ik heb er ook last van en het belemmerd me af en toe ook wel degelijk. Wat doe je er aan? En dan, waarom hebben sommigen dat eigenlijk en anderen niet?? Ik vind het vreselijk...
Bloos echt nooit. Misschien ook daarom dat ik mij niet kan voorstellen waarom het zo erg is... het is absoluut niet lelijk als iemand bloost, je kunt er weinig aan doen s je gaat blozen en er zijn er ontzettend veel die van kleur verschieten. ... Ik zie het wel maar ik vind het absoluut niet boeiend dus mijn aandacht gaat er ook echt nauwelijks naar...
Mijn blozen is met de jaren gelukkig minder geworden. Eigenlijk vanaf het moment dat ik er zelf maar een opmerking over ging maken als het gebeurde: zo,ik word er rood van,nou ja dat hebben we dan maar alvast gehad he? Hebben jullie het ineens ook zo warm of begin ik weer te blozen? Van de week toevallig nog tijdens een functioneringsgesprek met een leerling op het werk. Ik voelde me even ongemakkelijk toe ik het voelde opkomen maar ik leg me er maar bij neer,tegen houden lukt toch niet en wat maakt het eigenlijk ook uit? Het hoort bij mij en wat anderen er van denken? Die hebben ws zelf ook hun ongemakjes
Ik bloos ook soms. Het is niet meer zo erg als toen ik 15 wss want toen kon ik op school geen vraag beantwoorden zonder rood te worden. Maar het is wel vervelend. Ik werk in een winkel en heel soms word begin ik nog wel eens te blozen. Nu vooral als een klant ziet dat ik zwanger ben en erover begint, echt heel irritant want ik schaam me er toch echt niet voor. Maar ik had het bij mn vorige zwangerschap ook weer erger dus heb me er maar bij neergelegd.
Ik ben absoluut niet verlegen, maar kon vanuit het NIETS gaan blozen. En dan niet een beetje, maar bijna tenen paars aanlopend. Heel vervelend, maar ik heb me erbij neergelegd dat dit soms gebeurd. Volwassenen maken er geen opmerkingen over, de BSO kinderen op mijn werk soms wel haha
Ik heb het ook.. en vaak merk ik het niet eens.. mijn vriend zegt dan wel eens.. wat heb je rode wangen en ja dan voel ik het wel natuurlijk.. en vaak wordt het Erger als iemand het zegt.. Ik heb het erg gevonden maar nu niet zo meer.. ik probeer altijd aan iets anders te denken..
Vervelend is het he. Morgenavond gaan wij op visite, daar maak ik me eigenlijk helemaal niet druk om, omdat het avond is en voor mn gevoel valt het dan al minder op. Dan gebeurd het vrijwel nooit. Vorige week hadden we overdag vrienden hier op visite. Dan heb ik elke keer al zo'n nerveus gevoel. Helemaal niet om die vrienden ofzo, maar meer de onderliggende gedachten van het rood worden. Daar gaat het natuurlijk al fout... Je moet er immers niet proberen bij stil te staan. Zo ineens vraagt zij iets aan mij, en ik voel het al vanuit mijn borst omhoog gloeien, dus ik begin antwoord te geven, sta op en ga ondertussen thee inschenken. (we zaten in de woonkeuken) En dan zakt het ook wel direct af, zonder dat iemand het in de gaten heeft, denk ik. Maar het is heel rot.. Je bent niet altijd in de gelegenheid om even op te staan en snel iets te doen. Heb ook wel eens gezegd als ik het aan voel komen, oh jee.. ik krijg me ineens een buikkramp.. Vaak zegt de ander dan "ja ik zie het joh je verschiet helemaal van kleur, gaat het, doet het zo'n pijn??" (ik voel me dan echt een enorme sukkel maar dan is het ook over) Maar wat irritant zeg, ik vind het ook heel rot. Gelukkig is het de laatste tijd minder aanwezig..