Meer dan week geleden gekocht, nog niet ontvangen (mp)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sheila82, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik heb een tijdje terug via mp Nutramigen voeding gekocht van iemand die dit overhad (uiteraard nieuwe blikken, 10 stuks incl verzenden 66,20 euro)
    Vorige week woensdag zou ze het opsturen (had het al in dat weekend ervoor overgemaakt, het geld)

Ik mailde steeds met de vraag of ze het zo snel mogelijk op wilde sturen omdat ik anders toch weer voeding bij de apotheek moest gaan kopen, dat is weer zo duur (18euro), je doet nl nog geen week met 1 blik....
    Ze mailde dinsdag (week geleden) dat ze het de dag erna, dus vorige week woensdag, op zou sturen.
    Ik heb vaker dingen besteld/gekocht via internet en eigenlijk kreeg ik het altijd 1 dag later binnen, heel soms 2 dagen later (hangt af van tijdstip van versturen etc)
    Nou..donderdag, niks...vrijdag..niks..zaterdag....niks....gisteren..niks...vandaag: NOG niks...Kan misschien nog komen..hoop ik!
    Ik heb haar al vele mailtjes gestuurd maar nog geen reactie gehad (stuurde vorige week donderdagavond al eerste mailtje..vandaag ook weer mail gestuurd of ze iets kan laten weten..maar ze reageert niet!)
    Er staat ook een mobiel nummer in haar advertentie, heb ik ook al paar keer heen gebeld maar neemt niemand op....
    Echt lastig dit hoor! Het kan natuurlijk zijn dat het erg is uitgelopen met opsturen, dan moet ze dat laten weten, dan weet ik ook dat ik og ff moet wachten..heb inmiddels alweer 2 bussen voeding moeten halen, is toch weer bijna 40 euro...vind ik nogal zonde als ik het voor minder kan krijgen! (het wordt nog niet vergoed bij ons, morgen naar ziekenhuis voor weer een test)

Wat kan ik nu doen? Of gewoon niks en pech gehad? Lijkt me niet dat iemand dit expres doet, dus oplichterij, tenminste, niet met Nutramigen voeding//
    Of zou er iets gebeurd zijn ofzo? dadelijk is ze op vakantie en is ze het vergeten...
    Ik baal er behoorlijk van en maakt me best wel boos....ze had moeten mailen vind ik..het is toch 66 euro!

Iemand zoiets meegemaakt?

Liefs
    Syl
    oja, enne: daarvoor mailde ze wel steeds heel snel terug...vind het best raar..maar ga er niet vanuit dat het oplichting is maar een miscommuniatie ofzo of een niet zo slimme verkoper die niet weet dat je de koper wat meer moet laten weten?

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    zal nog even afwachten en nog even proberen te bellen en mailen...
    en als je over een week nog niks heb zal ik je geld terug laten storten. En als ze dan alsnog binnen kkomen het geld weer opnieuw overmaken. Want vind het een beetje slordig dat ze nog niks van zich heb laten horen.

3. acire

acire Fanatiek lid

ik heb zoiets gehad laatst op mp met een babyfoon.
    ik kreeg maar niets binnen en na de betaling kreeg ik ook geen antwoord meer van haar.
    ik heb haar toen een mailtje gestuurd waar een paar keer het woordje politie in voorkwam en toen reageerde ze dus wel.
    ze had een track&trace nummer waarmee je kon zien wat er met je verzending is gebeurd.
    in mijn geval is het pakketje 3 keer op een verkeerd adres bezorgd voor het bij mij aankwam.

4. Sheila82

Dan hoop ik dat ik ze kan bereiken..want anders heb ik dus ook mijn geld niet terug..:(
    Ik wacht het maar weer verder af, echt vervelend!
    Bedankt voor je reactie!

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik zou even proberen om met een ander nummer te bellen, misschien herkent ze jouw nummer

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    sylvia je kan je gel gewoon terug laten storten

7. acire

acire Fanatiek lid

@ natasssie
    kun je dat wel laten terugstorten als je het zelf hebt gestort?

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Dit kan helaas niet als je het zelf hebt overgemaakt. Storneren kan alleen bij betalingen die worden gedaan middels een automatische incasso.

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ja ik heb het wel eens moeten doen..
    ook via marktplaats bij mij deed de bank er toen helemaal niet moeilijk over.. heb het helemaal uitgelegd en deed totaal niet moeilijk.. dus misschien dat later eventueel nog een oplossing

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    dan heb ik denk ik heel veel geluk toen gehad..

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee dat kan niet als jij opdracht tot overboeking hebt gegeven kun je heb niet terug halen

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Nee, kan niet. Gaat alleen bij machtigingen.

