Wie heeft een overheerlijk en niet al te moeilijk recept en wil deze delen? Heb zin om een quiche te maken
Deze is zooooo lekker.... (gerookte zalm bij de Lidl komt NIET van Foppen en kun je dus gebruiken ) Quiche met prei, gerookte zalm en grijze garnalen 2 stelen prei 1 ui 1 bakje zalmsnippers 1 bakje grijze garnalen ½ pakje deeg voor hartige taart 2 eieren 150 ml kookroom peper, dille De prei in ringen snijden en de ui snipperen, samen zachtjes aanfruiten. Quichevorm invetten en met het deeg bekleden. Bodem bedekken met prei/ui mengsel, daaroverheen zalm en garnalen verdelen. De eieren los kloppen met de kookroom, flink wat dille en wat peper toevoegen en over de taart gieten. Op 180 graden in ongeveer 3 kwartier gaar bakken. en voor ernaast: Komkommer-dille salade 1 komkommer 4 eetlepels yogonaise zout, dille Komkommer in de lengte doorsnijden, met een lepel de zaadjes eruit halen. In hele dunne plakjes snijden. Mengen met de yogonaise, zout en dille. In de koelkast de smaken laten intrekken.
Ik maak altijd broccoliquiche of uienquiche. Voor de broccoliquiche verdeel ik 5 plakjes bladerdeeg in een vorm, gaatjes met een vork erin prikken, plakjes rauwe ham erin leggen, broccoli erin leggen en dan een mengsel van 200 kookroom, 3 eieren en geraspte kaas eroverheen gieten (150 room en 2 eieren kan ook). Ik doe 'm zo'n 3 kwartier in een oven op 160 graden. De broccoli doe ik altijd een paar minuten voorkoken, vindt mijn man lekkerder. Maar zonder voorkoken kan ook, is ie wat harder. Quiche met uien, is ongeveer hetzelfde: bladerdeeg, hamblokjes, gesnipperde uien, kaas en het ei-roommengsel. Als je de uien zachter wil hebben, even voorbakken.
Ik maak deze nog wel eens; heerlijk en gemakkelijk! Paprikaquiche - Recept - Allerhande - Albert Heijn (doe er zelf trouwens altijd nog ui en champignons bij in)