huilen tijdens eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ivje, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Luuk is momenteel 12 maanden oud en elke maaltijd is een continue huilbui. Hij wil niet zelf eten ik mag het hem niet geven en als het weghaal dan wordt het een driftbui.

Zijn er mensen die dit herkennen en misschien een oplossing weten??

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    geen last van iets?
    Allergie voor.....?
    Tanden/kiezen die door komen???
    Vermoeidheid?

Heb het hier ook wel eens hoor maar ik ga er niet op in.
    Geen idee wat er is behalve misschien geen zin in eten of uit haar spel gehaald.

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Is t echt bij iedere maaltijd? Misschien helpt het als je hem eerst wat laat drinken, ikzelf heb soms ook t idee dat ik mijn eten niet krijg doorgeslikt voordat ik mijn keel eerst ff smeer.

Als dat het niet is, is ie misschien te moe op de eetmomenten? Of net uit zijn spel gehaald? Of zijn er ook eetmomenten waarop t beter gaat? Hoe eet hij uiteindelijk, of eet hij al een paar dagen niks?

T kan zijn dat ie als t ware grenzen aan t ontdekken is, maar t kan ook zijn dat ie last heeft van zijn keel/doorkomende tanden etc.... Probeer anders eens iets van yoghurt/pap oid? Als hij bijvoorbeeld ook verkouden is kan t goed zijn dat ie gewoon geen trek heeft of keelpijn heeft....

En anders is mijn tip.....niet te veel aandacht aan besteden, dan eet hij niet en haal je het eten weg (en dus driftbui...). Later nog eens proberen.... Zo voorkom je dat je zelf alle toeters en bellen uit de kast gaat halen of ie asjeblieft een hapje eet. Want op deze leeftijd gaan ze dat al snel herkennen....!

Succes!

4. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Helaas is het sinds een paar dagen bij elke maaltijd.

Vermoeidheid kan het niet zijn want meestal eet hij als hij net uit bed komt.

Tandjes heeft hij net 2 gekregen en we zien op het moment ook geen plekjes in het tandvlees.

Luuk heeft een lactose allergie, maar daar letten we heel erg streng op. Hij heeft het aangeboren en krijgt al vanaf de 13 wk soja melk.

Soms wel het wel eens helpen om hem zelf een lepel te geven, maar na 2-3 happen vliegt de lepel dan door de keuken en begint het gehuil weer.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Wat vervelend. Maar misschien (ik denk maar gewoon weer mee) moet hij na t slapen juist even bijkomen? Onze dochter heeft dat ook vaak als ze net uit bed is. Ff weer een beetje actief worden eerst.

Wat dan overblijft is of een zere keel of even wat drinken, en anders is t misschien een sprong waarin hij tegen zelf eten aan zit.... Drinkt hij wel?

6. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Drinken doet hij als de beste, een hele anti-lek beker dikspas in een keer leeg als je ff niet op let. Maar de melk fles drinkt hij weer niet leeg.

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Gelukkig drinkt hij nog wel lekker. Ik zou t even 2 dagen aankijken, niet te veel aandacht aan schenken en anders ff naar de huisarts om zijn keel te laten checken.

Nog wat laatste tips:

misschien wil hij ipv prakjes (weet niet of je dat nu geeft hoor) juist wat vastere dingen/met de pot mee gaan eten

eetmomenten met elkaar aan tafel en de aandacht niet te veel naar hem toe

eerst erbij zitten aan tafel terwijl je/jullie een broodje eten oid, dan krijgt hij misschien juist wel trek.

Onze dochter heeft ook wel dagen gehad dat ze weinig at, snel genoeg had, en nu wil ze de laatste dagen maar weinig avondeten. Vaak heeft ze daarna dan weer een periode dat ze veeeeeel wil eten!

Succes!

8. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    we gaan het een paar dagen aankijken, in ieder geval bedankt voor de tips

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    misschien kun je na het slapen hem even de tijd gunnen om wakker te worden.
    Mijn meisje wil eerst even wakker worden en op onderzoek uit voordat ze gaat eten

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wat die lepel betreft. Hier hielp het om haar zelf een lepel te geven. Gewoon om mee te slaan of in haar mond te stoppen. En dan had ik gewoon mijn eigen lepel waarmee ik haar het eten gaf.

Soms wilde ze dan mijn lepel pakken, dan ruilden we gewoon om.

Heeft hier wel geholpen.

Deel Deze Pagina