Hoi, misschien kan iemand mij helpen? tijdje geleden heb ik een mooie kamerplant bij iemand thuis gezien maar weet niet hoe deze heet.. hij lijkt op deze plant: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... rd0906.jpg maar er zat telkens 1 bloem aan het einde van de steel (wel oranje) en ze groeiden niet omhoog maar meer opzij/rond de pot. De plant begon klein maar werd snel uitgebeid.. weet iemand misschien welke plant dit is?
Waren het ook vrij grote bloemen die echt als een soort klokken omlaag hingen? Die heb ik namelijk wel eens gezien bij Groenrijk. Volgens mij als je naar een tuincentrum gaat, zie je hem wel staan. Ik weet ook niet hoe die heet
De eerste foto is een vetplant, weet zo de naam niet. Die andere zijn lidcactussen en ik ben er helemaal weg van. Mijn moeder en ik hebben altijd zo'n wedstrijd welke het eerst gaat bloeien. Maar goed, ahum. Zal ook eens googlen. Heb namelijk wel zo'n plant als op de eerste foto, maar weet de naam niet.
hee volgensmij is deze het! alleen die ik gezien heb was veel groter, maar deze lijkt er echt op, kan bijna niet anders... Bedankt allemaal voor t zoeken!