beste zwangerschapsboek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Love Always, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love Always

Love Always Actief lid

11 mrt 2009
    109
    0
    0
    ik wil een boek kopen met genoeg informatie over de zwangerschap, beste voeding tijdens de zwangerschap en een beetje een luchtig leuk boek om te lezen.

er zijn zoveel boeken te vinden, weet niet wat het beste is.

heeft iemand een tip?

thnx :)

2. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Ik vind "veilig zwanger" wel een handig boek, er staan allerhande tips in en het is handig gerubriceerd zodat je per onderwerp kunt lezen wat je op dat moment interessant vindt zonder dat je het hele boek meteen hoeft te lezen.
    "Veilig bevallen" (van dezelfde schrijfster) vond ik niets.

3. Marleen2

Marleen2 Lid

19 jun 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veilig zwanger vind ik ook een goed en leuk boek.

Ik heb vandaag 'je baby's eerste jaar voor dummies' binnen gekregen, ook erg leuk en handig !

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Voor het verloop van je zwangerschap is "Het grote wonder" erg leuk! Hele mooie foto's zodat je goed een beeld hebt wat daarbinnen zich allemaal afspeelt! :)

5. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Mijn zwangerschapsbijbel vind ik wel heel leuk. Ook vanalles per week in te lezen, de zwangerschap, de geboorte en zelf nog wat kleine dingen over opvoeding!
    Aanrader :)

6. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Het boek zwanger. dit word ook aanbevolen door verloskundigen en gynacologen

7. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    hier ook 'veilig zwanger"als leuk en prettig te lezen ervaren

8. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik heb drie zwangerschapsboeken in huis. Eerst heb ik "De Magische Negen Maanden" van Deepak Chopra gekocht. Omdat ik Chopra erg wijs en nuchter vind, en omdat het geen paniek-boek is, maar juist een relaxt boek. Het sluit heel erg aan bij wat ik op zwangerschapsyoga leer: Dat zwangerschap een natuurlijk proces is waarbij je gerust op je lichaam en je gevoel mag vertrouwen.

Ik wilde eigenlijk geen ander boek, maar bij The American Book Center kwam ik voor €2,50 per stuk "Pregnancy Sucks" en "Pregnancy Sucks for Men" tegen van Joanne Kimes. Geschreven door een Amerikaanse, dus niet helemaal afgestemd op het Nederlandse systeem van verloskundigen en thuisbevallingen, maar qua informatie over de zwangerschap helemaal adequaat en heerlijk relativerend. Mijn man slaat zijn versie nog regelmatig open om te kijken of mijn gedrag 'normaal' is. :D

Maar goed, deze boeken passen vooral heel goed bij wie ik ben en hoe ik in het leven sta. Ik kan me voorstellen dat een vrouw met een ander karakter hele andere boeken wil raadplegen. :)

Belle, relaxt.

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Dit boek heb ik ook en het is inderdaad een fijn boek om te lezen. Het leest lekker weg!

10. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Hier idem, veilig zwanger gelezen van A tot Z.
    Zelfs na het volledig te hebben uitgelezen heb ik het boek er nog regelmatig bij gepakt om nog even wat na te lezen.

11. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    Veilig zwanger vind heel fijn boek en kon altijd als dat kwaaltje had even opzoeken wat er tegen te doen viel of wat zou kunnen helpen.En bij de verloskundige lagen ook meteen de boeken veilig zwanger en bevallen ook al dus kon niet verkeerd zijn

veilig bevallen heb nog niet gekocht en gelezen aleen bij VK keer snel doorgekeken.

liefs

12. pastasalade

19 feb 2009
    15
    0
    0
    Ik heb ook Veilig Zwanger, maar ik ben er dus niet zo blij mee. Een paar keer iets opgezocht naar aanleiding van een kwaaltje, en vaak werd ik alleen maar bang van de tekst waarin stond: "dan moet je toch wel even langs de vk of gyn". Het was niet erg geruststellend, eerder paniekzaaierig vond ik.

Ik vind "Het 9 maanden boek" dan weer wel prettig om te lezen. Dus die raad ik aan.

Deel Deze Pagina