Hallo allemaal, Ik heb besloten dat ik vegetarier wil worden. Mijn man blijft gewoon vlees eten en dat respecteer ik ook. Ik merk eigenlijk aan mezelf dat ik niet meer zonder schuldgevoelens vlees kan eten en zowiezo is vlees niet iets wat ik het aller allerlekkerst vind. Nu kan ik dus voor mijn man gewoon blijven koken. Maar hoe pak ik het zelf aan? Hoe moet ik het doen met het plannen van maaltijden en hoe ziet een maaltijd eruit. Zijn er hoeveelheden nodig waaraan ik mij moet houden ivm genoeg voedingsstoffen? Het is allemaal nogal nieuw voor me en ik ben benieuwd hoe andere vegetariers het doen. Groetjes, Botiwo
Je hebt wel 1 handicap je man blijft vlees eten... Maar vleesvervangers.. kijken wat je lekker vindt.. woon je in de buurt van den haag.. daar si sinds kort een vege keurslager... dat kan je je man ook heel goed voorschotelen Heerlijke vegetarische producten - Veggiedeli is een tip om een keer te kijken evenals Vegatopia - Vegatopia Kikkererwten en linzen (gedroogd) is altijd handig om in huis te hebben. Daarnaast zou ik een vegge kookboek halen.. wel goed lezen er zijn er die heel lastige ingredienten hebben.. Vaak staan daar ook gerechten in die door de vleeseter gewardeerd worden... Hoop dat je hier wat aan hebt Ikzelf merk dat voedingssupplementen wel handig zijn.. ik gebruik etos vitaminen voor vegetariers
Hoi, Ik heb het er met mijn man over gehad, maar hij zal vlees nooit opgeven, jammer genoeg. En ik vind het voor mezelf echt heel erg belangrijk om wel te stoppen met vlees. Ik kan natuurlijk wel proberen om biologisch vlees aan mijn man te geven, dat is nog tenminste iets. Ik denk idd dat ik maar eens een kookboek ga aanschaffen. Ook een goeie tip van de vitaminen. Bedankt voor de info,
Bij de chinese supermarkten kan je tofu halen sommigen hebben zelf vegetarisch vlees gemaakt van soja
Graag gedaan.... Je kan natuurlijk nu wel vaker geen vlees op tafel zetten... er zijn ook genoeg gerechten waarbij het makkelijk is om twee pannetjes te maken... Heel veel plezier met je goede gevoel
je kan voor vegetarische recepten op KookJij.nl - De recepten website van Nederland en Belgie! kijken =3
mag ik vragen waarom je vegetarier wordt, omdat het vlees niet lekker is... of omdat het dieren waren en zielig is... als het 1e is... haal je je vlees bij de supermarkt of slager... (die zelf slacht) het smaakverschil is namelijk enorm.. vlees uit de supermarkt vind ik ontzettend vies, maar ik ben ook verwend omdat mijn schoonvader zelf vleeskoeien heeft.. en zelf kippen opfokt..
wat een goede keuze zeg! Wilde je even succes wensen. Maar ga je dan een kroket niet missen?? Eet je die dan ook nooit meer??
Ik vind het vet stoer van je! Eigenlijk wil ik die keuze ook maken maar ik ben niet bepaald een creatieve kok Dus hier nog aan het biologische (als het kan)..
Hoi, Nee bij mij is het een bewuste keuze omtrent diervriendelijkheid e.d. Ik lust best wel gehakt enzo, vind het ook heerlijk om zeetong te eten. Maar ik kan er gewoon niet bij hoe er met dieren wordt omgegaan ( daar bedoel ik niet je schoonvader mee ). Ik vind de bioindustrie echt verschrikkelijk, het houdt me wakker. En ik vind persoonlijk voor mij hoeven dieren niet te worden geslacht, ik kan mijn voeding ook uit andere dingen halen. Maar ik veroordeel zeker niet mensen die vlees eten. Ik respecteer mensen hun keuze, ik vind het voor mezelf genoeg geweest. En 1 minder die vlees eet is er toch 1, zo denk ik dan .