Ik heb ook een paar dagen op n pakket moeten wachten. De persoon in kwestie reageerde wel steeds en gaf me ook een track&trace nummer.
    Ik kijken op internet, was t al bezorgd? :confused:
    Zal best, maar niet bij mij. Ik boos TNT opgebeld en uiteindelijk werd t een paar dagen later "bezorgd"
    Wat bleek, koerier had t bij de verkeerde in de tuin gezet (riep iemand van boven, zet maar neer) die persoon heeft t n paar dagen later bij mij in de tuin gezet (zonder aan te bellen) maar dat had de buurman gezien, die even later aanbelde omdat er n doos in mn tuin stond :confused: :(
    Dus...t kan nog goed komen.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Mail haar dat je nog niks hebt ontvangen, en vraag naar haar tracktrace nummer. Als ze een pakketje aflevert bij het postkantoor, krijgt ze een papiertje met een nummer.
    Op een internetsite vul je dit nummer in, en dan kan je precies zien waar het pakketje zich bevindt.
    Mail haar dus dat je niks hebt ontvangen, meerdere keren hebt gebeld en gemailt, en dat als ze binnen 1 dag niet antwoord dat je dan je geld terugboekt, en als dit onmogenlijk is, je dan naar de politie stapt.

Dan weet ze waar ze aan toe is.

14. Ellenk

Ellenk VIP lid

alleen als je het bijv via paypall hebt betaald.
    Indien je denkt dat het fraude is moet je aangifte doen en dit ook aan je bank melden. Zij kunnen dan de bank van deze mevrouw weer melden.

Op de bank waar ik gewerkt had gingen we na 2 aangiftes tegen een rekeninghouder met hem in gesprek en als dit niet werd opgelost werd de rekening geblokkeerd. (vaak is de politie er dan ook al bij betrokken!)

Dus altijd aangifte doen
    (valt me, en viel me toen ook al op dat het vaak om vrouwen gaat)

15. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hahahahaha

maar zal gewoon even afwachten de tnt is misschien wel traag ;)

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Tnt traag, dat kan...

Maar wel heel vreemd dat ze in een keer niet meer reageert!

17. Sheila82

Ik hoop dat de tnt heel erg traag is dan...heb het geld echt al langer geleden overgemaakt en heeft ze dus wel ontvangen...
    vind het gewoon raa r dat ze helemaal niet meer heeft gemaild..laatste mail was dus dat ze zei dat ze het de volgende dag op zou sturen ..

En dat track en trace is inderdaad een goede! Als ik haar bel en ze moet het nog opsturen vraag ik aan haar dat nr..of misschien heeft ze dat briefje nog , lijkt mij wel in ieder geval (zou ik wel doen als ik iets opstuur naar iemand)

Ik bel zo ff met een ander nummer..kijken of ze opneemt...ben benieuwd..maar oh wat baal ik zeg!

18. Sheila82

Net weer gebeld en weer wordt er niet opgenomen...dan probeer ik straks nog een keer met geheim nummer te bellen (had nu met ander nr gebeld)..
    Heb nu haar voicemail ingesproken....
    Ik blijf het raar vinden dat ze niet reageert en ik baaaaal ontzettend!

19. acire

acire Fanatiek lid

je kan ook even haar naam en emailadres googlen, als ze echt een oplichter is en ze heeft het vaker gedaan zal ze vast op internet staan.
    en iemand met meerdere advertenties op mp zijn meestal ook geen oplichters.

20. Zoiets had ik een tijd geleden ook, maar dan niet voor babyspul, maar met cd's..

Iemand hier uit de buurt, voor mij nog geen half uur rijden, bood cd's aan die ik al heel lang zocht. En voor een aardig prijsje..

Echter toen ik begon over het ophalen, kreeg ik als antwoord, dat hij het alleen kon opsturen, dat hij niet deed aan ophalen, en dat ik eerst geld moest overmaken en dan pas zou opsturen..
    Toen ik aangaf dat ik het zou betalen bij het afhalen, kreeg ik weer de reactie dat hij alleen handelde via de post zeg maar..

Toen gingen bij mij dus de alarmbellen rinkelen.. Een oplichter. Heb hiervan melding gemaakt bij MP, en een uur later was zijn advertentie verwijderd..

Wat ik in jou geval zou doen, kijk of de advertentie er nog opstaat. En heb je vrijdag nog niks, en kun je ook geen contact meer met haar krijgen, idd aangifte gaan doen van oplichting.. En meld dit ook aan dat mens, desnoods zowel via de mail en de voicemail...
    En mocht ze weer gaan beloven ik stuur het op, stel dan een ultimatum.. Zeg dat je het bv maandag MOET hebben, anders wordt er alsnog aangifte gedaan.. Ze heeft tenslotte tijd genoeg gehad..

Deel Deze Pagina