Vraagje, want ik heb geen idee. Via een groot bedrijf wordt nu de tuin betegeld. Een groot van 4 man is hier afgelopen woensdag mee begonnen en het is waarschijnlijk dat ze vandaag klaar zijn. We betalen hier een flink bedrag voor. Geef je na afronding tip/fooi? En zo ja, waar moet ik dan aan denken per persoon?
dat heb ik nog nooit gedaan.. wat ik wel doe is dat ik zorg dat er altijd voldoende lekkere dingen zijn voor hen. Broodjes frikandel.. lekkerbekje enz.. Dus zo laat ik merken dat ik blij ben met ze! Maar een fooi heb ik nog nooit gedaan
Idd geen fooi, maar wel koffie thee stroopwafels. Ik ga dan niet zo ver als bovenstaand met kibbeling (ben ik met 4 man nog 30 euro kwijt)
Ik had er zelf ook nog niet van gehoord, maar mijn vriend vroeg het zich gisteren ineens af en vanaf dat moment zit het ook bij mij in mijn hoofd. De koeken, koffie en fris worden met regelmaat de tuin ingebracht. Ik zal zo nog wat 'afrondende' saucijzenbroodjes halen! Bedankt voor de reacties.
Nee, maar ik heb altijd gezorgd voor koffie, frisdrank en iets lekkers erbij. Ik krijg ook geen fooi op mijn werk hoor (horeca is een ander verhaal).
Mijn vriend is een 'werkman'. Fooi krijgen ze nooit, koffie en koeken vaak wel. Soms hebben ze geluk en word er friet of broodjes voor ze gehaald maar dat vinden ze niet vanzelfsprekend, is gewoon luxe.
Ik heb ook gezorgd voor koffie, thee, koeken, frisdrank e.d. We hadden toevallig nog een krat bier over dus die hebben we ook mee gegeven. zou persoonlijk niet snel een fooi geven, je betaald immers een hoop.
Nee dat hoef je echt niet te doen. Mijn man is schilder en krijgt (bijna) nooit fooi. Idd gewoon zorgen voor koffie & wat lekkers, slinger de vetpan een keer aan of haal een saucijs, dan zijn ze al dik tevreden.
Hier ook een partner met stratenmakersbedrijf. De keren dat hij fooi krijgt, zijn meestal de 'zaterdagochtendklusjes'. Dus zeker niet vanzelfsprekend! Maar inderdaad een broodje, frietje of wat drinken wordt al ontzettend gewaardeerd. Hij komt het vaak genoeg tegen dat er helemaal niks aangeboden wordt.
Helemaal mee eens... ik moet toch ook gewoon mn eigen lunch meenemen naar mn werk? Ook in de horeca dikke vette onzin. Goede service zou vanzelfsprekend moeten zijn en niet alleen voor betere fooi zoals sommigen het zien... dingen als 10% van het bedrag enzo!! No way!! Ik zal wel een gierige Hollander zijn ofzo hahaha
Hier wordt eind van de maand de tuin gedaan en ik was niet van plan ze fooi te geven, het kost allemaal al genoeg. koffie, koek en drinken kunnen ze gerust krijgen maar ik ga ook weer geen 5gangen koud buffet serveren.