Misschien wel hoor, maar dan denk ik gauw, er bestaan ook groentenkroketten en groentenloempiaatjes. En er zijn gelukkig een heleboel lekkere dingen die ik wel kan eten, zoals appeltaart of patat. Ik kies er wel heel bewust voor, ik realiseer me wel dat ik sommige lekkere dingen ga laten staan. Maar aan de andere kant, de koeien en kippen en runderen die ik op jaarbasis bespaar vind ik wel meer tellen.
Ik heb ook een hele lange tijd voor die keuze gestaan en vandaag vond ik het dus echt de tijd om de keuze te maken. Heel lang in dubio geweest. Ik heb ook helemaal geen mensen in mikjn directe omgeving die vegetarier zijn. Maar ik kan nu wel rustiger een reclame over bioindustrie kijken, omdat ik er geen deel meer van uitmaak/uit van wil maken. Bij mij was mijn geweten te groot.
Maar ga je dan ook zo ver dat je alles afzweert waar dieren (zoals dierlijke vetten) in verwerkt zitten? En eieren? Je kan dan bijna niks meer eten omdat in alles wel iets dierlijks verwerkt zit... kijk bijv. maar naar het lijstje van producten waar varkensvlees in zit.
Ik heb me een beetje ingelezen over het begrip vegetarisme. Ik blijf wel eieren en zuivel eten. We zijn van plan om eieren te gaan kopen bij een boer waarvan we weten dat hij zijn kippen goed behandeld. Zuivel geldt hetzelfde voor. Gelatine wil ik niet gebruiken, omdat dat van dieren wordt gemaakt. Wol gebruik ik wel, leer niet. Zowiezo kun je tegenwoordig leuke schoenen kopen van nepleer. Ik wil niks meer gebruiken of eten waar dieren dood voor zijn gemaakt.
Vind het een moedige keuze van je! Vaak hoor ik mensen die alleen hun stukje vlees laten staan, maar wel alles eten waar gelatine in zit en gewoon lopen op leren schoentjes. Heb wel respect voor de mensen die het gelijk goed aanpakken! Ben zelf trouwens wel van mening dat de mens gemaakt is om vlees te eten, iets wat we altijd al gedaan hebben (De tijd van de jagers en verzamelaars). En vind mijn stukje vlees gewoon te lekker om te laten staan. Maar kan me wel goed voorstellen dat de huidge bio industrie mensen afschrikt.
Ja precies, ik heb ook zeker respect voor de mensen die vlees blijven eten. Als er iets is wat ik vervelend vind is je mening zeg maar opdringen. Mijn man blijft ook vlees eten maar we hebben samen in goed overleg besloten dat dan wel biologisch zal zijn. Zo kan hij vlees blijven eten en voel ik me er ook goed bij.
Goede keuze! Wil je wel vis eten? Wij hebben precies hetzelfde, ik eet vega, man eet nog wel vlees. Ik zal vanavond even wat uitgebreider reageren. Als je eenmaal gewend bent is het helemaal niet lastig! Overigens vind ik het altijd lastig als mensen zeggen dat als je vega eet dat je dan ook alle andere dingen moet laten (leren schoenen, kaas, enz), ik denk maar zo: alle beetje helpen, je kunt beter iets doen dan niets.
Hai, Nee ik ga ook geen vis eten. Ik ben er helemaal klaar mee. Overigens vind ik dat je helemaal gelijk hebt hoor, ik vind het bijvoorbeeld al super van mijn man dat hij biologisch wilt gaan eten. Hij komt uit een gezin die dat onzin vind, toch vindt hij het prima. Als hij maar wel zijn vleesje kan eten. Prima toch als dat biologisch kan, dat is goed genoeg voor mij.
ik ben nu 1 jaar vegetariƫr en voel me er super bij! mijn man vond vlees gelukkig toch al niet zo lekker, dus hij mist het helemaal niet. we eten hier vrijwel alles vega, alleen mijn dochter lust graag kipfilet op haar boterham, daar heb ik nog geen vervanger voor gevonden die zij lust. en bij de wekelijkse frietavond lusten mijn man en kinderen een frikandel. en heel af en toe eten ze knakworstjes op hun boterham. de rest is hier allemaal vega. wel veel met vleesvervangers, de meesten vinden we hier allemaal lekker, dus dat scheelt.