Zoals de titel al aangeeft... vanaf hoe oud was jouw kindje zowel overdag als s nachts zindelijk? En hoe ging dit? Veel ongelukjes gehad? Onze dochter slaapt vannacht voor het eerst zonder luier. Het is tijdens de middagslaap nu 5 dgn goed gegaan... ze wilde perse nu ook de nacht zonder luier proberen... spannend!
Hier was ze precies 3 jaar. Idd was ze ong. een week overdag zindelijk, en toen wilde ze 's nachts niet meer. Wij maakten haar altijd even wakker voordat wij naar bed gingen, en dan bleef ze in principe droog. Ze heeft nog regelmatig ongelukjes hoor. zo'n 1 a 2 x per week.
precies 3 was ze toen ze ook snachts droog was. overdag was ze al een tijdje droog. we hebben haar in het begin gevraagd of ze moest plassen toen wij naar bed gingen maar dan zei ze vaak slaperig nee. als ze moest ging ze zelf al uit bed en ging ze op de pot. ze heeft 1x in dr bed geplast.
Wat is 's nachts zindelijk? Ik ken veel kindjes die rond 23:00 nog uit hun bed gehaald worden om te plassen....
mijn middelste zoon was eerder s'nachts zindelijk dan overdag. s'nachts met anderhalf overdag een paar maanden later. mijn oudste dochter was bijna 9 toen ze geen ongelukjes meer had. ( is vanzelf overgegaan zoals de dokter voorspeld had ) en was 3 en half overdag zindelijk. de jongste wordt volgend maand 2 en die maakt nog geen aanstalte. die ziet het verband nog totaal niet. ( ik heb niet gestemd ik weet niet of het kan met 2 kinderen)
Mijn dochter is 4 jaar en 4 maanden, maar is nog steeds niet zindelijk 's nachts. Wel sinds 2.5 jaar overdag zindelijk. Maak er geen probleem van, komt vanzelf.
onze oudste slaapt ook nog met een luier. die is altijd droog, maar als we zijn luier niet aan doen hebben we een nat bed. we snappen het nog steeds niet. dus dan maar gewoon een luier aan. komt vanzelf
Ik wil Fenne niet wakker maken, als ze zelf wakker wordt om te plassen prima natuurlijk, moet ik zelf ook regelmatig... Dus eigenlijk vind ik zindelijk als ze zelf wakker worden om te plassen...
Thanks voor jullie antwoorden! Was gewoon benieuwd wat beetje gemiddelde leeftijd is. Wil het ook niet pushen bij Fenne, ze geeft nu zelf aan dat ze het wil, dus wil haar die kans geven... ben erg benieuwd! Ze is trouwens vanaf 2 jr en 2 mnd overdag zindelijk... ook op haar eigen verzoek, ze wilde ineens op potje... ging vanzelf...
Ja dat vond ik ook. Ze ligt nu voor het eerst zonder luier te slapen... Gaat al 5 middagen goed, ben echt zo benieuwd... Fenne is wel het type kindje dat dingen zomaar ineens kan/wil omdat ze er klaar voor, dus ergens zou het me niet verbazen als dit ook gewoon goed gaat. Maar aan de andere kant bereid ik me voor op een nat bed morgenvroeg!
Hier 's nachts nog niet zindelijk. Zoontje is nu 2 jaar en 8 maanden en inmiddels zo'n 3 maanden overdag zonder luier met het middagslaapje. Verder overdag is hij al wat langer zonder luier. De "hobbel" om 's nachts de luier af te laten nemen we nog even niet, hij heeft 's ochtends echt nog een volle luier, wordt er niet wakker van als hij moet plassen. Zal in de vakantie wel eens proberen voor een nacht zonder luier, maar voorlopig ben ik nu al heel trots en push ik zeker niets.
