Ben nu 33 weken en 3 dagen zwanger en heb sinds vorige week weer last van overgeven in de ochtend(als ik opsta) en sávonds een erg vervelend gevoel in mijn buik... lijkt wel alsof ze mijn binneste van me buik fijn knijpen.. erg ongemakkelijk.. en nu alweer een paar keer geleid tot misselijkheid en overgeven. Heb de eerst 17 weken ook (smorgens) overgegeven en nu lijkt de geschiedenis zich te herhalen.. Wie herkent dit???? X Lovely
Je maag krijgt nu echt minder ruimte, dat kan leiden tot misselijkheid en overgeven (en brandend maagzuur en dat soort fijne dingen). Dat fijnknijpen herken ik niet; wat ik voel is meer dat die kleine probeert om m'n navel naar buiten te duwen en dat is niet zo heel prettig (understatement). Ik herken dat erg goed van de eerste keer... Bij veel vrouwen nemen de maagproblemen weer af als het kindje goed is ingedaald, maar dat is niet bij iedereen zo. Dan blijft het nog even afzien.... Tips? Kleine beetjes eten ipv hele maaltijden. Niet te laat op de avond eten. Geen dingen eten die het maagzuur prikkelen (scherp gekruid, sinaasappelsap en andere zure dingen). 's Ochtends geen zure dingen (zoals fruit) eten voor je iets anders ophebt. Bij veel mensen helpt melk drinken, of vanillevla eten tegen maagzuur. Sterkte in elk geval!
hoi bij mijn hielp niks meer tegen maagzuur kon daar zo ziek van zijn bah, ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger maar dat is ook echt het enige waar ik tegen op zie, ik heb 2 goeie zwangerschappen gehad maar ooh blee, succes je hoeft niet zo heel lang meer dat scheeld. groetjes