Ik zoek eerlijke meningen of ervaringen BLOZEN

Discussie in 'De lounge' gestart door bloempjeroos, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat hebben eigenlijk veel mensen er last van, ik heb altijd het gevoel dat ik de enige ben, haha.
    Ik heb wel eens gedacht om alle mensen die ik ken een brief te schrijven om uit te leggen hoe rot ik me er soms over voel, en dat ze het waarschijnlijk al wel weten dat ik bloos, maar of ze er in het vervolg gewoon niets meer over willen zeggen. Ga ik natuurlijk nooit doen!

Ook heb ik wel eens gedacht, ik moet iets ontwerpen een armband of een hanger, een teken, iets wat symbool staat voor het blozen. Zodat iemand waar je mee praat weet, oh dat is een blozer, het kan dus gebeuren.
    Lijkt me echt ideaal..

Maar wat zeggen jullie terug als iemand zegt, jeetje je word knalrood??!

2. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL

Heel goed van je! Nooit tegen een blozer zeggen, joh je wordt helemaal rood! wordt het alleen maar nog ongemakkelijker van:)

3. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja en wat ik echt verschrikkelijk vindt.. Toen ik paar jaar terug nog werkte had ik soms van die situaties dat ik dacht.. pfffff.

Was ik bij een cliënt die vertelde dat ze zo'n pijn had tijdens de stoelgang. Dokters onderzoek, en het bleek dat ze dus inwendige aambeien had..
    Men.... echt ik krijg dan meteen een knalrode kop, en ik voel me echt niet in verlegenheid gebracht ofzo. Ik weet niet wat het is, maar zo lullig is dat.
    :x:x

4. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    ook hier iemand die snel bloost/ rood word...
    Echt vervelend, het is wel wat minder geworden gelukkig...
    Hoe ging dat bij jullie bevallingen eigenlijk?

Ik doe altijd wat groene concealer (te koop bij bijv hema) onder mn foundation en dan zien mensen het minder snel! Maar dat doe ik alleen bij bijv feestjes en belangrijke afspraken want zelf doe ik niet vaak foundation op :) het helpt wel gelukkig!

5. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat bedoel je precies met hoe ging dat bij jullie bevalling?
    Groene concealer daar krijg ik een heel ziek gezicht van, hoe minimaal ik het ook gebruik.
    Ik heb een mooie huid, dus gebruik eigenlijk geen dikke lagen makeup.

6. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Of jullie hoofd toen ook een tomaat was haha..
    Ik gebruik ook geen dikke lagen make-up als ik het al gebruik.
    Die groene concealer van de hema is vloeibaar dus doe ik maar een heel klein beetje en verder een beetje bb-cream.

7. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, gek he tijdens een situatie als bevallen bloos ik dan weer niet..
    Maar als iemand zomaar uit het niets vraagt waar die leuke jas vandaan komt, dan is de kans heel groot dat ik knalrood wordt.

Maar als ik in het ziekenhuis lig te bevallen met mijn man, mannelijke verloskundige en 2 assistente, eh nee dan weer niet hahaha Hoe gek eigenlijk:(

8. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Ja zeker.. ik weet het nog niet, ga t nog meemaken allemaal ;)

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik had dit als tiener heel erg en voor mij was de enige manier om er vanaf te komen om het te accepteren en me er niet meer zo over op te winden. Gewoon de situaties op zoeken, waarin je bloost en dan maar lekker blozen. Op een gegeven moment had ik voor mezelf besloten dat het niet het einde van de wereld was en dat ik er niets aan over zou houden als ik eens per ongeluk ging blozen. Dan vinden mensen het maar stom. Who cares?
    Dit hielp enorm en nu bloos ik dus al heel lang niet meer. Je moet mensen helemaal niet naar hun mening vragen, je moet gewoon schijt aan hun mening hebben. Iedereen heeft wel z'n gênante dingetjes, maar hoe belangrijk zijn deze nou helemaal in the greater scheme of things? :( Wanneer je je wat aantrekt van wat andere mensen van je vinden geef jij hen macht over hoe jij je voelt en dat is zo zonde. Het klinkt makkelijk, dat snap ik, maar ik ben ervan overtuigd dat de beste manier om een "so what" attitude te ontwikkelen is om jezelf veel bloot te stellen aan situaties waarin je gaat blozen. In hoe jij zelf dan reageert op je gebloos ligt volgens mij de oplossing van het probleem.

10. sita90

sita90 Niet meer actief

Ik heb verder geen reacties gelezen maar ik herken het ook! Maar ik moet wel zeggen dat het iets minder is geworden, maar het is nog steeds niet weg.

Wat helpt, is een groene stick:p Gekocht bij de hema bij de make -up. Dat geeft je huid rust en zorgt voor minder roodheid. Dus als je dat op je gezicht doet en een beetje uitsmeert, daarna gewoon je foundation er over heen en niemand die het ziet. Ik heb wel het idee dat het helpt, dus misschien is dit een tip als je naar een verjaardag oid gaat.

