alleen hebben we voor de Hypotheker gekozen, omdat die man heel netjes overkwam, beetje zakelijk en hij wist duidelijk waar hij het over had. De vrouw bij Huis & Hypotheek werkte me op m'n zenuwen. Chaotische kletstante die van de hak op de tak sprong. Kan gezellig zijn hoor, maar als het over een paar ton gaat, heb ik liever iemand die zakelijk is. Ik zou sowieso niet los bij de banken gaan informeren, want eer je alle info hebt, is het meeste al verlopen. Bij een hypotheekadviseur kunnen ze alle huidige rentestanden direct opvragen (m.u.v. de Rabobank) en vergelijken. Ze kunnen ook een goeie prognose maken van wanneer ze denken dat de rentes wijzigen.
Misschien heb jij deze ervaring gehad bij een bank maar ik werk bij een bank en als wij iets aanbieden is dat het tarief dat op dat moment geldt. Maar dat is ook het tarief wat de tussenpersoon hanteert. Dus snap deze zin niet zo goed. Vraag verschillende offertes op van verschillende hypotheekverstrekkers. Vergelijk niet alleen de rente die je moet betalen maar ook zeker de voorwaarden. Bijv. boete bij verkoop van de woning. Helaas komt deze voorwaarde steeds meer voor bij verschillende verstrekkers.
Wij zitten bij Argenta. Wij hebben bij 2 tussenpersonen wat offertes laten maken, bij de financiele man die gekoppeld zat bij ons nieuwbouwproject en nog bij een losse bank. De beste aanbieding hebben wij genomen. Merkte wel hier en daar dat ze nog wel met de rentestanden wilden sjoemelen(rente van de dag ervoor pakken omdat die lager was enzo), maar dat vond ik zo raar, dat ik die mensen gelijk niet meer vertrouwde. Wij hebben onze hypotheek vorig jaar april geregeld.
Wij hebben aan het begin van het jaar ons laten adviseren door iemand van de van Bruggen Adviesgroep. Daar waren we al meteen bij het 1e gesprek zo tevreden over, dat we niet eens meer verder gekeken hebben (en dat terwijl we eigenlijk wel van plan waren om bij diverse adviseurs en evt. ook nog banken zelf een offerte op te vragen...) Ik vind dat hij echt goed voor ons gewerkt heeft, we zijn uitgekomen op een hypotheek van Nationale Nederlanden, die sloot het beste bij onze eisen & wensen aan.
Ok... poeh poeh... veel adviezen en ervaringen. Ik heb inmiddels naast onze huis en hypotheek adviseur een 2de adviseur met wie ik maandag een afspraak heb. Blijf van mening dat je ook bij de bank langs kan gaan voor advies. Inderdaad, niet als je een overzicht wilt van mogelijkheden, die heeft zo'n adviseur mooi op zijn schermpie staan. Maar neem een rabobank die niet met adviseurs werkt. Hier ga ik dinsdag heen. Ik vind het een heel gedoe, er komt veel bij kijken en zoals sommigen van jullie ook al zeiden en geheid deel ik deze mening ook met degene die het niet neertypten: het is een beslissing die grote gevolgen heeft. Maar goed, we gaan ervoor, zijn inmiddels al een stuk wijzer na veel lezen en uitzoeken, maar mocht iemand nog andere adviezen hebben, feel free to write! thx!
Ik had het niet over één bank, maar over meerdere. Stel je wil info van ING, SNS, Fortis en de Rabobank. Deze info krijg je niet allemaal in één dag. En eer je de info van de laatste bank hebt, is die van de eerste bank alweer verlopen.