een tweede, viel het mee of tegen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sas26, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden, ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn toen jullie een tweede kregen? Viel het over het algemeen mee of een beetje tegen? Was de zwangerschap heel anders, bevalling vlotter of hetzelfde, kraamtijd? Ben je sneller hersteld?

Ik ben heel benieuwd naar ieders ervaringen!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloo dat hier recent nog een heel topic over geweest is... misschien even de zoekfunctie gebruiken.

Mijn 2e zwangerschap was beduidend makkelijker dan de eerste (al ging de eerste eigenlijk ook probleemloos wat kind betreft). De bevalling was super.. in 4 uurtjes (de eerste 16 uur). De kraamtijd daarintegen was heel anders.. mijn 2e moest op de 5e dag met spoed naar het ziekenhuis door een infectie maar dit is natuurlijk niet representatief voor hoe het bij een ander kan gaan. Sneller hersteld? Tja, in mijn geval is dat ook moeilijk te bepalen. Ik was bij de 1e direct op de been en heb een paar weken nodig gehad om weer helemaal mezelf te zijn. Bij de tweede duurde dat langer maar die 10 dagen ziekenhuis van mijn dochter zullen niet bijgedragen hebben aan een goede rustperiode...

Een paar dingen wil ik je in ieder geval vertellen:
    1) kijk nog eens heel goed naar je eerste... als de baby er eenmaal is is je eerste geen baby meer en nooit meer klein! Dat is wel even raar!
    2) je hebt voor een tweede minder tijd dus bouw 'quality time' in... Even echt stilstaan bij die 2e kleine spruit.. het gaat zo ongelofelijk snel!
    3) Het duurt even voordat je weer een routine hebt, zeker met 2 kinderen maar het lukt wel en dan weet je weer niet beter!

Al met al.. hier veel het reuze mee en vond en vind ik het vooral allemaal heel leuk!

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik vond het eerst wel tegenvallen maar dan vooral de zorg over de oudste (toen bijna 2 en peuterpuber!!) en het vinden naar een ritme met zn allen. Bij een tweede heb je gewoonweg minder tijd om je kind te leren kennen en is alles heel anders. Maar ik was wel veel zekerder, dat is een enorm voordeel. En het feit dat je weet, dat alles fases zijn en dat het wel goed komt.
    Eerste zwangerschap pre eclampsie gehad, bij tweede gelukkig niet. Maar wel vroedtijdige weeeën en opname gehad. Eerste bevalling was een keizersnede en de tweede was een natuurlijke bevalling. Dat is me veel beter bevallen!!!!
    Nu is de jongste alweer een jaar...en nu is het geweldig!! Ik moest me een beetje door de eerste maanden heen worstelen met dieptepunten en huilbuien maar nu loopt alles op rolletjes en kunnen we er zo van genieten! En broer en zus zijn dol op elkaar!!!

Deel Deze Pagina