precies met 1 jaar 11 maanden en 11 dg was mijn dochter dag en nacht zindelijk. ze wilde ineesn geen luier meer aan en ben mee gegaan in haar wensen. binnen 3 dg was ze dag en nacht droog mijn zoon heeft pas net oog voor het potje en gaat er wel is uit zich zelf op zitten maar doet verder nog niks. bij hem gaat hte denk ik wat langer duren
mijn dochter is vanaf 3 jaar overdag echt zindelijk, maar 's nachts wil ze nog steeds niet( wordt in augustus 4).. 2 maanden geleden wilde ze een nacht zonder luier. Dus gedaan.. Werd wakker 's nachts,ging plassen.. Dus ik prees haar de hemel in... Maar de nacht daarna paniek! Wilde ze de luier weer aan.. En ik laat het maar zo
Eva is nu ongeveer een maandje ook 's nachts zindelijk, dus vanaf 3 jaar en 2 maanden. Ze was zo'n 2 weken voor haar 3e verjaardag overdag zindelijk. Ze heeft een paar nachten terug wel een ongelukje gehad, meteen 2 zelfs, echt zo raar, na een maand 's nachts zindelijk zijn. Toen heeft ze 2 nachten een luierbroekje aan gehad (wilde ze zelf) en die is droog gebleven. Vanavond is ze weer zonder luier naar bed gegaan, we hebben gewoon niets gezegd en zij heeft er niet aan gedacht. Ze wordt soms 1 of 2 keer per nacht wakker om te plassen, maar meestal plast ze 's ochtends pas weer als ze klaar is met slapen. Wij maken haar niet wakker om te plassen. Mocht ze nou weer ongelukjes krijgen, krijgt ze gewoon weer een paar nachten een luier aan.
Dochter was met 2j2mnd overdag zindelijk en `s nachts met 2j10mnd. Ze wilde heel graag zonder luierbroekje slapen en we hebben afgesproken als ze 3 ochten droog was dat ze dan zonder luierbroekje mocht slapen. En in oktober was het ineens zover. Tot nu toe 1 heel klein ongelukje, maar ze werd er zelf wakker van en ging op de wc verder (was echt maar een paar druppels in haar onderbroek). Wel ligt er een waterdichte molton op .
Tja dat kan zo verschillen he... Mijn oudste zoon werd 's nachts zindelijk met een plaswekker training toen hij 8 was. Mijn tweede zoon wilde met net 3 jaar geen luier meer aan in de nacht (was toen voor korte tijd ook zindelijk overdag) en heeft nog nooit in zijn bed geplast sindsdien (ok ok 1 keertje toen hij 5 was en erg ziek). Nu met mijn derde zoon zie ik het wel, je kan ze niet dwingen, overdag niet en 's nachts al helemaal niet dus goed kijken/luisteren naar je kind en lekker stimuleren met veel complimentjes, dan komt de rest vanzelf
onze oudste is sinds 3 weken zindelijk en eigenlijk ook gelijk snachts. Of eigenlijk eerder. We merkten dat ze snachts telkens droog bleef. Toen ze ineens op de wc wilde plassen, ging dat gelijk goed een paar keer. Tot ze in het gips kwam (beentje gebroken) . Toen hield het gelijk weer even op (snachts nog wel droog) . Maar na 3 weken ging ze met gipsebeen en al telkens zélf op de wc zitten. Nouja dat was 3 weken terug ongeveer. Sinds die tijd heeft ze overdag geen luier meer aan en snachts hadden we dat nog wel gedaan, omdat ik nog geen zeiltje op haar bed had. Ik wilde het risico op een ongelukje toch niet nemen. Sinds maandag ligt het zeiltje erop en gaat ze dus ook echt zonder luier naar bed. Gisteravond was het voor het eerst dat ze om 22.30 ineens wakker werd om te plassen -helemaal overstuur overigens- maar ze ging zelf plassen en toen weer slapen. Ik ben nog helemaal trots hihi - ook al was het sneu dat ze zo overstuur was omdat ze als het ware door de aandrang om te plassen uit haar slaap gehaald was waarschijnlijk. Wakker maken om te plassen hebben wij overigens ook nooit gedaan.