Afwijkende maat wiegje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mama van Isabella, 14 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ik heb een erg leuk wiegje gezien die we wel graag willen hebben. Alleen is de maat 50x80 en dit is een afwijkende maat. De standaard maat voor een wiegje is 40x80. Nu is het niet zo'n heel groot probleem omdat ik bij dit bedrijf ook een matrasje kan bestellen.
    Nu is mijn vraag alleen of er wel hoeslakentjes, dekentjes e.d. rondom het matrasje kunnen. Weet iemand dit?

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Even gekeken naar de maten van lakentjes die wij voor de wieg hebben, en ze zijn allemaal 40x80.

Zou je dan niet gewoon ledikantlakentjes kunnen gebruiken? Die kun je later dan weer voor het ledikantje gebruiken. En nu voor de wieg even dubbelvouwen o.i.d.?

Of een badstof waskussenhoes, als dat genoeg meerekt :)

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Je kunt ook jersey hoeslakentjes gebruiken, die rekken ook best mee. Of een hoeslakentje maken van een gewoon lakentje met wat elastiek aan de onderkant zodat het goed blijft liggen. Dat kun je volgens mij eenvoudig met wat steekjes vastzetten, of desnoods veiligheidsspelden.

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wij hebben een wiegje van 40x90 en als je de jersey hoeslakens neemt van de hema gaat dat goed. Die van Jolein zijn te klein.

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier idd ook hema lakentjes bij een wieg van 44x90.
    Moet je ze alleen wel koud wassen en niet in de droger doen, anders passen ze dus niet meer ;)

6. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik had die ook van de hema en pasten prima...
    Mijn wieg was ook apart van maat....

Deel Deze Pagina