Hergebruik spullen voor tweede kind

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Girl85, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl85

Girl85 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Wij zijn zwanger van ons tweede kindje (of eigenlijk derde kind, maar dat is een lang verhaal) en ik heb wat praktische vragen. Onze dochter is bij de geboorte van broer/zus straks 3 jaar oud.

- Voor de geboorte van broer/zus groeit onze dochter door naar een meegroeibed. Het ledikant schuiven we dan door naar de baby. Kun je het matras na 2,5 jaar gebruik opnieuw gebruiken voor baby 2? De tijk is wel wasbaar, maar er zitten wel vlekken in van spugen en zo...
    - Voor de Tripp Trapp-gebruikers: hebben jullie een extra stoel gekocht voor baby 2? Onze dochter zit nu nog met babyset in de stoel omdat ze nog wat wild is om los te zitten.
    - We hebben in de auto nu een 2WayPearl autostoel met isofix. Tegen de tijd dat onze dochter doorgroeit naar een kinderautostoel (met ingebouwde isofix) is baby alweer een jaar oud. Hebben jullie een tweede isofix base gekocht voor de maxi cosi van baby 2 (nieuw of tweedehands)?

Bedankt en groetjes!

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bij ons zit er minder lang tussen, zoon zal 23 maand zijn als dochter geboren wordt.
    We hebben wel een nieuwe tripptrapp erbij gekocht.
    Hebben de newborn seat nog liggen. De babyset hebben we nog geen tweede van gekocht, wil tegen de tijd dat dochter in de babyset gaat kijken of het nodig is een tweede te kopen.

Matrasje zou ik gewoon gebruiken. Is van je eigen kindje. Even wassen en klaar. Als het van een ander was zou ik wel een nieuwe kopen. Maar die nieuwe wordt ook wel weer vies.
    Tenzij hij helemaal doorgezakt is natuurlijk.

Wat betreft de autostoel zitten wij nog te twijfelen. Wij hebben er natuurlijk minder tijd tussen zitten, dus zoon kan voorlopig nog niet naar een groep 2 stoel.
    Mijn voorkeur gaat nu uit naar een 1-2-3 stoel met isofix voor hem, zodat de 2wayfix met de pebble naar dochter kan.
    En dan straks dochter eerst achterwaarts in de twowaypearl.
    De 123 stoel kan dan nog heel lang mee.
    Tegen de tijd dat dochter niet meer in de pearl past kan zoon allang op een verhoger, dus kan dochter indien nodig nog een tijd in de 1 stand van de 123 stoel.
    http://www.baby-dump.nl/product/autostoeltjes/39/romer-advansafix-iii-sict/43254/romer-advansafix-iii-sict-trendline/43255/romer-advansafix-iii-sict-storm-grey/112419/
    Deze willen we dan.
    Maar helaas hebben we geen top tether in de auto, maar we moeten waarschijnlijk sowieso nog een nieuwe auto.
    Onze andere optie is een (tweedehands) familyfix en volgend jaar verder kijken. We kunnen voor de familyfix ipv de 2wayfix omdat we de pebble hebben en niet de pebble plus. Is voor nu wel de goedkoopste optie (op gewoon gordels gebruiken voor maxicosi na).

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    Belgiƫ - Limburg
    Ons oudste zoontje wordt over twee weken 3 jaar, en in december wordt normaal gezien zijn broertje geboren. Dus een vergelijkbaar leeftijdsverschil hier met jouw twee kindjes :).

Ons zoontje zit momenteel in een Maxi Cosi Axiss autostoel. Nadeel aan deze stoel is dat hij redelijk veel plaats inneemt en de voorste zetel dus redelijk naar voor moet gezet worden. Onze oudste zette ik altijd in de maxi cosi op de passagierszetel als ik alleen op pad was. Dus tegen dat hij geboren wordt wil ik sowieos de Axiss vervangen door een opvolgmodel voor de oudste.
    Zo'n base voor de maxi cosi hadden wij bij de eerste maar eigenlijk weinig gebruikt. Aangezien ik begrijp dat jij die wel wil gebruiken met de maxi cosi zou ik de Pearl ook vervangen door een opvolgmodel autostoel voor je dochter, zodat dat de base kan dienen voor de maxi cosi van de baby.

Wij hebben geen trip trap stoel maar wel zo'n Childwood Evolu chair. Hier zit ons zoontje momenteel ook nog in. Tegen dat de baby daar in zou kunnne zijn we toch alweer ee tijdje verder. Ik ga gewoon dan kijken, maar ik denk dat we de oudste dan op een gewonen stoel gaan laten zitten (als dat lukt want is ook een beweeglijk mannetje :rolleyes:).

Matrasje van het ledikant wordt hier gewoon herbruikt. Heb ik niet eens bij nagedacht zelfs, ze is ook nog in goede staat en alles dus...

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier zit 2,5 jaar tussen de oudste twee (nummer drie is onderweg). Het matrasje is nog steeds vlekvrij, dus gaat nummer drie daar ook nog op liggen. En bovendien leg je er nog iets overheen, waar de baby op ligt, dus kan prima.
    Wij hebben een tweede Tripp Trapp gekocht en daar zitten ze allebei nog steeds op, nu 7 en 5 jaar oud. Dus die investering was het ook zeker waard.
    Qua autostoeltjes hadden we andere, maar dat hangt erg af van de grootte van je kinderen. Hier hebben ze tegelijk in een groep 1 stoel gezeten, daar hadden we dus ook twee van. Ik vond het ideaal de maxi cosi vast te kunnen klikken, dus hier komt weer een easy base. De vorige tweedehands gekocht en weer verkocht voor dezelfde prijs. Nu kijken of we een kunnen lenen en anders ga ik weer tweedehands kijken.

5. 2Cupcakes

2Cupcakes Actief lid

3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Heb alleen een antwoord op je Tripp Trapp vraag: Mijn oudste gaat, als de baby eenmaal in de kinderstoel kan op een gewone stoel met zo'n verhoginkje + riem. =)

Deel Deze Pagina