Ik weet nog dat ik er zo erg last van had dat het mij in alles beperkten. Nu gelukkig niet meer. Ik sta nog steeds niet graag in de belangstelling, en dan word ik vaak nog steeds rood. Maar ik heb het bijna niet meer als iemand tegen mij praat (ff afkloppen;)). Hoe dat komt? Geen idee:) Sorry ik kan je geen tips geven.. Ja, werk aan je zelfvertrouwen.. Dat kan ook helpen.. Ik denk dat de mijne wel iets beter is geworden, maar ik moet er nog steeds aan werken. Ik ben iig als persoon wel sterker geworden, misschien dat dat geholpen heeft bij mij? Geen idee.

Succes, ik weet precies hoe het is!

11. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo is het ook, dat weet ik ook eigenlijk wel... ik ga inderdaad vanaf nu proberen met de "SO WHAT" attitude rond te lopen ;) En als iemand tegen met zegt, jeeeeetje je wordt knalrood, misschien moet ik dan ook eens brutaalweg zeggen, eh jaa dus?? haha misschien werkt het wel:)

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik heb het ook! Heel erg herkenbaar! Lijkt mijn verhaal wel!:)

Volgens mij kan je er niets aan doen behalve het ondergaan en proberen een beetje zelfvertrouwen te krijgen daarin... Sterkte!

13. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb het ook... het is bij mij wel een stuk minder als een paar jaar terug. Waardoor dit veranderd is weet ik niet!
    Merk wel dat ik meer durf te zeggen sinds ik kinderen heb en meer "schijt" heb aan wat anderen ervan vinden. Maar soms ineens komt het weer opzetten en voel me dan gelijk weer net zo vervelend als die periode.

14. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL

Zelf heb ik ook het gevoel dat het in periodes aanweziger is, heel gek is dat.. Misschien ook nog wel met hormonen te maken oid..:(

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb het zelf niet, en eerlijk gezegd valt het me ook nooit op bij een ander, ik let daar gewoon totaal niet op, misschien is dat een geruststelling?

16. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat is inderdaad wel fijn om te horen. Al kan ik me moeilijk voorstellen dat je het niet ziet als iemand verschiet van normaal naar vuurrood..
    Maar idd misschien let je er gewoon totaal niet op;)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, ik let daar echt niet op, ik zie het bijv ook nooit of iemand witjes ziet (ik zie het zelfs niet altijd bij mijn kinderen :)) Heb daar gewoon geen oog voor of zo. Ik luister wel altijd naar wat iemand zegt, dat vind ik belangrijker dan het kleurtje denk ik :p

18. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bloos soms. Maar meestal word ik gewoon standaard rood, als ik fiets, of op werk (het is hier meestal te warm) Ik kan daar niets aan doen, op dat moment heeft het niets te maken met blozen, ik heb het gewoon snel warm. Ik vind het oprecht vervelend dat zoveel mensen er opmerkingen over moeten maken, net als: goh, het is bloedheet buiten en jij bent nog wit. Tja, so what? ik heb een porseleinen huid (redelijk). Mijn oudste dochter nog meer, en die wordt ook makkelijk 'rood'. van warmte, en omdat het met een doorzichtige huid snel zichtbaar is.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Van persen wordt je hoofd nog veel roder, dus maak je daar maar nief druk om. Dan heb je bovendien wel wat anders aan je hoofd.

20. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb er ook al heel lang last van. In het verleden heeft het mij heel erg belemmerd. Durfde ik niet eens met mijn eigen vriendinnen af te spreken of bij mijn familie op bezoek te gaan. Nu is het minder en doe ik gewoon wat ik wil doen, maar het kan me ineens heel erg bezig houden. Het ergste vind ik situatie waarin het totaal niet nodig is om te blozen. Bij presentaties en zo bloos ik ook, maar dan denk ik, dit is geoorloofd blozen...het zijn juist die andere momenten. Dat je gewoon met iemand staat te praten en dan ineens uit het niets knalrood wordt.

Maar als ik zo kijk naar deze reacties hebben er veel vrouwen last van. Dus het kan best zijn dat jij je zorgen maakt over het blozen en diegene met wie je staat te praten ook. Als ik trouwens ergens ben en iemand wordt rood en anderen zeggen daar iets van, dan word ik ook rood. Ik heb een hekel aan mensen die er iets van zeggen, die mag ik meteen niet meer.

Oh en tijdens de bevalling, heb ik er geen moment aan gedacht...
    Wel vaak genoeg bij de vk...bloeddruk meten was op een gegeven moment ook een probleem, want ik moest 1 keer blozen en kreeg hoge bloeddruk. Vervolgens elke keer...

Deel Deze Pagina