beste buggy voor stevige baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxxloesje, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wie kan mij helpen? ik ben langzaam opzoek naar een buggy (m'n zoontje is nog maar 4 maand) alleen nou lees ik bij veel buggy's (bijvoorbeeld die van quinny zapp) dat ze maar voor baby's zijn tot 9 kilo. Mijn zoon is nu al 8 kilo. heeft iemand een tip voor mij?

Edit Moderator: Verplaatst naar Babyuitzet. Graag opletten, waar je iets plaatst

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ik heb de macLaren. Mijn dochter is nu bijna 2,5 en weegt 11,5 kilo. En voorlopig kan ze daar nog wel in hoor!

Het is een hele fijne buggy die je ook met de fiets kan vervoeren.

Groetjes, Lotte

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Volgens mij is het juist dat de bak maar tot een kilo of 9 is, de buggy's waar ze zo inzitten zijn eerder vanaf 9 kilo. Want ze "mogen" er ook pas in vanaf een maand of 9.

4. babyeindhoven

7 dec 2007
    38
    0
    0
    Eindhoven
    Laten we eerst even kijken wat een buggy is.

Een buggy is een compacte en lichte wandelwagen, vooral gericht op stadsgebruik. Buggy's zijn meestal minder geschikt om een kind voor langere tijd in te veroeren. Ze zijn makkelijk en klein opvouwbaar en kunnen zo eenvoudig mee genomen worden in de auto of, met een speciale fietsdrager, op de fiets.

Afhankelijk van merk, model en uitvoering heb je buggy's die voorzien zijn van een verstelbare rugleuning (3 of 5 soms meer) en de 1 standenbuggy.

Bij de 1 standenbuggy moet het kind minimaal zelfstandig kunnen zitten.
    Het slapen in dit soort buggy's is vaak niet prettig. Zeker niet voor de hele kleine kinderen

Bij de meerstanden buggy kan het kind makkelijker liggens slapen. Je kunt vaak deze buggy dus al eerder gebruiken dan dat het kind zelfstandig kan zitten. Dit omdat hier ook vaak ingelegd kan worden.

Buggy's worden vaak tot circa 3 / 4 jaar gebruik. Uiteraard is dit afhankelijk van kind. Maar rond deze leeftijd zal het gewicht van het kind circa 15 kg zijn.

Het is dus niet zo dat een buggy maar tot 9 kg gaat, want dat komt ongeveer overeen met circa 9 maanden.

Afhankelijk wat je wenst: merk, prijs, model, eisen, etc is er een ruime keuze aan buggy's beschikbaar.

Edit mod: Teken eens met je naam ipv met je bedrijfs naam!

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    buggys zijn zeker wel tot 15 kilo hoor

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik heb de zapp buggie en ik vind hem heerlijk en daan zit er goed in

7. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik heb me hier ene tijdje terug in verdiept (buggy's). Op allerlei sites kwam naar voren dat men de Maclaren toch wel erg fijn vond. Die was voor mijn gebruik (soms) echter een beetje te duur. Van de goedkoperen kwam de Chicco en de Topmark er goed uit. Ik wilde voor een Topmark gaan maar kon die nergens vinden. Uiteindelijk bleken de buggy's van de Prenatal ook van de Topmark-fabriek te komen. Ik heb nu een Prenatal buggy (inclusief voetenzak) uit een anabieding voor zo'n €50.
    Toch moet je zelf even gaan voelen, vooral de hoogte. Ik ben bijvoorbeeld zelf klein en de meeste buggy's zijn voor mij toch wat hoog. Die ik nu heb is prima!
    Succes!

Deel Deze Pagina